Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

דו"ח המבקר: גם אחרי כיפור לא חוסכים בבקורת

עולם קטן בצל"שים, עלון שבת עם חוסר היגיון, אספקלרייא נגד הבית היהודי, פינה חדשה ופרס המודעה היפה. דו"ח המבקר לא חוסך בקורת אחרי כיפור. 

שביעי: 

צל"ש  – על כך שבערב יום כיפור נתנו את כל העמודים לחשבון נפש של המפורסמים ולבקשת סליחה , דבר זה מוכיח שלמרות שמן הסתם, השיקולים הפרסומיים סותרים את הקדשת רוב העמודים למשימה זאת , בשביעי לא פחדו מחשש מהמפרסמים, והלכו על זה בענק .
עם זאת טרש קטן לחלק מהמפורסמים שהשתתפו בפרויקט שלא הבינו כראוי את חוקי הפורמט שהם בקשת סליחה אישית על מה שעשה המפורסם או מה שהוא מייצג .

צילום: עמיעד טאוב

באהבה ובאמונה :

צלש – על המאמרים העמוקים שפירסמו לקראת יום כיפור ובמיוחד המאמר המעמיק של הרב אבינר שמדי שבוע נותן התייחסות לעניין עמוק אחר בנפש האדם או ביהדות והפעם הרב כתב על ברכה שראה בלוח השנה של היכל שלמה על ברכה למתגייס. נושא חשוב ואף יכול לעודד את המורל של החיילים שרואים שנכתבה עבורם תפילה מיוחדת. כל הכבוד.

מצב הרוח:

צלש – על פרסום הסקופ על "תחליף" התנ"ך שמקבלים בוגרי י"ב . יישר כוח על עיתונות במיטבה שמפגין מנחם רהט.
צלש נוסף – על פרסום הכתבה שבה מסקרים את הפעילות של ארגון שורשים שעוזרים לאנשים להוכיח את יהדותם. כתבה חשובה שמביאה למודעות לפעילות של ארגון, שלא אגזים אם אומר – קדוש.
טרש קטן – מגיע למצב הרוח על התוכן הממומן שמגיע בצורת כתבות ודיווחים. תופעה זו מופיעה בכל עלון שבת, אך ב"מצב הרוח" – בעצימות גבוהה למדי.

 

עולם קטן: 

צלש – על פרסום הכתבה על מקורות המימון של התיאטרון היהודי אספקלריא, שלרוע מזלו דווקא הבית היהודי לא עוזר לו .
טרש – לתגובה של הבית היהודי שהופכת לכאורה את תאטרון אספקלריא לתאטרון שלא מבקש תמיכות על פי כללי מנהל תקין וזאת למרות שלובר מדגיש בכתבה שהוא ביקש על פי כל הכללים.
צלש נוסף  לעולם קטן על פרסום היוזמה של תיבת הפרגון במקומות עבודה , בישיבות וכו' שבהם שמים דפים של פרגונים על אנשים. יוזמה מבורכת שלפי דעתי תרבה אהבה בעם ישראל.

שיחת השבת :

מדובר בעלון שבת שמבטא תופעה מעניינת – גופים שונים שגילו את האפיק הפירסומי של עלוני שבת . ברוב הפעמים הגופים פונים לפרסום דרך משרדי היחצ המגזריים, אך כאן מדובר בתופעה חדשה – עלון שבת שהוא כל כולו שייך לקרן שהיא מעט מבטאת השקפת עולם שמאלנית וכך גם העלון שרוב כותביו ורוב המרואיינים בו הם מחזיקים בהשקפה זאת . על חוסר הגיוון טרש. על הנועזות שברעיון צלש.

 שבתון:

צלש –   עלון שבתון ממשיך ומשתבח עם כתבות המגזין הייחודיות שלו על פוליטיקה יחד עם מגוון דברי תורה אמתיים .

לאור זאת , יחד עם הביקורת, החלטתי להשיק פינה חדשה:
"פינת התוכן החשוב" – פינה אשר תכלול פרס על תוכן חשוב שמופיע בכתבות ברציפות לפחות חודש – בפרס זה זוכה החודש עלון שבתון בעקבות פרסום כתבות המגזין הייחודיות על פוליטיקה ובפרט ענייני דת ומדינה. והפעם כתבה על משחקי כדורגל בשבת לאור דיון בגץ בנושא .

פרס המודעה היפה: 

מוענק  לארגון  עזר מציון שבקמפיין השנה שילב גם ילדים בריאים לצד ילדים חולים וזאת כדי להדגיש את ההתגייסות להצלת חיים. ברצוני להדגיש רעיון שעצם הכנסת ילד בריא וחולה לתמונה אחת מדגישה את הילד החולה ומצבו הקשה ו ולעניות דעתי, גורמת למסתכל לתרום יותר. יישר כוח .

לפניות למבקר:  achealebo1@gmail.com

 

Exit mobile version