Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

המדריך לבחירת מיטה סיעודית

מיטה סיעודית בוחרים לפי גודל, אופן הכוונון של החלק התחתון והעליון, איכות המזרון וצרכים מיוחדים של המטופל. רוצים להקל על בני המשפחה שלכם? כך תמצאו את הדגם המתאים

אדם סיעודי שסובל מנכות מולדת, מתמודד עם בעיות פיזיולוגיות או מתאושש מתאונה ונאלץ להישאר מרותק למיטה צריך לקבל את התנאים המתאימים למצבו. אם המצב הבריאותי מחייב סיוע בתפקוד היום יומי, הפתרון הוא מיטה סיעודית שמתכווננת באופן חשמלי או ידני להחלפת תנוחות ולתמיכה בראש או ברגליים.

כוונון של המיטה מאפשר להביא אותה למצב שבו הכי נוח לגשת למטופל. בין היתר, ניתן לכוונן את המיטה עבור מתן תרופות, חיבור אינפוזיה, ביצוע בדיקות, אכילה, החלפת בגדים ועוד. בנוסף, הכוונון מאפשר למטופל למצוא את התנוחה הרלוונטית לשינה והוא מונע פצעי לחץ במקרים של שכיבה ממושכת.

הבעיה היא שיש סוגים רבים של מיטות סיעודיות מתכווננות ולא תמיד קל לדעת איזו מהן הכי מתאימה למטופל. מעבר לכך, צריך להשוות בין מיטות לפי פרמטרים אובייקטיביים ולהשתמש גם במפרט הטכני על מנת ליהנות מהיתרונות שלהן.

פרמטרים להשוואה בין מיטות סיעודיות

בדיקה בסיסית של כל מיטה מתבצעת בהתאם לגודל ולאופן הכוונון שלה. את המידות של המיטה בוחרים לפי משקל הגוף של המטופל, המקום הפנוי בחדר ומספר האביזרים והציוד הרפואי שצריך לחבר אליה. במקביל, זה השלב שבו צריך להכריע בין מיטה סיעודית חשמלית לבין מיטה שמתכווננת ידנית.

מיטה ידנית תתאים לטיפול קצר מועד באדם סיעודי, כמו למשל אחרי אירוע של שבץ מוחי או תאונה. מנגד, מיטה חשמלית מומלצת עבור מבוגרים בגיל השלישי שזקוקים לעזרה סיעודית וגם לאנשים צעירים יותר שמתמודדים עם נכות מולדת. ככל שמשך הזמן לשימוש במיטה עולה, כך בולטים היתרונות של מנגנון ההפעלה החשמלי על פני המכאני והידני.

צילום: Pexels

בהמשך, ניתן להשוות בין כל סוגי המיטות הסיעודיות לפי איכות המזרן שיש עליהן. הטעות הנפוצה היא להתייחס רק לשלד של המיטה, בעוד בפועל מה שקובע את נוחות השכיבה הממושכת זה פיזור הלחצים והעומס של המזרן. אם רוצים להקל על מטופלים לשכב ממושכות על מיטה סיעודית, כדאי להשקיע במזרון אורטופדי שתומך בחלק העליון והתחתון בעת ובעונה אחת ובכל מצבי הכוונון הקיימים.

האם יש מיטות זוגיות ומה עושים שומרי שבת?

לפי הערכות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר הקשישים בני 65 פלוס זינק ב-62 השנים האחרונות פי 11. זה אומר שחלקם של המבוגרים באוכלוסייה הוא כ-11%, מה שמסביר כיצד רבים מהם עדיין חיים עם בני הזוג בבית. מצד שני, גם אלו שבבית זקוקים במקרים מסוימים למיטה סיעודית ולרוב הם מעדיפים שהיא תהיה זוגית.

החדשות הטובות הן שניתן לרכוש שתי מיטות מתכווננות נפרדות שמתחברות למיטה אחת. מיטות כאלה מכילות את כל היתרונות הרגילים של המיטה הסיעודית, כל עוד מנגנון ההפעלה שלהן מתאים למשתמש ובתנאי שהן עונות על הדרישות הרפואיות של הצוות הטיפולי.

מבחינת שומרי שבת שבוחרים במיטה עם מנגנון כוונון חשמלי, כדאי לוודא שיש גם אופציה לכוונון ידני. השילוב בין ההפעלה הידנית והחשמלית הופכת את המיטה לכזו שבה שומרי שבת יכולים להשתמש כל השבוע וגם בשבתות ובחגים.

לסיכום, מיטה סיעודית בוחרים לפי המצב הרפואי והאופן שבו עומדים להשתמש בה. כדאי להתחיל בהשוואת דגמים לפי מידות, גודל, מנגנון הפעלה ואיכות המזרן ולהמשיך עם בדיקת ההתאמה לצרכים ספציפיים. אם מוצאים את המיטה הנכונה, הטיפול הסיעודי הופך פשוט יותר וגם איכות החיים של המטופל משתפרת.

Exit mobile version