Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

המקומות שאסור לפספס בסלובניה

אגמים צלולים, שמיים כחולים, מזג אוויר נוח ונעים ותחושה, לעיתים, שהזמן עמד בה מלכת. את כל זה ועוד מציעה סלובניה היפה, המושכת אליה בשנים האחרונות ישראלים רבים, ולא בכדי. למבקרים בה – צעירים, מבוגרים וגם משפחות עם ילדים, מוצעים אינספור של אתרים ומקומות שכדאי לעצור בהם לביקור והזדמנות להכיר מדינה מקסימה שמתאימה לכל סוג וסגנון של חופשה. השכרת רכב בחו"ל, במקרה הזה, היא אפשרות מצוינת לנצל את כל הטוב הזה וליהנות מהמקומות הרבים ומהאטרקציות השונות שיש בה.

מתכננים ביקור בסלובניה ותוהים היכן כדאי לכם לעצור? הנה סקירה על כמה מקומות שאסור לפספס:

  1. אגם בוהיני (Bohinjsko Jezero) – הוא נחשב לאחת האטרקציות הידועות של סלובניה, אשר מושכת אליה מבקרים רבים. אגם בוהיני, האגם הגדול ביותר במדינה, נמצא במרחק נסיעה קצר מהעיר בלד. הוא נמצא בשמורת הטבע טריגלב והוא זורם בין שני רכסי הרים גבוהים. בעת הביקור באגם אפשר לשלב עצירה גם במפל סביצה (Savica) ולא לשכוח לעלות ברכבל את כל הדרך עד הר ווגל (Vogal). חובבי ההליכה ימצאו באזור שלו לא מעט מסלולי הליכה, ומי שרוצה לנוח, יכול לעצור לכמה שעות לפיקניק נהדר, הצופה אל האגם.
  2. הר ווגל (Vogal) – גם הוא מצדיק ביקור מיוחד וניתן להגיע אליו ברכבל, שממנו ממשיכים בשביל ייעודי היוצא צפונית או דרומית לאגם בוהיני. אפשרות אחרת היא לעלות להר ברכב פרטי ולעצור בדרך בכל נקודה יפה שמוצאים. הרכבל מביא את הנוסעים בו לגובה של למעלה מ-1,500 מטרים ולתצפית מרהיבה הן על האגם והן על הסביבה כולה. חובבי הסקי ימצאו בהר אתר סקי מפורסם בחודשי החורף, אליו מגיעים מקומיים וגם משוגעים לספורט ממקומות אחרים באירופה.
  3. קניון וינטגר () – גם כאן מדובר באטרקציה מוכרת, שבהחלט מומלצת לביקור. הקניון, אשר נמצא צפונית לאגם בלד, כולל גשרי עץ מיוחדים, המאפשרים למטיילים לצאת להליכה מעל למים הגועשים שבנחל, גשרים היוצרים מסלול הליכה מקסים המתאים גם למשפחות עם ילדים בני כל הגילאים. בנקודות מסוימות לאורכו של המסלול ניתן לעצור לפיקניק עם המשפחה או למנוחה קלה. המקום פתוח למבקרים אך ורק במהלך חודשי הקיץ, החל מחודש מאי.

    צילום: שאטרסטוק

  4. מערות שקוציאן (Skocjanske Jame) – אלו מערות תת קרקעיות המהוות חלק מהפארק האזורי של מערות שקוציאן, הממוקם בחלקה הדרום מערבי של סלובניה. המערות, שהוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשנת 1986, מושכות אליהן מבקרים רבים, בעיקר במהלך חודשי הקיץ החמים. מדובר במערכת באורך כולל של 15 ק"מ שבה 11 אולמות תת קרקעיים. אולמות אלו מחוברים באמצעות גשרים טבעיים, כאשר סביבם אפשר למצוא לא מעט עטלפים וגם סוגים רבים של צמחים.
  5. מערת פוסטוינה (Postojnska Jama) – מערה זו, שיש הטוענים כי היא יפה אף יותר מזו המוזכרת מעלה, נמצאת גם היא בדרום מערב המדינה, והיא נחשבת למערה הגדולה ביותר בסלובניה. אפשר לצאת לסיור בה, סיור שאורכו 6 ק"מ, וכן לקחת רכבת חשמלית, המורידה את המבקרים ישירות לבטן האדמה. בזמן הנסיעה ניתן לראות את הנטיפים ואת הזקיפים ואת תצורות הטבע המיוחדות המאפיינות אותה.
  6. אגם בלד – הוא נמצא בין האלפים היוליאניים של סלובניה לבין אגן לובליאנה והוא ללא ספק אחת הנקודות היפות ביותר במדינה. במרכזו יש אי קטן – Blejski Otok, שעליו כנסיה מהמאה התשיעית, הקרויה על שמו של יוחנן המטביל. אל האי אפשר להגיע באמצעות סירות שהן כמעיו גונדולה או באמצעות סירת משוטים. מומלץ לשלב גם ביקור בטירת בלד (Blejski Grad), טירה בגובה של 130 מטרים מעל האגם שנבנתה עוד במאה ה-11. כדאי לעלות לתצפית היפה שבה, הצופה על האזור כולו.
  7. ליובליאנה (Ljublijana) – עיר עם עבר מפואר וסממנים עוד מתקופת האימפריה הרומית, אשר כדאי לשלב גם בה עצירה. הרחובות היפים, המבנים המעניינים והאווירה הנינוחה שבה הופכים את ליובליאנה למקום נהדר לעצירה ארוכה או קצרה. לרוב שוהים בה יממה אחת וממנה יוצאים הלאה, אל היעדים הבאים.
Exit mobile version