Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

דברים שכדאי לדעת על תהליכי גמילה

גמילה מסמים קלים

קרדיט: canva

אנשים רבים מכורים ללא מעט חומרים. לכן, אם גם אתם שמתם לב שהדברים יצאו מהשליטה שלכם, תוכלו להתנחם בעובדה שזה קורה לרבים. יש אומנם אנשים שיכולים לשלוט במצב ולעשן סיגריה אחת ביום לאורך כל החיים, אך רבים לא עומדים בכך. רבים כן מתמכרים ויש לכך, בדרך כלל היבטים נפשיים ופיזיים. לכן נשאלת השאלה: מה עושים? האם גמילה מתרופות מרשם, או מאינספור חומרים אחרים, היא משהו שבאמת אפשר להצליח בו? והאם יש דרך לעבור גמילה מתרופות מרשם מבלי לסבול? האם יש דרך להגדיל את סיכויי ההצלחה שלנו? התשובה היא בפירוש כן, והדבר החשוב ביותר זה שתהיה לנו תוכנית עבודה.

מה כולל תהליך הגמילה?

אתם סובלים מהתמכרות כלשהי? מדבור אצלכם על התמכרות לאופיאטים או על כל התמכרות אחרת? חשוב להבין שתהליך הגמילה יכול להיות מורכב, ארוך ולא פשוט. כדי שגמילה כמו התמכרות לאופיאטים תצליח, יש להתייחס לכמה פרמטרים שונים. כלומר, אי אפשר באמת להתייחס רק לאספקט הפיזי, שכן גם לצד הרגשי בהתמכרויות שונות יש משמעות רבה. לכן, אם המטרה שלכם היא לראות את עצמכם משוקמים וחופשיים מאותה התמכרות שמלווה אתכם, עליכם לעבור תהליך גמילה שלם. רק כאשר תהליך הגמילה מתייחס לכל הפרמטרים השונים, בכל הרבדים השונים, הסיכוי שהוא יצליח הינו באמת יותר גדול.

עזרה מקצועית שתלווה את הגמילה

אתם רוצים לעבור גמילה מסמים קלים? או מכל מיני חומרים אחרים? חשוב לשלב בכל העניין הזה גם אנשי צוות מקצועיים. כתוצאה מכך שגמילה דורשת מאיתנו להתמודד עם מספק רבדים שונים, גם אנשי הצוות שמלווים את העניין צריכים להגיע מתחומים שונים. למשל, במקרה של גמילה מסמים קלים רצוי שילווה אתכם רופא, עובדת סוציאלית וגם מדריכים חברתיים מקצועיים. השילוב הזה יוכל לתת לכם את התחושה שיש מסביבכם מערך תמיכה שלם. יעקבו אחרי המדדים הרפואיים שלכם אך יתנו לכם גם תמיכה ברמה הנפשית. אתם תראו שתוכלו להשתלב חברתית שוב בכל סביבה שתרצו, כך שתהיה לכם תחושת הצלחה. כדי לקדם את תהליך הגמילה, ולא משנה ממה אתם נגמלים, כדאי לפנות אל מרכז גמילה. במקום כזה תפגשו אנשי צוות שיודעים את העבודה. הם סייעו כבר ללא מעט אנשים אחרים להיגמל, כך שטבעי שגם במקרה שלכם הם יוכלו לעזור. לא מומלץ לדחות את הדברים. גמילה זו תמיד דרך ארוכה ולא פשוטה, כך שרצוי לפחות להתחיל אותה כבר ברגעים אלו ממש.

Exit mobile version