Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

בעקבות הבידוד: מתמודדים עם הקושי מרחוק – אבל ביחד

משבר הקורונה והבידוד המתמשך שהוא כופה על כולנו יוצרים אתגר ייחודי ומורכב ביותר למי שסובל מהתמכרות: השילוב של צמצום מרחב המחיה לחדרים קטנים והחרדה האדירה שמייצרים הדיווחים התקשורתיים הבלתי פוסקים על סכנות הנגיף והקריסה הכלכלית שהוא הביא עימו מייצר כר פורה להחמרתן של התמכרויות קיימות ויצירתן של התמכרויות חדשות.

המרכז הישראלי להתמכרויות (ICA), ארגון חדש וראשון מסוגו לחקר, מניעה וטיפול בהתמכרויות, נאלץ לייצר דרכים חדשניות לסייע למטופליו אשר אינם יכולים להגיע לטיפולי הגמילה שלהם ושנמצאים כעת במצוקה קשה ביותר. במסגרת התמודדותו של הארגון עם משבר הקורונה, מקיימים כעת מטפלי המרכז את כל טיפוליהם באופן מקוון במסגרתם טיפולים אישיים, כמו גם טיפולים קבוצתיים, עברו כולם כעת למסך הטאבלט.

הארגון אף חולק עם אחרים את הידע והניסיון שהוא צובר כל יום בתחום ומקיים וובינארים שונים לאנשי מקצוע המעוניינים ללמוד על הנושא. מטפלי המרכז מעידים כי החוויה של קיום טיפול גמילה, סיטואציה אינטימית ומורכבת ביותר, באופן מקוון אומנם מאתגרת אך בינתיים מוכיחה את עצמה כאפקטיבית.

מציעים תמיכה מרחוק. צילום: rawpixel

לדברי מעיין קסטר-בונן, פסיכולוגית קלינית בתכנית ההכשרה במרכז הישראלי להתמכרויות, "האתגר הוא איך לא ללכת אחורה לשימוש לאור החרדה והריקנות שעלולים להווצר התקופה הנוכחית של משבר הקורונה."

"דווקא בנקודה כזאת יש חשיבות רבה לשמירה על הטיפול הפסיכולוגי תוך דגש על תמיכה רגשית ועל מתן כלים נוספים להתמודדות. מהחוויה האישית שלי, למרות הצורך להסתגל לפלטפורמה חדשה, האפשרות להחזיק את הרצף ולהמשיך את העבודה הטיפולית גם בתקופה הזאת משמעותית ביותר".

בימים האחרונים השיק המרכז שירות חשוב במיוחד – קו חם לסובלים מהתמכרות ולבני משפחותיהם. מדובר בקו מיוחד עימו ניתן ליצור קשר בימים א'-ה', בין השעות 13:00 – 15:00 לצורך קבלת סיוע. מספר הטלפון של הקו החם הוא 054-8266569

Exit mobile version