Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ההבטחה שמאחורי מטבחים מודרניים

לא מעט בתי עסק מבטיחים לנו מטבחים מודרניים ועל כן אין זה מפליא שלצד השפע הגדול, לנו הלקוחות לא בדיוק ברור במה מדובר – מה אכן מאפיין מטבח שכזה, ועל כן ננסה לעשות מעט סדר – בעולם בו עיצוב, טכנולוגיה, ארגונומיה, חומריות ומינימליזם נפגשים ביחד במינונים משתנים.

מהות המטבח המודרני

ראשית נציין שמטבח מודרני מתייחס למטבח שמשתייך למרחב הפתוח וכבר אינו מסתתר מאחורי מחיצות ודלת, אלא מהווה את מרכז הבית החדש, את הנקודה התוססת ביותר, את המיקום בו יושבים ביחד בני משפחה וחברים – אם על מנת לאכול, להכין ארוחות, לקרוא עיתון, לשמור על הילדים שמשחקים בסלון, לרכל עם חברים וכדומה, וזאת כי למרות שהסלון מאוד מזמין ומפנק, המטבח הוא זה שזוכה לשלב באופן אידאלי בין ישיבה פונקציונאלית להוויה מהנה, ועל כן כה חשוב לוודא שהוא יראה במיטבו.

טכנולוגיה

ההבטחה שמאחורי מטבחים מודרניים. תמונה: pixabay

כיום ניתן לראות מגוון חידושים טכנולוגים בתחום המטבחים, כך שמלבד טוחן אשפה וכיריים חכמות, גם ניתן ליהנות ממקררים שמתחבאים מאחורי חזיתות של ארונות, תנורים מפוצלים, מערכת שמע מבוקרת ועוד. לאור הנאמר ללא ספק מטבח מודרני משלב באופן אידאלי בין קידמה לפונקציונליות, כך ככל שיש יותר מכשירים חשמליים וחכמים, ניתן לומר שהמטבח יותר מודרני, כאשר באותה נשימה עליו גם לדעת להטמיע את אותם מכשירים באופן הרמוני ומדויק, כלומר כל מכשיר צריך מקום ייעודי, וכאן באה לידי ביטוי החוכמה הגדולה שמאחורי מטבחים מודרניים.

אסתטיות

עוד פרמטר שמגדיר מטבחים מעוצבים ומודרניים מתייחס לעיצוב המוקפד שמתחבר לכלל נראות הבית. מכאן שניתן למצוא מטבח מודרני בעל קיר זהה לקיר שבסלון ואף שיש בו מגוון אלמנטים שמשחקים בין העיצוב שבשאר הבית לבין העיצוב שבמטבח, כך שלולא הימצאותו של האי, השיש והכיור, קשה היה לדעת שנכנסים למתחם המטבח. כמו כן, כיום ניתן למצוא במטבח המודרני מגוון חומרים מפתיעים, אינספור מקומות אחסון ייעודיים וכמובן שלל קווים נקיים וחזיתות מושקעות.

עניין של הגדרה

לאור כל זאת, ניתן לראות כיצד מטבחים מודרניים הופכים את המטבח למקום מרהיב ובו זמנית גם חכם ומרכזי, כך שלא פעם ניתן להגדיר מטבח כפרי כמטבח מודרני, מטבח אנגלי כמטבח מודרני וכדומה, כלומר מאחורי ההגדרה "מטבח מודרני" ניתן למצוא לא מעט אלמנטים משותפים, אך אם מבקשים מטבח מודרני אך ורק מבחינת חזות, הרי שאז יש לצפות למצוא מטבח עם דגש על תאורה חכמה, עם אי מרכזי, עם חומרים בוהקים, צבעים חדים וכדומה, כאשר אין זה משנה האם מדובר במטבח רחב ידיים או לחלופין במטבח קטן, כאשר דווקא ככול שהמטבח יותר קטן, כך ניתן יותר לתת את חזית הבמה לפן המודרני, וזאת כי מטבח קטן צריך להיות מטבח יותר חכם, כלומר לנצל כהלכה כל ס"מ פנוי.

Exit mobile version