Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הידעת? שינה טובה ועמוקה מתחילה במזרון שלך

איכות המזרון משפיעה על איכות השינה ולכן גם על איכות החיים שלנו. במאמר הבא נסביר מה קורה לגוף במהלך השינה, איזה בעיות נמנעות בזכותה וכיצד אפשר לשפר אותה

צילום: pexels

אדם ממוצע ישן כשליש מחייו. שינה היא פעילות טבעית, ביולוגית וחיונית שבמהלכה הגוף מאזן מנגנונים מורכבים כמו מערכות החיסון והנשימה, כמו גם מפתח את המוח ושורה ארוכה של יכולות קוגניטיביות והתנהגותיות. כמו כן, שינה טובה מתחילה בבחירה נכונה של מזרונים והיא דורשת אימוץ של סגנון חיים מסוים.

בראש ובראשונה, המלצות אנשי המקצוע גורסות שאדם בוגר בגילאי 18-64 צריך לישון 7-9 שעות בלילה. מגיל 65 ומעלה יש לישון 7-8 שעות, בעוד בגיל ההתבגרות של 14-17 זקוק גוף האדם לזמן  ממוצע של 8-10 שעות ביום. עוד ראוי לציין שאפילו שעה אחת יכולה לעשות את ההבדל בכל הנוגע להשפעת השינה על הבריאות ואיכות החיים, ושבעיות שינה מחמירות עם השנים.

למה השינה חשובה כל כך?

כידוע, מערכות רבות אינן פעילות בזמן השינה ולכן כחמישית ממחזור הדם מתועלת למוח. זרימת הדם הזו אחראית על תהליכי בנייה ויצירת קשרים במערכת העצבים והיא גורמת למידע חדש לעבור מהזיכרון לטווח הקצר לזיכרון לטווח הארוך.

עם זאת, בעיות שינה הופכות כיום לנפוצות בהשוואה לעבר וזאת בגלל אורח החיים המערבי, תזונה לא בריאה, לחץ וחרדות. במקביל, מחקרים מראים קשר בין איכות השינה לבין זיהום אור ובעיקר התאורה הכחולה שנשקפת אלינו ממסכי הטלוויזיה, המכשירים הניידים והטאבלט. כל אלו מעכבים את ייצור המלוטנין שמתפקד כהורמון השינה ופוגעים באיכותה.

בין היתר, חוסר בשינה עלול להוביל להשמנה, דיכאון, סוכרת ומחלות כלי דם בגילאים צעירים ומתקדמים כאחד. עייפות מצטברת גורמת גם לחוסר ריכוז וחוסר סבלנות ומי שלא ישן מספיק שעות בלילה עלול לפתח תסמינים של עצבנות כרונית.

כך תשפרו את איכות השינה

מכל האמור לעיל אפשר להבין למה חשוב לקנות מזרון טוב, אבל עדיין לא מצאנו תשובה לשאלה איך עושים זאת. כאן הדגש העיקרי הוא על התאמת המזרון למשקל ולמבנה הגוף ולתנוחת השינה המועדפת. מומלץ שהמזרן יהיה דו-צדדי כך שניתן להפוך אותו בשביל למנוע שחיקה, כדאי לקחת אותו לתקופת ניסיון לפני שמבצעים את העסקה ורצוי גם להכיר את ההבדלים בין החומרים הנמצאים כיום במזרנים השונים המשווקים בארץ.

ההבדל העיקרי בין המזרנים נובע מהשימוש בחומרי גלם כגון ויסקו, לטקס וקפיצי מתכת. מזרון קפיצים הוא הזול ביותר והנוחות שלו מושגת על ידי שכבות הריפוד העליונות בלבד, בעוד מזרני לטקס וויסקו נחשבים יקרים אך הם מעניקים תמיכה נקודתית טובה ואפשרות התאמה לקימורי הגוף. לבסוף, אפשר לשפר את איכות השינה בעזרת הימנעות מצריכת משקאות שמכילים קפאין, צמצום סוכרים והקפדה על שגרה של פעילות גופנית

Exit mobile version