Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הבלאגן של הגברים

ישנם גברים מסודרים, וישנם פחות מסודרים.  כמו גם נשים כמובן {שלא תרגשנה מקופחות….} הסדר במרחב הביתי צריך להתחבר לשני בני הזוג כדי שיהפוך להיות חלק משמעותי בהתנהלות היום- יומית. אז איך גורמים לזה לקרות?

אצל משפחות רבות, האיש הוא זה שאיננו מסודר, שהסדר לא מעניין אותו (בלשון המעטה..) ונקודה זו מקשה על בני הבית והאישה בפרט, להתנהל באופן מסודר בשוטף.

ראשית, חשוב לא לפעול או להתבטא מתוך האשמה. התנהלות מסודרת מתקשרת להרגלים מבית, לאופי נרכש ומולד ולאמונות ותפיסות עולם שהאדם התרגל אליהם. לכן, לא יועיל אם נטען ללא גבול: "למה אתה לא מסדר?", "נמאס לי שרק אני מסדרת!", "רק אני חיה בבית הזה?". נכון, זה מתסכל. זה מאתגר ולא פשוט. אנחנו רוצים בסך הכל להרגיש מובנים, אהובים ורצויים. אבל, הדרך להתנהלות זוגית מסודרת היא עבודה זוגית. כמו בכל הקשר בחיים הזוגיים. לשבת יחד ולבחון את המציאות הקיימת בבית. האם באמת לאיש לא אכפת מסדר וארגון בכלל? האם יש דברים שהוא מוכן לבוא לקראתם או יותר קל לו לעשות אותם? מדוע אין שותפות זוגית בהקשר הזה? האם האיש רואה את המציאות במרחב כפי שהאישה רואה אותה?

בלאגן של גברים. צילום באדיבות: pixabay

מומלץ לשבת יחד ולדבר על המטרות הזוגיות בהקשר למרחב הביתי: מה חשוב לכל אחד מאתנו, כיצד הסדר משפיע על כל אחד מאתנו ומדוע. איך נוכל לבוא אחד לקראת השני? כפי שדיברנו כבר על הסדר במהותו, שסדר הוא מאוד פנימי, רגשי ומורכב. סדר פוגש אותנו במקומות עמוקים ועדינים. חשוב לשתף אחד את השני ב"חלומות" לגבי המרחב הביתי כמו שינויים שאנחנו רוצים לעשות, ריהוט שאנחנו רוצים לשדרג או פינה מסוימת בבית שאנחנו רוצים שתשתנה לפי הרצון שלנו.

בנוסף, חשוב לעשות זאת יחד. להחליט שמפנים לתהליך הסדר בבית את הזמן המתאים. שמכניסים את הסדר לשגרת החיים המשפחתית. אין ספק שהתועלת מרובה מההפסד: השפעה על האווירה הזוגית, השפעה על ההתנהלות היום-יומית, השפעה על המצב הכלכלי והתעסקותי ועוד. מכיוון שהסדר והארגון באמת מתפרשים על רוב תחומי החיים ומשפיעים עליהם לטובה. כמובן, שחשוב לעשות את המהלך הזה בהדרגה, בשותפות ותהליכיות. אם לא דיברנו מעולם על סדר בבית, אי אפשר להכניס את הנושא לסדר היום באופן מיידי. לבחון את המציאות הזוגית והמשפחתית ולתכנן יחד כיצד עושים את המהלך הזה נכון, מדויק ומותאם.

לשניים יש כוח, עוצמה ויכולת להוביל תהליכים גדולים. לזוג ישנה השפעה עצומה על הכלל שבו הם מצויים. כאשר שני בני הזוג מכווני מטרה לחיים מאוזנים בסדר וארגון, זה מבורך, וברור שמשתלם.

"זמן לסדר"- בת אל אליאב
מארגנת סדר אישית. מעבירה סדנאות פרטניות וקבוצתיות לסדר וארגון הבית.
0504222009

בת אל אליאב. צילום:אלישבע שמילוביץ

 

 

Exit mobile version