Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

בירה – דברים שלא ידעתם על המשקה הכי מפורסם

אין זה סוד שבעשר-עשרים שנה אחרונות, תרבות השתייה בישראל גדלה והתרחבה מאוד. אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר חנויות אלכוהול, הרבה יותר מותגים של חברות על המדפים, אנחנו שותים הרבה יותר, ואנחנו מבינים בזה הרבה יותר.

בירה. צילום באדיבות pixabay

יש סיבות שונות ומגוונות מדוע תרבות השתייה התפתחה בישראל בעשרים השנה האחרונות, בין אם זה מסיבות חברתיות, כלכליות, תרבותיות ואחרות. אין ספק שהדוגמא הטובה ביותר לכך אנחנו יכולים למצוא בכל מה שקשור לבירה.

מאז ומתמיד אהבנו לשתות בירה, רק שעד לפני עשרים או שלושים שנה, לא היינו יכולים ליהנות ממבחר גדול. מרבית החברות בעולם לא נהגו לייבא משקאות לארץ, ועל המדפים היו מספר חברות בודדות של בירות. בשנות התשעים כאשר החלה הכניסה של החברות הגדולות, הכל השתנה, אנחנו התחלנו לצרוך יותר בירות, ובמקביל קמו לא מעט חנויות אלכוהול ורשתות, אשר דאגו להציע לנו מוצרים של חברות שונות, בין אם כאלה שהיו נמכרים אצל כולם, ובין אם כאלה שאותן רשתות וחנויות, ייבאו בעצמן.

השינוי שחל בתרבות הצריכה שלנו, יצר אצלנו תרבות שלמה סביב בירה ומשקאות אלכוהול אחרים. כך למשל, אנחנו יכולים לראות היום ערבי בירה, וויסקי ויינות אשר מאורגנים על ידי חנויות אלכוהול וכן על ידי מועדונים שעוסקים בתחום, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מבשלות בירה, יקבי יין ומזקקות ויסקי ישראלים אשר הוקמו ברחבי הארץ ומשווקים בסיטונאות, אנחנו יכולים למצוא התפתחות של תרבות שלמה סביב האלכוהול.

כל זה הוביל עם הזמן, לדברים ייחודים שלא כולם בהכרח מודעים אליהם.  חלק מהדברים התגלו והתפתחו עם הזמן, אחרים הפכו לחלק מהתרבות אף על פי שאין הסבר מדויק למה או האם באמת זה תורם או לא. בחלק הבא נציג כמה דוגמאות לכך.

דברים שתרבות הבירה הביאה לנו

לא הרבה אנשים יודעים, אבל אחרי ריצות ארוכות, נהוג לשתות בירה קרה. זה לא נובע מהצורך בנוזלים (הרי אפשר לשתות מים) וזה גם לא נובע מהעובדה שהאדרנלין זורם בגוף (יש דרכים אחרות להוריד אותו), אלא זה נובע מהעובדה שאחרי ריצה, יש צורך לתת לגוף להתאושש ולהחזיר אנרגיה. מחקרים רבים הראו, שאחת הדרכים הטובות לעשות את זה, היא באמצעות צריכת בירה. חשוב להדגיש, אין כאן אישור לשתות בלי הפסקה, הכוונה היא לצרוך בקבוק שליש אחד וזהו. לכן במרוצים ארוכים, נמצא תמיד דוכן של חברות בירה שונות.

אנשים שרוצים להפיק בירה בעצמם, לא צריכים היום לפתוח מבשלה בשביל זה. ניתן למצוא כלים שונים שמאפשרים להכין בירה ביתית, אומנם מדובר בתהליך הכנה שדורש זמן והכנה מדוקדקת, אך ניתן למצוא בחנויות אלכוהול ובחנויות אחרות, ערכות להפקת בירה ביתית. ככה שכל מי שמעוניין יכול להכין לעצמו בירה לצריכה עצמית.

נקודה אחרונה, תרבות הבירה הישראלית התפתח מאוד בשנים האחרונות והעדות לכך, מבשלות בירה אשר נמצאות באזורים שונים בארץ, מבשלות שמפיקות בירות בהירות וכהות, בירות אייל וחיטה, ניתן ליהנות מהן בבית ובכל פאב או מסעדה.

 

Exit mobile version