Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

בשורה לעולם הקולנוע האידיאולוגי: לראשונה תיתמך קרן קולנוע עצמאית בשומרון

מועצת הקולנוע אישרה הבוקר את עמידתה של קרן קולנוע שומרון בתנאי הסף לתמיכה ע"י משרד התרבות והספורט. שרת התרבות מירי רגב: "מהלך היסטורי ותקדמי – שהחיינו!"

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב: "הובלתי מהלך היסטורי ותקדמי – שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה! בעקבות הרפורמה שקידמתי, תיתמך לראשונה על ידי משרד התרבות קרן קולנוע עצמאית מהשומרון. עד כה יהודה ושומרון לא היו חלק מהמפה התרבותית והקולנועית בישראל – מעתה ואילך הקרן תביא לידי ביטוי את הקולות שרבים בציבור הישראלי מבקשים לשמוע – את הסיפור הישראלי, הציוני וההתיישבותי, סיפור מרגש, נוגע ומשקף תמונה אמיתית של החברה הישראלית. יופייה של הארץ, נופיה ומגוון קולותיה על מורכבותיה השונות יבואו לידי ביטוי באופן שלם יותר עם פתיחת השערים לקרן קולנוע עצמאית בשומרון שתביא לידי ביטוי את הסיפור של יהודה ושומרון כולו".

צילום: דבורה ברין

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, שהובילה את המהפכה כחלק מרפורמת קרנות הקולנוע שקידמה, בישרה על ההחלטה לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ואמרה, "אנחנו הצלחנו להניע מהלך היסטורי ותקדימי בעבודה משותפת וללא מורא, על אף כל הקשיים וההתנגדויות, יהודה ושומרון היום יותר מאי פעם על מפת התרבות הישראלית בכל התחומים ומהיום גם על מפת הקולנוע הישראלית, באמצעות קרן קולנוע שומרון."

עוד אמרה השרה רגב כי היא מודה לאנשי המשרד שפעלו לקדם את הרפורמה, מנכ"ל משרד התרבות יוסי שרעבי, ראש מועצת הקולנוע אייל בורס, חברי מועצת הקולנוע ד"ר דבורי הנדלר ואיתן אלפרט, ראש מנהל תרבות גלית והבה שאשו, ומנהלת תחום קולנוע במשרד התרבות, אתי כהן ומנהלת הקרן אסתר אלוש.

Exit mobile version