Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הזדמנות לאהוב "אהבת חינם" את זכאי קוויק

הזמר זכאי קוויק מאמין שלשיר יש כוחו לשנות,  כתרומה למודעות למחלת "הטרשת הנפוצה",הוא כתב שיר מקסים הוא חולם לשנות את העולם ומזמין אותנו לאהבת אדם ולהבין שכולנו שווים.

אני מזמינה אתכם לאהוב אהבת חינם את זכאי קוויק. בחור יפיוף בן 25, תושב הרצליה העוטה רסטות על ראשו. ייתכן שאתם כבר ראיתם אותו בבר מצווה שלכם או של יקירכם מופיע עם חבריו מלהקת מיראז'. אותה להקה הזכורה ביותר, מ"אקס פקטור".

זכאי קוויק. צילום מסך

זכאי קוויק בחור צנוע ומקסים מאמין שלשיר יש כוחו לשנות, לחבר בן בני אדם וליצור עולם טוב יותר. לשמחתו הוא נולד עם מקרופון ביד ועם יכולות ווקליות מדהימות.

אישית אני פחות אוהבת שירים באנגלית אבל כמובן שכששומעים אותו פותח את הפה קשה שלא להבין שמוסיקה טובה לא באמת משנה באיזה שפה היא מושמעת.
מציעה לכם להתחיל לעקוב אחריו ולחכות בסבלנות לחומרים שלו בעברית ובאנגלית  מבטיחה שגם הם , כמוהו, הולכים לצאת לאור ולהכנס לכם עמוק ללב.

אז צאו קצת מהמזגנים לרחוב, תהנו מקרני השמש החמימות שאפו אוויר נקי מסגריות ותהנו. ובינתיים השיר שאת מילותיו הוא כתב בעצמו, כתרומה למודעות למחלת "הטרשת הנפוצה",חולם לשנות את העולם ומזמין אותנו לאהבת אדם ולהבין שכולנו שווים.

קצת מידע על המחלה:

כשהיא מופיעה מומלץ לנסות לשמור על שגרת החיים במידת האפשר: לנסות להתמיד בעבודה, לשמור על קשרים חברתיים ולעסוק בתחביבים מהנים.

חשוב להרבות במנוחה, לעשות פעילות גופנית סדירה במידת האפשר (הליכה, שחייה, פילאטיס, עבודה עם משקולות). וכן חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ומגוונת  ועל הימנעות מעישון.

על פניו המלצה שמומלצת לכל אדם. אבל זה המלצה בעיקר לכל אדם שיש לו את הטרשת הנפוצה.

"טרשת נפוצה" היא מחלה כרונית שנמשכת כל החיים. היא משתנה מאוד מאדם לאדם: יש אנשים שאצלם המחלה קלה ביותר ואף אינה דורשת טיפול, ואילו אצל אחרים מדובר במחלה קשה שגורמת למגבלה תפקודית קשות במהלך השנים.

התקף יכול להימשך החל מכמה ימים וכלה בכמה שבועות. בעזרת הטיפול המתאים עשויים תסמיני ההתקף להשתפר או לחלוף לגמרי, אולם, כאמור, לעיתים נותרת לאחר התקף פגיעה נוירולוגית קבועה.

טרשת נפוצה עלולה להיות מחלה קשה שהולכת ומחריפה במהלך השנים. עלולים להופיע סיבוכים כמו נוקשות שרירים, חולשה קשה בשרירים, הפרעות בשיווי המשקל, קשיים במתן שתן, עצירות קשה, קשיים בריכוז, דכאון וקשיים בשינה.

לעיתים, בעיקר בשנים הראשונות של המחלה, מופיעים התסמינים רק בעת התקף, ובהמשך הם חולפים לגמרי, למשל: פגיעה בראייה אשר חולפת לאחר זמן מה. אולם לעיתים מופיעה פגיעה נוירולוגית שלאחר ההתקף אינה נעלמת לחלוטין.

טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית, אשר בדומה למחלות אוטואימוניות אחרות – סיבתה אינה ידועה. ההנחה המקובלת היא שמחלה פורצת בגלל שילוב של כמה גורמים, שהעיקריים שבהם הם הרקע הגנטי והשפעות סביבתיות. גורמים נוספים שנחשבים לגורמי סיכון להתפתחות המחלה הם עישון  וחוסר בוויטמיןD .

Exit mobile version