Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הנדסאי חשמל או אלקטרוניקה – איך מחליטים?

בין מסלולי הלימוד המבוקשים והפופולריים ביותר ניתן למצוא את שני התחומים הבאים – מסלול ללימודי הנדסאי חשמל ומסלול ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה. למרות קווי הדמיון בין שני התחומים יש גם הבדלים משמעותיים בין שני מסלול הלימוד, וגם אפשרויות התעסוקה הן שונות.

באופן כללי, בוגרי הנדסאי אלקטרוניקה או חשמל זוכים לביקוש רב בשוק העבודה, הם נהנים מתנאי העסקה טובים ויכולים להתברג לתפקידים מאתגרים עם שכר התחלתי גבוה. מאחר ורבים מתלבטים בין שני מסלולי הלימוד כדאי להתייעץ עם יועץ לימודים מנוסה, לקרוא על מסלולי הלימוד, לשוחח עם בוגרים משני התחומים ולבדוק מהן אפשרויות התעסוקה. 

הנדסאי חשמל – מידע כללי

תחום החשמל הולך ומתפתח כל הזמן, ובעידן המודרני אנחנו תלויים באספקת חשמל סדירה והשימוש במערכות החשמל הולך וגובר. הנדסאי חשמל עוסק בתכנון, תחזוקה, תפעול והתקנה של מערכות חשמל ובקרה, הוא יכול לעבוד בחברות גדולות, במפעלי תעשייה מתקדמים, בארגונים, בחברות הייטק ומחשבים, בתפקידי ייעוץ, בחברות פיקוח ובקרה ועוד, ולאחר שנת ותק וניסיון בוגרי מסלול הלימודים מקבלים אוטומטית תעודת חשמלאי ראשי, והם יכולים לעבוד כשכירים או עצמאים.

הנדסאי אלקטרוניקה – מידע כללי

תוכנית הלימודים להכשרת הנדסאי אלקטרוניקה כוללת מגוון רחב של נושאי לימוד, יש קווי דמיון לתוכנית הלימודים להנדסאי חשמל. בוגרי הנדסאי אלקטרוניקה לומדים קורסי מבוא ובסיס ועליהם לבחור התמחות בתוכנה, במחשוב ובקרה, בתקשורת נתונים או בתחום אחר. הלימודים אורכים כשנתיים ובמהלכם רוכשים ידע מקיף וכלים עדכניים ושימושיים לעבודה בעתיד.

צילום: unsplash

בוגרי מסלול הנדסאי אלקטרוניקה יכולים להתברג בקלות לתפקידים מאתגרים ומעניינים בתעשיית הרפואה, בדגש על מכשור רפואי, בפיתוח מערכות אלקטרוניות לצרכים שונים, בחברות לייצור מוצרי אבטחה, בחברות מחשבים ועוד.

מהם ההבדלים המשמעותיים בין שני מסלולי הלימוד?

מדוע כדאי ללמוד הנדסאי חשמל בקמפוס הנדסאים תל אביב?

קמפוס הנדסאים תל אביב מציע לימודים בסטנדרטים גבוהים במיוחד, הקמפוס המטופח והירוק ממוקם בצפון תל אביב, קל להגיע אליו גם בתחבורה ציבורית, ויש תחנת רכבת קרובה. סגל ההוראה מונה את המרצים הטובים ביותר בישראל, וכל סטודנט זוכה ליחס אישי, למסלולי לימוד גמישים כולל אפשרות ללימודי בערב, לשכר לימוד נוח ולמעבדות תרגול ומחקר משוכללות.

למידע נוסף על לימודי הנדסאי חשמל לחץ כאן!

Exit mobile version