Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

בלון גז למנגל – פשוט ונוח יותר

צילום: Freepik

המנגל הוא חלק מהווי והתרבות בישראל, לא רק ביום העצמאות כאשר אנו יוצאים לפארקים ולטבע, אלא גם בימות החול. אכן, חלק גדול מאיתנו אוהבים לארח חברים או לבלות עם המשפחה תוך כדי צלייה של בשרים למיניהם על המנגל שעומד בחצר, מה שנותן גם פעילות חביבה, גם מבטא את הכישורים וגם מסתיים כמובן בארוחה טעימה. אם השורות האלו נשמעות לכם מוכרות, כנראה כדאי להכיר את בלון הגז למנגל ואת יתרונותיו.

גז למנגל? באמת?

עד לפני כמה שנים, אם הייתם אומרים לישראלי הממוצע שיום אחד הוא ייפרד מהפחמים ויעבור לצלייה על גז, כמו במטבח – סביר להניח שהחבר היה צוחק עליכם או אפילו מעקם את האף. אבל המציאות של ימינו מראה איך הזמנים משתנים במהירות, גם בכל הקשור לבישול, צלייה והמנגל עצמו. אכן, כיום בחצרות ובגינות רבות ניתן לראות את מתקני המנגל הפועלים על הגז שמספקים כמה יתרונות חשובים. קודם כל, הם נראים הרבה יותר טוב מהמנגלים המפויחים הרגילים, וגם אם המראה אינו הדבר הכי חשוב – בכל זאת נחמד שיש מתקן יותר מודרני ונאה בגינה ובחצר.

יתרון נוסף כבר בהחלט קשור לצלייה עצמה. למשל, במקום לבצע את כל טקס קניית הפחמים, אחסנתם והוצאתם מאחסונם, העמסה אל תוך המנגל, הדלקה עם מדליקי פחמים שונים, וכמובן הנפנוף המתמיד, העשן, הריחות והלכלוך – מתקן גז למנגל פשוט מייתר את כל זה. רק מסובבים את כפתור ההצתה והאש כבר בוערת. יותר מזה, במתקנים האלו השליטה בעוצמת האש מבוצעת עם כפתור, כך שאפשר לקבל דיוק רב בצלייה מבלי להיאבק בלהבות שמטפסות מעל לרשת, מבלי לשפוך מים או לחילופין לנפנף חזק. גם פשוט ולא מעייף וגם מביא לתוצאות מצוינות.

בלון הגז נכנס לתמונה

אז בשביל להפעיל את המתקן צריך כמובן בלון גז למנגל. שימו לב: לא מדובר בבלונים הגדולים של 12, 24 או 48 ליטרים שיש לכם בבית, אלא בבלונים קטנים בהרבה של 2.5 או 5 ליטרים בלבד. מדוע בלון קטן? בשביל שלא תתאמצו. את הבלון הזה תוכלו לנייד אל המתקן בשעת הצלייה בקלות רבה (ממש לא שוקל הרבה), ולאחר מכן לאחסנו בבטיחות היכן שתרצו (הוא גם לא תופס מקום נכבד). דרך אגב, בלונים כאלו גם נכנסים אל תוך תא המטען של הרכב ולכן מי שרוצה לקחת את המנגל שלו לטבע, בהחלט יוכל לעשות זאת – בהנחה שמהמתקן שקניתם מספיק קומפקטי. ולבסוף, חשוב לדעת שיש חברות שמספקות לכם בלון גז למנגל ומחליפות אותו בשוטף לפי הצורך שלכם, וגם מספקות ציוד נלווה כמו ווסת גז וערכת חיבור למנגל.

Exit mobile version