Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

במה שונה הובלת דירה למגזר הדתי?

המגזר הדתי זקוק להובלות מהסוג שעונה על הצרכים הייחודיים שלו בהובלות דירה. בדקנו עבורכם, במה שונה הובלת דירה למגזר הדתי?

יש אנשים שתמיד תדעו מה למצוא אצלם לפי אורח חייהם, והם גם מציגים רשימת דרישות מסוימות שיש לספק אותן. כזה הוא המגזר הדתי והחרדי, שלהם יש צרכים ייחודיים בהובלות דירה בכל רחבי הארץ. נכון שיש גם אזורים מסוימים שבהם הם מעדיפים להתרכז ולהתגורר, אבל בסך הכל הם מתגוררים היום לכל מקום ולכן כדאי לדעת מה הם מעדיפים בתחום ההובלות. כך אפשר יהיה למצוא להם חברת הובלות שיודעת בדיוק מה צריך לשים עליו דגש. בדרך כלל הם מעבירים א ההמלצות מפה לאוזן ולכן גם יותר קל להסביר להם.

משפחות גדולות ומקום מרווח

משפחות גדולות הן בהחלט ברכה ולכן גם התכולה של משפחות במגזר הדתי יהיו כאלה. לא מדובר רק במגזר  החרדי כי אם גם בדתי הסרוג שאותו אפשר למצוא היום בשכונות מיחדות וחדשות שנבנות למענם בערים וביישובים מסוימים. שם גם יהיה ריכוז גבוה של דירות ובתים שמתאימים להם, בדרך כלל דירות גדולות כדי להכיל הכל בנדיבות ובצורה מרווחת. כך שגם כאשר אורזים ופורקים את התכולה תהיה פחות בעיה למי שרוצה להוביל דירה של המגזר הדתי. חדרי הילדים מכילים גם רהיטים כמו מיטות קומתיים שמאוד אופייניות להם, משום שכך הם יכולים לחסוך במקום בדירה.

לא כל חברת הובלה תסכים בכלל להתחיל להתעסק עם זה. ארון הספרים היהודי. צילום: יעל י', ויקיפדיה [CC BY-SA 3.0]
חשיבותם של ספרים וכלים

במגזר הדתי יש שני סוגי פריטים שמאוד חשוב לדעת לארוז אותם ולפרוק אותם בשלום. הפריט הראשון הוא בדרך כלל ספרים. ארון הספרים היהודים מכיל לא מעט ספרי קודש שחובה לארוז אותם בתשומת לב מרובה כדי לא לגרום להם נזק. נכון שספרים הם אינם שבירים, אבל בגלל הקדושה שלהם האריזה שלהם שונה ומוקפדת יותר מהרגיל. כמו כן, יש להקפיד עוד יותר שלא יהיו חשופים לחומרים מזהמים או נוזלים, בדיוק בגלל החשיבות של השמירה על שלמותם ועל כך שיישארו נקיים במיוחד. הפריט השני שיש להקפיד עליו הוא כלים.

כלים מופרדים וחפצי קודש

כשאורזים למגזר הדתי יש חשיבות רבה לאריזה בנפרד של הכלים הכשרים. בכלל, כל מה שקשור לכשרות מחייב גם התייחסות מיוחדת של המובילים. חברת הובלות מיכאל ובוריס הם מנוסים מאוד בהובלות למגזר הדתי, ולכן יודעים שאת המטבח הכשר יש לארוז בקפדנות ובחומרה מבלי לערבב כלים. חשיבות גדולה יש גם לאריזת הכלים לפסח שחייבים להיות בכלל מופרדים מכלים של יום יום, ולכן יש לשאול את בעלי הבית בדיוק איזה כלים מיועדים לאיזה תפקיד. לכל זה נוספים גם כלי הקודש המיוחדים, או מה שנקרא יודאיקה. יש חפצים מיוחדים שמיודעים לטקסים של שבת, של חגים, של הליכה לבית הכנסת ועוד טקסים יומיים. לכן, בדרך כלל יארזו אותם בנפרד ויש להקפיד מאוד שלא יזדהמו ולא יוכתמו בשום דבר, שלא לדבר על שבירה וגרימת נזק אחר.

Exit mobile version