Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הסופר הבריטי דאגלס מאריי: "דעו שהרבה אנשים בעולם עומדים לצדכם"

Summary

העיתונאי והסופר הבריטי המוערך יצא לסיור מקיף בשומרון יחד עם יוסי דגן ראש מועצת שומרון והביע תמיכה: "אני כאן בשומרון, והאורות של תל אביב מאחוריי, וזה מזכיר לכולנו כמה המדינה הזו קטנה".

אורח מיוחד בשומרון: העיתונאי והסופר דאגלס מאריי שתמיכתו בישראל בימי המלחמה הפכה אותו לאחת הדמויות הבולטות בתקשורת הבינלאומית.

דאגלס התפרסם בקרב הישראלים בחודשים האחרונים, בהיותו תומך של מדינת ישראל בצורה בלתי מסויגת, בדגש בתקשורת הבריטית שאינה אוהדת ישראל בצורה מופגנת. בעקבות עמדותיו הפך ברחבי העולם לדמות מושמצת, ואף על פי כן נשאר נאמן לדעותיו. מאריי משמש ככותב טורים וסגן עורך בביטאון הבריטי הספקטייטור, את ומחבר הספרים "המוות המוזר של אירופה" ו"המלחמה על המערב".

מג"ד 9921 סא"ל במיל. שמוליק גרוסמן ורס"ן מני אהרון, בסיור שערך יוסי דגן לסופר דאגלס מריי בשומרון. צילום: רועי חדי

דאגלס ביקר פעמיים בשומרון וכן קיים סיור תצפיות ביטחוני מיוחד בלילה, יחד עם יוסי דגן ראש מועצת שומרון. הסיור התחיל בסקירה במשרדי המועצה האזורית שומרון בברקן ובאנדרטה  לזכר הנופלים תושבי השומרון במערכות ישראל ופעולות האיבה. הם ביקרו בישוב יקיר, משם הם עברו לישוב קריית נטפים, ונפגשו עם אורית ואבי ברוך, הוריה של סמ"ר עדי ברוך הי"ד. שנהרגה כשיצאה להגן מהשומרון על תושבי העיר שדרות, ביום הראשון שאחרי טבח חמאס בדרום. דאגלס מאריי ויוסי דגן נפגשו גם עם לוחמי כיתות הכוננות בישוב.

בלילה המשיך הסיור ל"מרפסת של המדינה" שבפדואל, הצופה על נתב"ג, ראש העין וכל ערי מרכז הארץ. שם הסביר ראש המועצה דגן לאורחו על "המותניים הצרות של המדינה", ועל החשיבות הביטחונית של יהודה ושומרון כחגורת הביטחון של מדינת ישראל.

צילום: דובר צה"ל

דאגלס מריי ביקש לחזק את תושבי השומרון: "אני כאן בשומרון, והאורות של תל אביב מאחוריי, וזה מזכיר לכולנו כמה המדינה הזו קטנה, וכמה צריך להגן עליה. כמה אנו חייבים לכל מי שפועל כדי להגן על האזרחים בישראל ולמעשה על כל אזרחי העולם. כולם שולחים כוחות לאזרחי ישראל בזמנים קשים אלו. דעו לכם שהרבה מאוד אנשים מרחבי העולם עומדים לצדכם". העיתונאי והוגה הדעות המפורסם תקף את צביעות התקשורת הבריטית בדרישה ל"פרופורציה" בתגובת ישראל לטבח, ואמר כי הדרישה לפרופורציה, היא "סטייה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לו על דבריו המחזקים ועל עמידתו לצד ישראל בימים קשים אלו: "אנחנו מאוד מעריכים את הביקור שלך ואת התמיכה שלך. אתה פועל לא רק למען הצדק של מדינת ישראל, אלא גם הצדק הבינלאומי. ההתחשבות בשומרון היא חגורת המגן של מדינת ישראל והיא שומרת, כפי שאנחנו רואים מכאן בעיניים, על ביטחון תל אביב וכל מדינת ישראל. אבל היא לא רק חגורת מגן ביטחונית. אנחנו בונים את השומרון ועושים כאן צדק היסטורי. השומרון הוא המולדת שלנו עוד מימי התנ"ך ועד לימינו שלנו. אני מברך אותך על המלחמה למען הצדק".

Exit mobile version