Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

המדריך לבחירת סכין שף איכותית

סכין שף איכותית יכולה להפוך כל הכנת מזון מחובבני למקצועני. לא צריך להיות שף מקצועי כדי להשתמש בסכין כזו. מספיק שאתם נמצאים במטבח מידי יום פעם פעמים לצורך הכנת אוכל. סכין שף היא איכותית חדה ומדוייקת. עשויה מפלדה קשה ושומרת על חדותה לאורך זמן. בנוסף לכך באמצעות סכין שף, החיתוך קל באופן משמעותי ומפעילים הרבה פחות מאמץ בעת הכנת המזון. כן, גם בחיתוך גזר צנון ואננס.

סכין שף. צילום: לואיס הנזל
אז איך בוחרים סכין שף?
  1. אורך הסכין – סכיני שף מגיעים במגוון גדלים ומידות. החל מ 150 מ"מ ועד 270 מ"מ. למי שעוד לא התנסה בסכין שף סכין קטנה עד בינונית באורך מ"מ 160-180 תוכל לתת מענה איכותי מספק.
  2. פלדת אל חלד- היא פלדה איכותית שממנה עשויים הרבה סכיני שף. הפלדה תבטיח שהסכין לא תחליד ולא תתכהה לאורך זמן.
  3. עובי הלהב – סיגנון ההשחזה של הסכין מאפשר לעשות איתה דברים רבים. ככל שהגב של הלהב דקה יותר כך הסכין תהיה יותר מדוייקת. כאשר נדרשים לחיתוכים עדינים כמו בסושי אפשר לבחור בסכין כזו. אך חיתוכים גסים כמו אבטיח יכולים להרוס את חדות הלהב.
  4. כאשר קונים סכין שף ראשונה לשימוש ביתי יש לבחור בסכין אחת שתתאים למבחר פעולות במטבח, חיתוך ירקות פירות וגם חיתוך בשר ודגים. קיימים בשוק סכיני שף מקצועיים שיתאימו לכל צרכי המטבח הפרטי.
  5. כובד הסכין – כובדה של הסכין נובע בעיקר מהידית שלה, כאשר סכיני שף יפניים מאופיינים בידיות קלות יחזית. סכיני שף מערביים מגיעים עם ידיות מאסיביות וכבדות יותר. ההמלצה היא להתנסות ולראות מה יותר נח לתפעול.

גם אם יש לכם מטבח פרטי, ואתם לא משתמשים בסכין מידי יום. עדין חשוב להשקיע בסכין שף אחת לפחות. כזו שתהיה איכותית וחזקה, שתחזיק לשנים רבות תחסוך לכם זמן הכנה ותהפוך את חווית הבישול למשודרגת. סכין שף אחת עדיפה עשרת מונים עשרות סכינים זולות.

לפני שקונים סכין שף מקצועית חשוב להתנסות, לראות אם מתאימה לכם סכין קלה או כבדה, ובאיזה להב תשתמשו הכי הרבה. איך אתם אוחזים את הסכין ובאיזה אופן היא חותכת הכי טוב. רק לאחר שתנסו תבנו לכם את הסט המתאים והשימושי לכם. כדי שהסכין תהיה רב תכליתית אתם צריכים לדעת איך לחתוך לקצות ולפרוס איתה בצורה נכונה. יש את הדגם היפני שמגיע עם מבנה מעוגל בחלק העליון בעוד החלק התחתון ישר. סכין רגילה בנויה הפוך ישרה בחלק העליון ומעוגלת בחלקה התחתון. התאמת הסכין ליד ולצורת החיתוך האישית תעניק חיתוך נכון ואפקטיבי.

Exit mobile version