Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

האנגלית שלכם לא משהו? לא חייבים למלא את הטופס הארוך (באנגלית!) של שגרירות ארה"ב! כך תעשו לעצמכם את החיים קלים יותר

יש הרבה סיבות טובות לבקר בארה"ב. אין פלא שבכל שנה מאות אלפי ישראלים נוסעים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות בין אם לחופשה, לבקר קרובים וחברים או למטרות עסקים. בניגוד למחזיקי דרכון אירופאי, שנהנים מהליך מקוון קצר של קבלת פטור מויזה, לפי חוקי ההגירה האמריקנים מי שמשתמש בדרכון ישראלי מוכרח לעבור הליך מלא ולהוציא ויזה לארה"ב.

הליך הוצאת ויזה לארה"ב מתוכנן כך שתותר כניסה רק למי שאין חשש שיהווה סיכון ביטחוני או שיהיה מעורב בפעילות פלילית בעת שהותו במדינה. עניין נוסף ששילטונות ארה"ב פועלים למנוע הוא כניסה של מי שעלול לנסות להשתקע בארה"ב מבלי לעבור את ההליך המתחייב על פי חוק, דהיינו להיכנס בויזת תייר אך לא לעזוב ולהפוך לשוהה בלתי חוקי.

למה הליך הוצאת ויזה לארה"ב הוא כל כך מסובך
רובם המוחלט של הישראלים הנוסעים לארה"ב אינם נופלים לגדר אף אחת מן הקטגוריות הנ"ל, ולכן הסיכוי שבקשתכם לקבל ויזה תענה בסירוב קטנה. למרות שזה המצב, שלטונות ההגירה האמריקנים מוכרחים לבדוק כל מקרה לגופו, ולכן מי שמתכוון להיכנס לארה"ב עם דרכון ישראלי נדרש לעבור הליך מלא של הוצאת ויזה לארה"ב הכולל מילוי טופס ארוך באנגלית באתר רשות ההגירה האמריקנית, וגם הגעה לראיון בשגרירות ארה"ב בירושלים או בקונסוליה בתל אביב.

צילום: Istock

ניתן לטפל בהליך כולו באופן עצמאי, אבל עבור מי שלא רגילים להתנהל מול רשויות באופן מקוון (באינטרנט) ובוודאי אם אין לכם שליטה טובה מאוד באנגלית זה יכול להיות כאב ראש לא קטן. החדשות הטובות הן שאפשר להיעזר בשירות של חברה המציעה ליווי מקצועי לאורך כל ההליך מתחילתו ועד קבלת הויזה. לפניכם תיאור האתגרים שיש להתמודד איתם בדרך לקבלת הויזה המבוקשת, ואיך תוכלו לעשות לעצמכם את החיים הרבה יותר קלים:

טופס DS-160 אפשר למלא רק באופן מקוון ורק באנגלית
כאמור, הליך הוצאת ויזה לארה"ב מתחיל בגלישה אל אתר רשות ההגירה האמריקנית, בחירת סוג הויזה המבוקשת ומילוי טופס המכונה DS-160. שלבים אלה בהליך אפשר לבצע רק באופן מקוון ורק באנגלית (אין גירסה עברית לאתר מחלקת ההגירה האמריקנית). חשוב לדעת שמדובר בטופס ארוך בו נדרשים לספק פרטים רבים, ביניהם אודות השכלה, מקומות עבודה (היום ובעבר), בני משפחה קרובה, בני משפחה מורחבת החיים בארה"ב ועוד. מילוי טופס כזה הוא לא עניין של מה בכך גם אם הוא בעברית, ולא כל שכן כאשר צריך להתמודד עימו בשפה זרה, אפילו אם זו שפה שאנחנו מכירים טוב מספיק כדי לנהל שיחה. חשוב לקחת בחשבון שטעויות במילוי הטופס עלולות לגרום לעיכוב משמעותי, ולפעמים אפילו לסבך מאוד את כל התהליך.

להתנהל נכון ולעבור חלק את כל הליך הוצאת ויזה לארה"ב
אם גם אתם מרגישים שעלול לקחת לכם הרבה זמן לבחור נכון את סוג הויזה, למצוא את הטופס המבוקש ולמלא את כל הפרטים הדרושים בלי לטעות, מומלץ מאוד לפנות למי שמציעים שירות מקצועי של טיפול בהליך הוצאת ויזה לארה"ב. מסירת העניין לידיים טובות יבטיח שהליך הוצאת הויזה כולו יתנהל מהר וחלק. את הפרטים הדרושים תתבקשו למסור בעברית, ותגלו שאין לכם שום קושי לעשות זאת. נציג החברה ידע בדיוק איזה מידע הוא צריך מכם כדי שיוכל לבחור עבורכם את הויזה המתאימה (בדרך כלל ויזת תייר, המכונה Non Immigrant Visa מסוג B1  או B2), וגם ידאג לקבל מכם את כל הפרטים הדרושים כדי למלא עבורכם טופס DS-160. חשוב לדעת שגם אם נוסעים כמשפחה, יש למלא טופס נפרד עבור כל אחד.

לאחר מילוי הטופס והגשת הבקשה, עליכם לשלם אגרה ולתאם מועד לראיון בשגרירות או בקונסוליה (מי שמתגוררים מעבר לקו הירוק, מוכרחים להגיע לראיון בשגרירות בירושלים). ליווי מקצועי יבטיח לא רק שהכל יתבצע נכון ומהר, אלא גם שתגיעו מוכנים לראיון כך שלא תהיה שום סיבה לא להיענות לבקשתכם לקבל ויזה לארה"ב.
אל הראיון מגיעים עם הדרכון ולאחר שמודיעים לכם (מיד עם תום הראיון) שתוכלו לקבל ויזה, משאירים את הדרכון והוא חוזר אליכם בתוך כמה ימים (בדואר או עם שליח) כאשר הויזה המבוקשת מוטבעת בו.

Exit mobile version