Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

היכן הכי משתלם לקנות את הסוכה החדשה לקראת החג?

חג הסוכות בפתח, וכעת הזמן להצטייד בסוכה חדשה. מחירי הסוכות מתחילים במאות בודדות של שקלים ועשויים להגיע גם לכמה אלפים, תלוי בדגם שתבקשו לקנות. בעקבות כך, ערכנו השוואה בין היצרניות המובילות של הסוכות שחלקן הוזילו מחירים, ועדיין, נראה כי על הסוכות היפות והאיכותיות נאלץ לשלם הרבה.

צילום: באדיבות קק"ל

יום כיפור מאחורינו, ועוד לפני שהספקנו להתאושש מהצום, החלו ההכנות לחג הסוכות. שוק ארבעת המינים הוקם במהלך הלילה במגוון ערים ברחבי הארץ, ומהיום (חמישי) ועד כניסת החג מכירת המוצרים לחג, בין אם סוכות, ארבעת המינים או הקישוטים, צפויה להיות בעיצומה, וזאת למרות הזמן הקצר עד החג.

למרות שבעיני רובנו מדובר רק בפתיחת העונה, מי שמעוניין לקנות סוכה חדשה לקראת החג הממשמש ובא, צריך למהר. שוק הסוכות אמנם רחב יחסית, וניתן למצוא סוכות שונות ומגוונות ובמבחר רב של דגמים וגדלים, אך המחירים, שאינם בהכרח נמוכים, מצריכים בירור מקדים ומעמיק. כמו כן, אם תמהרו לקנות את הסוכה בהקדם, ולא בערב החג, תספיקו לבנות ולקשט אותה בנחת ובנעימים, לפני אמירת הקידוש והאושפיזין.

מחירי הסוכות מתחילים ממאות בודדות של שקלים לסוכה קטנה יחסית (2X2) ועד כמה אלפים לסוכה גדולה ומרווחת הרבה יותר, דבר שעשוי להיות הוצאה כבדה מאד לפני החג. המחיר צפוי להשתנות במעט מחברה אחת לאחרת, ותלוי מאד בדגם ובגודל הסוכה שתבחרו לקנות, בסוג הבד שישמש לדפנות ("פשוט"; או "מהודר"), וכמובן בסוג הסכך. קשה לדעת, אך עונת המכירה של הסוכות מצומצמת יחסית, והיא נמצאת עכשיו בשיאה, ולכן קשה להאמין שתוכלו למצוא הנחה.

אז כדי שלא תפספסו את ההזדמנות החשובה, ריכזנו לפניכם את המחיר הממוצע למספר דגמים מובילים של סוכות ובמספר חברות. המחיר שמופיע מתייחס לסוכה בעלת סכך קנים, בתוספת בד כותנה מודפס עם חלונות ודלתות (איכותם משתנה בין החברות), ודפנות פשוטות יחסית מברזל.

המחיר שמופיע לפניכם מאפשר הצצה לתחרות בין החברות השונות. עם זאת, כבר כעת נראה כי על הסוכות האיכותיות והיפות ביותר, שנמכרות בחברות הגדולות והוותיקות, נאלץ לשלם הרבה יותר. ועל כן, ערכנו השוואה בין ארבעה דגמים שונים של סוכות בארבעה יצרניות שונות:

סוכות נחלים: סוכה עם מסגרת ברזל בסיסית, בד כותנה מודפס עם חלונות ודלת וסכך קנים.

סוכות הדר: סוכת ברזל בסיסית וקלה להרכבה, בד פשוט למדי, רצועות לבוד, וסכך יוטה.

סוכות ירושלים: מסגרת לסוכה, בד מאויר ואיכותי וסכך קיינעס.

סוכות שלום: מסגרת לסוכה, בד פשוט למדי, אך עם חלונות ודלת, וסכך קנה סוף.

ולהלן המחירים והתוצאות:

סוכה 2X2

סוכות נחלים: החל מ-1,103 ₪.

סוכות הדר: החל מ-678 ₪.

סוכות ירושלים: החל מ-1,000 ₪.

סוכות שלום: החל מ-700 ₪.

סוכה 3X2

סוכות נחלים: החל מ-1,376 ₪.

סוכות הדר: החל מ-908 ₪.

סוכות ירושלים: החל מ-1,340 ₪.

סוכות שלום: החל מ-968 ₪.

סוכה 3X3

סוכות נחלים: החל מ-1,710 ₪.

סוכות הדר: החל מ-1,148 ₪.

סוכות ירושלים: החל מ-1,630 ₪.

סוכות שלום: החל מ-1,209 ₪.

סוכה 4X4

סוכות נחלים: החל מ-2,618 ₪.

סוכות הדר: החל מ- 2,010 ₪.

 סוכות ירושלים: החל מ-2,520 ₪.

סוכות שלום: לא מוכרים סוכות בגודל זה.

Exit mobile version