Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

"בשביל בורקס בשעת אשפוז צריך משכנתא" / טור דעה

לפני כשנה הקמתי במסגרת פעילותי כיו"ר עמותת אופק חזרה לחיים פרוייקט בשם "שותפים לחיים" יחד עם המערך לבטיחות הטיפול במשרד הבריאות במסגרתו אנו מעבירים סדנאות בטיחות וגילוי נאות לצוותים הרפואיים בכל בתי החולים בארץ.

במסגרת הפרויקט 'זכיתי' לבקר במרבית בתי החולים בארץ ופעם אחר פעם לצד המפגש המרגש עם צוותים רפואיים נפלאים וחולים שעולמם התהפך אני מוצא את עצמי זועם על ההתעללות בציבור החולים בדברים הקטנים.

קפה ומאפה לעשירים
אם חשקה נפשך בבורקס בשעת אשפוז צריך לקחת משכנתא שכן בחלק מבתי החולים בשביל לרכוש 'קפה ומאפה" במבצע תאלץ להיפרד מעשרות שקלים, פחית שתייה יכולה לעלות גם 15 ש"ח, אם נאלצת לא עלינו לחנות בחניון בית החולים איכילוב למשך מספר שעות תאלץ להיפרד מכ76 שקלים וגם באסותא או ברמב"ם תצטרך לקחת הלוואה בשביל להתאשפז רכב, שלא לדבר על עמלות משיכת המזומן בכספומטים או על מחיר השכרת הטלויזיה בכבלים שעולה כמו הפקת תכנית דרמה יומית ויכול להגיע עד לחמש מאות שקלים לחודש. אם איתרא מזלך להגיע לבית החולים בחג הפסח מומלץ להתחיל להתפלל שירד מן מהשמים.

גם מחירי הקפה הם חלק מ"שיטת הבורקס". צילום: pixabay

הפקעת מחירים
אז איך עובדת שיטת הבורקס. מנהלי בתי החולים מעניקים זיכיונות לחברות פרטיות שמפקיעות מחירים ועושקות את החולים המהווים קהל שבוי ללא אלטרנטיבה. אם המאושפזים עוד מקבלים מנה דלוחה של מרק עם לחם הרי שהמבקרים והמלווים נאלצים לספוג את כל שיטת הרווחים של בעלי הקפיטריות והחניונים שמעשירה את העשירים ומתעללת במסכנים.

מרבית השוהים בבתי החולים מגיעים בשל נסיבות מצערות והאוכלוסיות המבקרות בתכיפות גבוהה הן המוחלשות קרי הקשישים והנכים שהופכים לצרכנים שבויים. בבדיקה שנערכה אשתקד נמצא כי הפערים הבלתי הגיוניים בין מוצרים דומים נמצאו הפרשי מחירים הנעים בין 100% ל-540%. לתפארת מדינת ישראל.

חשבון פשוט
אגב עלויות האשפוז חשוב להזכיר את סיפורו קורע הלב של א' שעבר התקף, וניתוח לב פתוח בבית חולים קתולי. לאחר שהתאושש הגיעה האחות ושאלה כיצד הוא מתכוון לשלם ואם יש לו ביטוח רפואי. "אין לי ביטוח או כסף", עונה האיש בקול חלוש. "אולי קרוב משפחה שיוכל לסייע"? המשיכה האחות. "רק אחות זקנה ורווקה ששוהה במנזר בצפון הארץ". האחות הקתולית ממש נעלבה וענתה בכעס :"הנזירות אינן רווקות זקנות, הן נשואות לאלוהים!" "מעולה" חייך המאושפז "תשלחו את החשבון לגיסי…"

Exit mobile version