Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הטרנד הלוהט – מה זה בכלל חדר בריחה?

עוד ועוד ישראלים מגלים את חדר הבריחה, מתמכרים וחוזרים לחוויה נוספת. רק אתם עדיין לא ממש בטוחים מה זה בכלל או אם זה מתאים גם לכם. כדי להרגיע אתכם ולעודד אתכם לקפוץ למים – הנה כמה כללי ברזל בסיסיים.

לפני הכל: מה קורה שם?

נתחיל מהכלל הבסיסי ביותר. חדר בריחה (או אסקייפ רום לחובבי הלעז) הוא חדר סגור שאליו תיכנסו עם משימה מאוד מוגדרת. יכול להיות שתצטרכו לאתר אוצר אבוד, להציל מדען מטורף שנחטף או לשדוד בנק. לא משנה מה המשימה שתוטל עליכם, תקבלו שישים דקות בלבד (במקרים נדירים קצת יותר) כדי להגיע אל נקודת הסיום. בדרך לשם תצטרכו לאסוף לבד שורה ארוכה של רמזים, חידות, פאזלים וכתבי חידה. לפעמים תדעו בדיוק מה רוצים מכם, לפעמים תנחשו ובמקרים רבים תטעו. בסוף, כשהכל יתחבר וייראה הגיוני קצת יותר, תגלו שעמדתם באתגר בהצלחה רבה.

איפה עושים את זה?

צילום: pixabay

באופן כללי יש היום חדרי בריחה בכל מקום בישראל. אם אתם גרים במרכז הארץ תוכלו להזמין חדר בריחה בתל אביב או בפתח תקווה, למשל, וגם בחיפה, בנתניה, בראשון לציון או ברחובות. מאחר ומדובר בטרנד לוהט כל כך, יש היום כמאתיים חדרים בכל רחבי ישראל. ההמלצה היא לבחור חדר במיקום נוח, כזה שמשתלב ביום הכיף שאתם מתכננים, אבל גם לזכור שיש חדרים פשוטים קצת יותר (למתחילים) וחדרים מורכבים הרבה יותר (למתקדמים). חוץ מזה, חדרי בריחה שונים מציגים סיפורים שונים לחלוטין, חלק מבוססים על ספרים או סרטים כמו "בחזרה לעתיד" או "אינדיאנה ג'ונס", אחרים נשענים על קונספט ייחודי כמו בריחה ממבצר או מתא הכלא.

איך עוברים את זה בהצלחה?

כאמור, מרגע שהדלת תיסגר יעמדו לרשותכם 60 דקות. כדאי שתבחנו כעת כל פרט בחדר, כי לכל אלמנט – גם השולי ביותר – עשויה להיות משמעות. יכול להיות שהראי אתם רואים נמצא שם כי יש מאחוריכם טקסט בכתב מראה, ואולי על הקיר מאחוריו מסתתרת פיסה בפאזל. אם יש לפניכם מגירה נעולה סביר להניח שהמפתח שלה נמצא בחדר, ואם מצאתם קלף, תמונה או פסל כלשהו, אפשר רק להניח שהם ישמשו בהמשך. אולי לא, אבל לא תדעו אם לא תנסו. הכלל החשוב ביותר הוא לשתף גם את החברים שלכם בכל פרט שאתם מוצאים בדרך. רק אם כולם יידעו בדיוק מה יש לכם ביד (וגם מה יש להם ביד), תוכלו לעבוד ביחד ולפתור את החידות.

Exit mobile version