Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הבית שלנו מלא הפתעות…

אנשים רבים מדמיינים במשך שנים את בית החלומות שלהם. חולמים על בית מושלם שעונה על כל הדרישות שלהם.. המציאות היא, שלעיתים לוקח זמן עד החלום מתגשם אם בכלל….מה אנחנו צריכים לעשות בכדי לא רק לחלום…. 

האדם חי בשאיפה תמידית לעוד. בהקשר למרחב הביתי שלו, תמיד יהיו לאדם שאיפות ורצונות מאוד גדולים לבית גדול, בית מרווח, בית שיהיו נוח ופרקטי מכל בחינות, מאובזר בריהוט הכי משודרג וכדומה. זהו רצון טבעי אך לרב מתנגש עם מציאות החיים.

אני מציבה אתגר בפני אנשים שאיתם אני נפגשת במסגרת הליווי האישי שלי ומבקשת מהם להסתכל על המציאות אחרת. לאהוב את הבית הנוכחי שלהם, כמות שהוא. להתאהב בבית שלהם מחדש. אני מאמינה שכל מרחב ניתן לטפח, לשדרג ולהוסיף עליו על מנת שנחיה בו בשמחה, סיפוק, חיבור והגשמה עצמית. העניין תלוי בהסתכלות שלנו וההתייחסות שלנו. כאשר נעשה עבודה פנימית עם עצמנו ושינויים פיזיים בכל רמה שהיא, נוכל להגיע למציאות בה אנחנו שמחים להיכנס הבייתה בכל יום לאחר יום עבודה. גם אם הדירה שלנו שכורה, קטנה, מאובזרת לא כמו שציפינו.. ניתן להסתכל על המציאות אחרת וניתן לשנות אותה באמצעות דרכים רבות.

הפתעה. צילום באדיבותpixabay

לדוגמה, כיסא נדנדה ישן ניתן לצבוע ולרפד מחדש. כוננית עם מדפים פתוחים שנוטה להתבלגאן, ניתן לסגור עם דלתות וכך לשמור על האסתטיקה. משחקים של הילדים ניתן לאחסן בכלי אחסון צבעוניים ונעימים למראה ועוד. שולחן ישן ושרוט ניתן לכסות במפה מרשימה ועוד.

עין טובה היא מידה שמאתגר לדבוק בה. הסביבה החיצונית לנו מטעה אותנו ונראה כי תמיד "הדשא של השכן ירוק יותר". ההסתכלות כלפי האחר לרוב תוביל אותנו לקנאה. לכן, נתמקד בעצמנו פנימה ובשפע שישנו אצלנו. השמחה במה שיש מעצימה בעצם את חיינו ומעלה אותם קומה אחת למעלה. חשוב שלא נסתפק במועט יותר מדי ונרגיש "קטנים", "ממוצעים", אך מצד שני, נשתדל לרצות להגיע הכי רחוק שאפשר במסגרת היכולת, התקציב והמציאות הקיימת.

ההסתכלות על המרחב הביתי שלנו בעין טובה משפיעה גם על האווירה, הרגשות, והאופטימיות של כל בני הבית. החינוך להסתכלות חיובית משמעותי תמידית. קל יותר להתנהל כך, כשאנחנו שמחים במה שיש לנו. נכון, החיבור והאהבה למרחב לא נעשים ברגע, הם תהליך שדורש מאיתנו, אך זהו תהליך אפשרי בהחלט.

בתור התחלה, הביטו בסלון שלכם, הכניסה למרחב הביתי. התבוננו ונסו להרגיש ולחוש מה אתם אוהבים בו, איזה רהיט אהוב עליכם, איזו פינה אתם אוהבים במיוחד, איזה פריט ניתן לשדרג ועוד. כשנחליט שאנחנו רוצים בשינוי הזה ושניתן להתאהב בבית שלנו מחדש, זה יקרה.

"זמן לסדר"- בת אל אליאב
מארגנת סדר אישית, סדנאות פרטניות וקבוצתיות לסדר וארגון הבית. 
0504222009

בת אל אליאב. צילום:אלישבע שמילוביץ

 

Exit mobile version