Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

המדריך לבחירת מנורות צמודות תקרה

תאורה משחקת תפקיד חשוב ביצירת אווירה בחלל. על ידי תכנון נכון של תאורה, ניתן ליצור תרחישי תאורה שונים למיקוד האור על פריטים אסטרטגיים במרחב או תאורה היקפית, שתעניק פרספקטיבה מוארת שלמה לחלל שלם.

נבחרת גופי התאורה כוללת גופים בסגנונות שונים, כאשר לצד התלויים המרחפים מלמעלה ונגללים מהתקרה מטה – מככבות מנורות צמודות תקרה.

צילום:יח'צ

צמוד ואטרקטיבי
קשה להתעלם מנוכחותם של גופי תאורה המקובעים לתקרה – הם מפיצים אור בספקטרום רחב ובצורה אחידה (באור ניתן לשלוט אם רוצים באמצעות דימר), בעלי חזות דקורטיבית ומביאים עמם שלל יתרונות, שהפכו אותם לכה פופולאריים בעיצוב פנים.
היתרון הבולט והפונקציונאלי מכל הוא חיסכון משמעותי במקום – הם לא תופסים הרבה שטח ומתאימים מאוד לחללים קטנים ואינטימיים ולבתים בעלי תקרות נמוכות, בתים בהם יש קושי רב לתלות גופי תאורה המשתלשלים מטה או גופים גרנדיוזיים שתופסים את החלל או מסתירים אלמנטים שונים.
מנורות צמודות תקרה מאפשרות חלל פתוח יותר, במיוחד כזה בו רוצים לשמור פתיחות לעבר הנוף מבלי אובייקטים שפוגעים בזרימה. מנורות אלה אידיאליות לחללים צרים וצפופים בלי מרחב מוגבל, כמו למשל, מסדרונות, מבואה, חדרי רחצה או מטבח קטנים יחסית.
עם זאת, הן ישתלבו היטב בכל מרחב כולל סלון וחדרי שינה ויתאימו גם כאשר רוצים להרחיק את גוף התאורה מבחינה בטיחותית מהישג ידיהם של ילדים או לא מעוניינים להיכנס לתהליך שיפוץ שכולל הנמכות תקרה מגבס ותאורה שקועה, אך רוצים שהתאורה תמוקם הכי גבוה שאפשר.
יתרונות נוספים הם בנוגע לתחזוקה של גופים אלה: היות והם יחסית קומפקטיים וקטנים, קל יותר לנקות מהם אבק.

בחרו את הסגנון שלכם
מההיבט האסתטי, מנורה הצמודה לתקרה מתמזגת באופן הרמוני יותר עם החלל ופריטי העיצוב השונים. היא לא חוסמת את המרחב ושומרת על ניטראליות יחסית בחלל ואף תורמת לאפקט ולתחושה של אווריריות וגודל. היא מינימליסטית אבל בעלת מראה שמוסיף טאץ' ייחודי לחלל. המנורה האולטימטיבית לחללים עמוסים וגדושי פרטים בהם לא רוצים להוסיף "רעשי רקע" נוספים. היופי הוא שאפשר לבחור את המנורה הצמודה לפי הסגנון של הבית או להפך – עיצוב מנוגד שיוצר עניין בחלק העליון של החלל.
קולקציית מנורות צמודות תקרה מגוונת להפליא, כאשר ניתן למצוא דגמים מודרניים בשיק אורבני ודגמים נוסטלגיים בסגנון של פעם שמביאים את העבר להווה. ישנן מנורות צמודות לתקרה שטוחות לחלוטין ואחרות בעלות דקורציות משדרגות שמעניקות נפח למנורה.
ניתן למצוא מנורות צמודות בצורניות משתנה – מנורות עגולות "ישברו" חדר בעל קווים ישרים ומנורות עשויות זכוכית יעניקו את השקיפות והאווריריות המבוקשת לחדר. מנורות צמודות מלבניות בצורת פס ימשיכו את הקו הנקי של החדר ויתאימו מאוד לחללים ארוכים וצרים כמו הפרוזדור. נגיעות מוזהבות מביאות את הנגיעה האצילית הייחודית ואפשר גם למצוא מנורות עם מסגרת עץ להוספת מראה חמים יותר לכל חלל.

Exit mobile version