Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הדברה אורגנית – להיפטר מהמזיקים בלי להזיק לעצמכם

צילום: pexels

ההדברה האורגנית מתאפיינת במספר יתרונות משמעותיים, וכדאי להכיר אותם.

רעילות נמוכה

המאפיין החשוב ביותר של הדברה אורגנית הוא רמת הרעילות הנמוכה יותר של החומרים שבאמצעותם נלחמים בחרקים הבעייתיים – חומרים שמבוססים על חומרים טבעיים. כדאי לדעת שהפחתת מידת הרעילות לא באה על חשבון האפקטיביות, וזאת בזכות ידע עדכני לגבי מנגנונים רלוונטיים שונים אצל צמחים ובעלי חיים, וניצולם באופן חכם.

קצב פירוק מהיר

יתרון נוסף של חומרי ההדברה האורגניים הוא קצב הפירוק המהיר יחסית שלהם. בזכות עובדה זו אין צורך לצאת מהבית או העסק למשך שעות ארוכות – והפגיעה בשגרה מצטמצמת ולפעמים כלל לא קיימת.

דוגמה לחומרי הדברה אורגניים היא פירתרואידים, שמבוססים על פירתרין שמופק ע"י צמח החרצית כדי להרחיק מעצמו חרקים לא רצויים. קטגוריה נפוצה אחרת במסגרת ההדברה האורגנית היא פרומונים שמפעילים את חוש הריח אצל החרקים שמגיעים למרחבי המחיה שלנו כך שהם יסתלקו או ימותו.

ידידותיות לסביבה

תועלת בלתי מבוטלת נוספת של המעבר אל ההדברה האורגנית היא צמצום הפגיעה בסביבה. במאה ה-21 אי אפשר עוד להתעלם מהנזק המצטבר שכולנו גורמים לכדור הארץ בפעולות רבות שאנחנו מבצעים. אמנם את הקדמה אי אפשר לעצור, וכולנו רוצים לחיות ברמת חיים גבוהה – ובפרט בלי נוכחות של חרקים מציקים בתוך הבתים, המשרדים, החנויות ומקומות נוספים – אבל אם אפשר גם להדביר אותם ביעילות וגם למנוע הגעת חומרים מסוכנים אל מי התהום שלנו, כדאי כמובן לבחור באופציה הזו.

מתאים למגוון רחב של חרקים ומזיקים

ההדברה האורגנית אפקטיבית כנגד מגוון רחב של חרקים, ובהם נמלים, תיקנים אמריקאים ("ג'וקים"), תיקנים גרמנים (הג'וקים הבהירים הקטנים שנמצאים במטבח), פרעושים, עש המזון (חרק שעלול לגרום נזק של ממש לשלל מזונות), יתושים ועוד.

בכל המקרים האלה האפקטיביות של ההדברה כאמור לא נפגעת בשל המעבר מחומרים כימיים רעילים מאוד לחומרים אורגניים (שגם הם יכולים להיות סינטטיים, אבל גם כך הם הרבה פחות מסוכנים).

הדברה אורגנית – רק עם מדבירים מורשים ומנוסים!

הדברה אורגנית תהיה אפקטיבית רק אם היא מבוצעת ע"י מדבירים מנוסים בכך. מיכאל ובוריס הדברות היא חברה ותיקה בתחום, שבמקביל מקפידה להתחדש ולהתעדכן בכל השיטות המתקדמות ביותר. בפרט מצטיינים המדבירים המוסמכים של החברה בניצול אופטימלי של היתרונות של החומרים האורגניים. השירות ניתן בפריסה רחבה, עבור לקוחות פרטיים, מוסדות, עסקים ועוד.

Exit mobile version