Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

המדריך המלא לשבת חתן שלא יפסיקו לדבר עליו

כאשר ישנן שמחות כגון חתונה או בר מצווה, יש לקיים את מצוות שבת חתן לאחר החתונה או חגיגת בר המצווה והעלייה לתורה. תכנון של שבת חתן מהווה משימה לא פשוטה, היות וישנן משפחות דתיות שאינן נוסעות בשבת ויש לדאוג ללינה, לאוכל כשר ואפילו רצוי גלאט כשר, כך שתהיו בטוחים כי המוזמנים שלכם לא יחששו מאכילת  קייטרינג לשבת חתן. ראשית יש לבחור את המקום האידיאלי ביותר עבור קייטרינג, במידה ואינכם מעוניינים לארח בביתכם, הן מבחינת הטרחה והפרטיות או שהבית או הדירה אינה מספיקה לאירוח ללינה של אנשים רבים השומרים שבת ומעוניינים בכל זאת לכבד אתכם בשבת החתן ולשמוח בשמחתכם.

האפשרות הטובה ביותר, הינה לסגור מלון לשישי שבת, כאשר יהיה בו מקום לחדר אוכל וליד המלון במרחק הליכה בית כנסת. אפשר למצוא דיל משתלם עבורכם, כך שתוכלו לערוך שבת חתן יפה ומכובדת שתענה על צרכיהם של כל המוזמנים וכמובן שלכם. יש להתעניין לגבי קייטרינג בשרי, אשר יוגש בסעודת שבת חתן.

לא צולם בשבת. צילום: Pixabay

אזור הסעדה שמתאים לעשרות אורחים

גם את זה יש לקחת בחשבון, כאשר שוכרים מקום עם לינה כגון בית מלון או בית הארחה המתאים למטרת עריכת שבת חתן, אשר מתקיים לרוב בשבת בשעות הצהריים המוקדמות. תוכלו להוריד מעצמכם עול רב, כאשר אחרים יסייעו לכם להכין את כל הסידורים וההכנות לשבת חתן. בקשו את התפריטים עבור קייטרינג לשבת חתן, כך שתוכלו להתאים ולקבל המלצות ממנהל חברת הקייטרינג שעל פיהן, תוכלו להזמין תפריט מתאים לשבת החתן , אשר יתאים לעדה השייכת לכם ולמוזמנים אשר רגילים לאכול מאכלים מסורתיים השייכים לדת הספציפית שלהם.

אלטרנטיבה יקרה אבל נוחה

היום מקובל, כי משפחת החתן, מזמינה את אורחיה יחד עם משפחת הכלה, כשאר הם משתתפים בהוצאות הלינה אם בבתי הארחה או בתי מלון, צימרים באזור מיוחד, כשאר מקומות אלה שומרים שבת ונמצאים ליד בית הכנסת גם מבחינת השירות, מי שיגיש את האוכל, יהיה שומר שבת והאוכל יחומם על פלטות לשבת. ישנן חברת קייטרינג, אשר מציעות אנשי שירות מטעמה, כאשר בעל הקייטרינג עצמו, הינו דתי או מסורתי ובקיא היטב במנהגי שבת חתן.

שבת חתן יש לתכנן כמה חודשים לפני, על מנת להתארגן נכון, אם מבחינת המיקום, התקציב, האוכל וכדומה.  תכנון מקדים רק יקל על המשפחות לתכנן ולארגן נכון וכיד המלך את השמחה של שבת חתן שהיא מצווה לפי המסורת  היהודית. מומלץ לבצע סקר שוק ולמצוא חברות קייטרינג מומלצות וותיקות אשר תתאמנה לקריטריונים הספציפיים שלכם וגם מבחינת המחיר. אם יש לכם המלצות או שנהניתם מהאוכל, השירות והארגון של שבת חתן שהוזמנתם אליה, מומלץ כי תשאלו מי היא חברת הקייטרינג ותשמרו את הטלפון שלה, כך שתהיו מוכנים לערוך שבת חתן כיד המלך.

Exit mobile version