Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

האם כדאי להצטרף לקבוצת רכישה?

קבוצת רכישה

אנשים רבים מחפשים לקנות דירה אך המחירים הגבוהים שרק עולים גורמים להם להתלבט מהי הדרך הנכונה לעשות זאת, כאשר ההתלבטויות הן בין קניית דירה יד שניה, דירה חדשה מקבלן או יזם או הצטרפות לקבוצת רכישה, כאשר לכל אחת מהדרכים יש יתרונות ויש חסרונות.

מה זה בעצם קבוצת רכישה

המושג קבוצת רכישה מדבר למעשה על התארגנות של קבוצת אנשים המעוניינים לקנות דירה במחיר טוב וזאת הם עושים על ידי חבירה משותפת לצורך רכישת שטח עליו הם בונים את הבניין ובו הדירות של חברי הקבוצה. במרבית המקרים מדובר על בנייה של בניין דירות והתאגדות של האנשים כקבוצה מאפשר הוזלה משמעותית של עלויות הדירה עבור כל אחד מחברי הקבוצה.

למי מתאים להצטרף לקבוצת רכישה ומה היתרונות שלה

קבוצת רכישה זה משהו שמתאים לאנשים מסוימים, בעיקר כאלו שיש להם הזדמנות לרכוש קרקע אך לא פחות חשוב זה שהם בעלי הבנה בכל מה שקשור לניהול פרויקטים בנושאים של תכנון ובניה. כמו כן מדובר באנשים אשר פנויים ורוצים להיות מעורבים בפרויקט, מעדיפים להיות בעלי שליטה מסוימת, מודעים לכך שיש בפרויקט כזה סיכונים אך מצד שני מבינים שבניית דירה על ידי קבוצת רכישה תוזיל את מחיר הדירה באופן משמעותי. רכישה קבוצתית מוזילה מאוד את מחיר הדירה משום שאין פה למעשה רווח יזמי, אין מס רכישה כפול, חיסכון בעלויות של שיווק ועוד.

למה חשוב לשים לב כאשר מצטרפים לקבוצת רכישה

כאשר מצטרפים לקבוצת רכישה של דירה חשוב לשים לב בין היתר לנושא של השפעת הפרט על הקבוצה שכן אם אחד מחברי הקבוצה מתקשה כלכלית זה משפיע על כלל החברים מה שלא קורה כאשר קונים דירה דרך יזם. בקבוצת רכישה יש חשיבות לניהול הקבוצה, מערכת היחסים בין כל חברי הקבוצה, בחירה של נציגי הקבוצה שכן הנציגים הם בעלי השפעה רבה בין היתר על בחירה של קבלן, בחירת ליווי של גורם מממן וכמובן לא לוותר על עו"ד מומחה שידאג לערוך חוזה בין חברי הקבוצה בינם לבין עצמם ובין הקבוצה לאנשי המקצוע השונים והוא ילווה אותם לאורך התהליך עד לקבל המפתחות לדירות.

 

Exit mobile version