Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הביטוחים שחשוב להכיר

ביטוחי רכב, דירה ונסיעות הם חלק בלתי נפרד מהכלים שיכולים להגן עלינו במקרה של חלילה אסון. מה ההבדל בין סוגי הביטוחים ואיך בוחרים את הפוליסה הכי משתלמת? הנה המדריך הבסיסי שאתם חייבים להכיר

לפי דוח מיוחד שפורסם על ידי חברת מידרוג באפריל 2017, חברות הביטוח בישראל מנהלות נכסים בשווי כולל של 800 מיליארד ש"ח. 5 המבטחים הגדולים מהווים מעל 85% מסך הנכסים המנוהלים והרוב החברות מספקות מכלול מוצרים בתחומי ביטוחי חיים, בריאות, סיעוד, וביטוח כללי. בנוסף, הן מחזיקות בחברות שמנהלות נכסי פנסיה וגמל ובפעילות פיננסית משלימה שמשפיעה בצורה ישירה על נתוני וביצועי שוק ההון.

הבעיה היא שבציבור הרחב לא תמיד מכירים את כל סוגי הביטוחים וההבדלים ביניהם. זו בדיוק הסיבה שבגללה צריך להרים את הכפפה ולהגדיר כמה ביטוחים חשובים ובסיסיים:

ביטוח רכב: בין החובה, המקיף וצד ג'

חשוב להכיר על בוריו את הנושא של ביטוח רכב כי פקודת רכב מנועי מחייבת כל נהג בישראל להיות רשום בפוליסת ביטוח חובה. מעבר לכך, רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל ובשנת 2015 היו מעל 3.2 מיליון כלי רכב ממונעים על הכבישים.

על קצה המזלג אפשר לציין שביטוח רכב חובה נועד לכסות נזקי גוף, בעוד ביטוח רכב מקיף מכסה נזקי רכוש בלבד. עם זאת, תחת ביטוח רכוש ניתן לבחור רק ביטוח צד ג' שמכסה נזקי רכוש שנגרמים לצד ג' (כמו למשל רכב אחר שנפגע בתאונה) ועד לסכום הנקוב בפוליסה.

תמונה באדיבות: pixabay

ביטוח דירה: כל סוגי הכיסויים תחת קורת גג אחת

ביטוח דירה הוא עוד ביטוח בסיסי שאותו צריך להכיר. הדירה היא כנראה הנכס הכי יקר שיש ברשותנו, מה גם שהבנק מחייב אותנו להצטייד בביטוח מבנה וביטוח משכנתא על מנת שנוכל לקבל ממנו הלוואה על סכומי כסף כל כך גבוהים.

ביטוח דירה נחלק לביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה מכסה נזקים שנגרמים לתשתית ולכל רכיבי הבית שהם קבועים או מחוברים לדירה חיבור של קבע, בעוד ביטוח תכולה הוא פרטני יותר וכולל כל חפץ שנמצא בדירה והנו בבעלותו, בחזקתו או באחריותו של המבוטח או בני משפחתו – למעט פריטים שונים שלא כלולים בתכולה וניתן לרכוש עבורם כיסוי בנפרד.

ביטוח נסיעות: הגנה מעבר לים

ישראלים אוהבים לטוס לחו"ל ורובם מכירים בחשיבות של ביטוח נסיעות. בהשקעה של כמה דולרים ליום אפשר לקבל הגנה מעבר לים, להבטיח פיצוי במקרה של נזק או אובדן מזוודה, לכסות מפני אירועים ספציפיים כמו פעילויות אקסטרים ולהגן גם על המשפחה.

חברות הביטוח מציעות כיום ביטוחי נסיעות לחו"ל עם כיסויים שעונים לצרכים המשתנים של כל נוסע. כמו כן, ביטוח נסיעות כולל בתוכו ביטוח רפואי שמכסה הוצאות טיפול ואשפוז, רכישת תרופות, פינוי במטוס לארץ ועוד.

Exit mobile version