Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ההתמודדות עם עבירות אלימות

אתם מואשמים, בלי שאתם יודעים מדוע, בעבירה כלשהי של אלימות? או שאולי מישהו נהג כלפיכם באלימות ואתם לא מוכנים לעבור על כך לסדר היום? אפשר להבין ללבכם. האמת היא, שעבירות שונות שקשורות באלימות יכולות לכלול לא רק אלימות פיזית אלא גם אלימות פסיכולוגית ומילולית, שכן כל צורה של אלימות בסופו של דבר פוגעת בנו.

השאלה היא מה צריך לעשות במצב כזה, ומצער לראות שפעמים רבות, בגלל הפחד המשתק, אנשים בוחרים לא להגיע תביעה ולא להתלונן. חשוב שתדעו: זה לא משנה אם זו אלימות של גבר כלפי אישה, הורה כלפי ילד או אלימות בכל מסגרת אחרת. מה שבטוח זה שכאשר מדברים על עבירות אלימות מדברים על עבירות שצריך לתת עליהן את הדין. לכן רצוי שתבחרו לכם כמה שיותר מהר עו"ד שיוכל לעזור לכם, כי מה פתאום שתעברו לסדר היום אחרי מה שקרה?

איזה עורך דין לענייני עבירות אלימות יתאים לכם?

זה לא משנה אם אתם בצד הפוגע או בצד הנפגע, כי בכל מקרה, יש משמעות לשאלה איזה עורך דין יוכל לייצג אתכם. האמת היא, שיש הרבה עורכי דין שעובדים בתחום של עבירות אלימות ויוכלו לסייע לכם לבנות את תיק ההגנה או את תיק התביעה. עם זאת, האם באמת תוכלו לסמוך על כל עורך דין? לא תמיד זה כך. ולא תמיד מי שמגיע עם הכי הרבה ניסיון הוא גם אדם שתרגישו איתו בנוח. לכן אנחנו כן ממליצים לכם לבדוק לעומק את הנושא, לברר מה חושבים על עוה"ד הלקוחות האחרים שפנו אליו בעבר וגם להיפגש איתו. שבו מולו במשרדו, נסו להתרשם ממנו וכך תבינו האם אתם במקום הנכון לכם או לא.

צילום: מאגר/יחצ

עוד טיפ קטן וחשוב שנוכל לתת לכם בנושא של התמודדות עם עבירות שונות של אלימות, הוא לא לדחות את הדברים. רוצים לתבוע? רוצים להגן על עצמכם? פנו כמה שיותר מהר לעו"ד, שכן ככל שהוא יהיה מעורב במקרה שלכם משלב מוקדם יותר, הוא יוכל לסייע בצורה יותר טובה ויעילה.

כמה זמן בדרך כלל נמשכים תהליכים משפטיים בתחום הזה?

אם אתם מתמודדים היום עם מקרה של תביעת עבירות אלימות ואם כבר יש לכם עו"ד פלילי שיוכל לייצג אתם, לדאוג לאינטרסים שלכם ולעזור לכם, ברור מדוע אתם רוצים לדעת לאיזה תהליך אתם נכנסים. עד כמה המקרה באמת ייקח מכם אנרגיות? ומתי תוכלו להגיע ליום שאחרי?

חשוב להבין שזה אומנם תלוי במורכבות המקרה וגם בבחירת עוה"ד שלכם, אך זה גם תלוי בעומס שיש בבתי המשפט. בכל מקרה חשוב להבין שלא מדובר על עניין שתוך יום-יומיים תוכלו לסיים ולהניח מאחוריכם. לכן יש טעם לבחור עו"ד מוביל ולהתחיל את התהליך המשפטי שמצפה לכם כבר ברגעים אלו ממש.

Exit mobile version