Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

"בשבילי המורשת" | אלפי אזרחים ותיקים ייהנו מסיורים מודרכים בחינם ברחבי הארץ

בסיור בתל אביב, עם מאה אזרחים ותיקים מאריאל, הושק מיזם "בשבילי המורשת", המשותף למשרד לשוויון חברתי ולארגון אשכולות, שיפעל השנה ב-30 רשויות מקומיות ברחבי הארץ ויספק סיורים ייחודיים וחינמיים לאזרחים ותיקים לירושלים, ת"א, רמת הגולן, עוטף עזה וחבל בנימין. השרה גמליאל: "זהו ביטוי להרחבת פעילות המשרד לשוויון חברתי למען אזרחיות ואזרחים ותיקים, לא רק בימי שלישי ולא רק בבתי הקולנוע. יש לנו החובה לספק לאזרחינו הוותיקים את מלוא הכלים והאפשרויות לחיים חיוניים באזרחות הוותיקה"

בבית חיים נחמן ביאליק בתל אביב הושק "בשבילי המורשת", מיזם ייחודי של המשרד לשוויון חברתי וארגון אשכולות – פורום מרכזי הסיור והתודעה של ישראל, בשיתוף האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, אשר יקיים בשנה הקרובה סיורים מודרכים ייחודיים לאזרחים ותיקים בחינם. לאחר אירוע ההשקה, יצאו מאה אזרחים ותיקים מהעיר אריאל יחד עם מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי אבי כהן סקלי, מנהל האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך איתיאל בר לוי, יו"ר אשכולות ינון ברוכים ומנכ"ל אשכולות אדיר וישניה, לסיור מודרך בעקבות מורשת "העיר העברית הראשונה".

במסגרת המיזם שיפעל השנה בשלושים רשויות מקומיות שונות, צפויים להתקיים עשרות רבות של סיורים מודרכים ייחודיים לירושלים, תל אביב, רמת הגולן, עוטף עזה וחבל בנימין. הסיורים, בהם צפויים להשתתף 15,000 אזרחיות ואזרחים ותיקים משלושים רשויות מקומיות שונות שהצטרפו עד כה למיזם, יעבירו באופן חווייתי את תולדות מדינת ישראל והציונות. יצוין, כי המיזם הוא ביטוי נוסף למתיחת הפנים שהעבירה השרה גמליאל למיזם שלישי בשלייקס תחת הכותרת "לא רק בימי שלישי, ולא רק בבתי הקולנוע", הכוללת גם מועדון לקוחות ייחודי וחינמי לאזרחים ותיקים המאפשר להם עשרות הטבות והנחות בשלל תחומים, נופשונים ברחבי הארץ מידי רבעון, חוגים, הפעלות ועוד.

צילום: אלון שניידר, באדיבות ארגון אשכולות

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: "בשבילי המורשת הוא ביטוי נוסף להרחבת פעילות המשרד לשוויון חברתי למען אזרחיות ואזרחים ותיקים בארבע השנים האחרונות, לא רק בימי שלישי ולא רק בבתי הקולנוע. יש לנו חובה ואחריות לספק לאזרחינו הוותיקים את מלוא הכלים והאפשרויות לחיים חיוניים אם בפנאי, אם בתעסוקה ואם במיצוי זכויות. כך פעלנו לכל אורך הקדנציה האחרונה, בה הקמנו את מועדון הלקוחות שלייקס פלוס, קיימנו עשרות נופשונים לאזרחים ותיקים, יסדנו את מרכזי טיפות זהב והובלנו שורה ארוכה של פעילויות ומיזמים המבטחים אזרחות ותיקה פעילה".

אדיר וישניה, מנכ"ל ארגון אשכולות: "'המבוגר הישראלי החדש' מעורב, פעיל ושותף יותר בכל תחומי החיים. מיזם "בשבילי המורשת"  בעל משמעות ערכית חשובה לדור "המבוגרים החדשים", ונבנה מתוך מחשבה להעניק בחזרה לדור המייסדים שהעניק לנו. להציע פעילות העשרה ערכית וחווייתית שתחזק  את הקשר בין אוכלוסיית האזרחים הוותיקים לשורשים ולהיסטוריה המפוארת של עמנו במדינת ישראל שהם, ציבור האזרחים הוותיקים, חלק בלתי נפרד ממנו".

 

Exit mobile version