Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

האם ביטוח מקיף מכסה גם רכב חשמלי? כל מה שצריך לדעת

בשנה האחרונה שוק הרכבים החשמליים קיבל תאוצה משמעותית. לפי נתוני משרד התחבורה, מעל עשרת אלפים רכבים חשמליים נמכרו רק בשנת 2021 ולפי התחזיות – המספר צפוי להכפיל את עצמו רק בשנה הקרובה. אם החלטתם לרכוש לעצמכם רכב חשמלי יש כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב.

רכבים חשמליים זה ממש לא טרנד חולף, אלא הם כאן כדי להישאר. והיתרונות ברורים: עלויות הנסיעה נמוכות וצפויות לחסוך לנו אלפי שקלים בשנה, חווית הנהיגה משתכללת, שגרת הטיפולים תפחת משמעותית ולא נמצא את עצמנו בכל שבועיים במוסך.

כיום, אין מותג רכבים שמכבד את עצמו ולא הוציא גם מכונית חשמלית. אם החלטתם להיות חלק מהמועדון ולקנות לעצמכם רכב חשמלי חדש, קיימות כל מיני סוגיות בשונה מהרכב "הקלאסי" שאנחנו מכירים שחשוב להכיר. דוגמה לסוגיה כזו היא ביטוח רכב חשמלי.

ביטוח מקיף לרכב חשמלי

בדומה לכל רכוש שיקר לליבכם, חשוב לוודא שאתם מבוטחים לכל נזק צפוי. ביטוח מקיף לרכב הוא הביטוח שנותן הגנה שכזו. מה זה אומר? שבמקרה של תאונת דרכים, אסון טבע (למשל: סערה, שיטפון, ברד כבד), נזקי אש כמו שריפה או התפוצצות, גניבה או ניסיון לפריצה – זה הביטוח שיגן עליכם. בשונה מביטוח חובה, את הביטוח המקיף אין חובה לרכוש. אבל, החיים מזמנים מגוון של בעיות וכל נהג שעלה אי פעם על הכביש יודע כמה חשוב להיות מכוסה מכל הכיוונים.

ביטוח לרכב חשמלי – איך זה עובד?

רכב חשמלי חדש הוא מוצר יקר, וגם התיקון שלו כנראה יהיה בהתאם. פוליסת ביטוח לרכב תלויה במספר גורמים כמו מאפייני הרכב עצמו, מי הנהג שעתיד להשתמש ברכב וכמה הרכב נוסע. ככל שרכב נחשב יוקרתי וערכו גבוה, הביטוח יהיה ככל הנראה יקר יותר. לכן, כשכל תיקון של רכב חשמלי יכול לעמוד על אלפי שקלים, חשוב לא להתפשר על ביטוח. רק ביטוח איכותי יבטיח לכם שקט נפשי אמיתי.

בכל הנוגע לביטוח מכוניות חשמליות עולות שאלות אחרות, אם ברכבים "קלאסיים" חשוב לנו השירותים הנלווים כמו גרירה במקרה של תאונה או שירותי דרך, מה קורה כשבטעות לא הטענו את הסוללה ונתקענו? או מה קורה לעמדת טעינה ביתית במקרה של נזקי מזג אוויר?

צילום: PIXABAY

ביטוח לעמדת טעינה ביתית

רכבים חשמליים מבוטחים בביטוח חובה וביטוח מקיף – אבל עולה השאלה האם קיים כיסוי ביטוחי גם לעמדות הטעינה? מדובר בעמדות שחשופות לנזק פוטנציאלי רב, למשל במקרה של התלקחות שעלולה לגרום לשריפה.

דבר ראשון שחשוב להבין – איפה אתם הולכים להטעין את המכונית החשמלית? האם יש לכם בדירה עמדת טעינה ביתית או שתשתמשו בחניון שמאפשר הטענה של מספר רכבים חשמליים?

דבר שני, בדקו עם חברת הביטוח מה הפוליסה מכסה. האם ביטוח מקיף לרכב חשמלי מכיל בתוכו גם את עמדת הטעינה או שמדובר בכלל בביטוח מקיף לדירה.

חשוב לוודא שהפוליסה שמציעה חברת הביטוח מכסה את כל הנזקים האופציונליים – גם לרכב החשמלי עצמו וגם לעמדת הטעינה. אומנם התחום נמצא בתחילתו, אבל אנו רואים יותר ויותר שחברות הביטוח מדביקות את הפער ומציעות פוליסות משולבות וחדשניות שעתידות לתת מענה בדיוק לשאלות שנשארו פתוחות.

Exit mobile version