Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הסרטן מת מצחוק

סרטן זה לא מצחיק, אבל אם הוא מת? ואם מצחוק? זה מצחיק? כותב הספר אייל אלטויל שהוא קומיקאי ותסריטאי הפך לד"ר החדש ולמסביר הלאומי איך אפשר, צריך וכדאי להילחם בסרטן.

יצאתי בבוקר מביתי לכיוון הקניון. בלי סיבה מוגדרת מראש. פשוט הלכתי. אומרים שנשים אוהבות קניונים. האמת שאני לא ממש מתלהבת , לרוב אם אין לי סיבה אני לא מתקרבת למקום הזה שבעיקר ידידותי למנהל הבנק שלי. שם בקניון , בכל שדרה, חיכה לי מבצע אחר ואלפי אנשים עטו על כל חנות כאילו מחלקים הכל חינם אין כסף.

התחיל להיות קשה שלא להגרר לכל "הכיף" הזה. וכמו אלכוהוליסט שנמנע מלהחשף לפאבים או ברים מצאתי עצמי בורחת לכיוון מקומות שקטים יותר. גם שם חיכו לי  אלפי "מבצעים מטורפים" ואולי דווקא בגללם (או בזכותם) החלטתי להיכנס לחנות הספרים. שם ארגיש מוגנת.

גם שם חיכו לי מבצעים "מטורפים" אבל גם המון ספרים שבהחלט גרמו לי לעיין ובגלל שהשבוע היה לי יום הולדת החלטתי לפנק את עצמי במתנה. האמת, שבאותו זמן לא ידעתי כי לכבוד יום הולדתי, אקנה מתנה שתשנה למשהו אחר את החיים.

בין שלל הספרים בצבץ ספר קטן מהמדף, באופן כזה שכאילו זעק שיקחו אותו. הוא היה היה מונח בטעות בין ספרי הבישול, מה שעוד יותר גרם לי להסתקרן.
"הסרטן מת מצחוק",עוד ספר על "המחלה" חשבתי לעצמי.  ומאחר וטפו טפו טפו אני בריאה הנחתי אותו חזרה על המדף. הצלחתי למצוא ספר נחמד אחר ומהרתי בזריזות  לכיוון הקופה, אבל משהו גרם לי לחזור אליו חזרה.

כאחת שכבר עברה לא מעט ניתוחים שהשאירו לה צלקות אבל הרבה בריאות, תמיד סקרן אותי על מחלות וטיפולים . בננו גם ככה, כל מי שהופך להורה נהייה תוך שנייה לרופא , ומאבחן בקלות  וירוס או אלרגיה או חידק. התובנה הכי חשובה, מבלי ללמוד רפואה היא שהיגיינה ותזונה בריאה כמעט תמיד תורמת לבריאות ילדנו.
אבל , בשונה ממחלות רגילות "סרטן" זו מחלה שתוקפת בלי הכנה מוקדמת , בלי סיבה , לפחות לא סיבה נראית לעין, או כזאת שאני לפחות יודעת ורציתי לדעת קצת יותר על המחלה ולנסות להבין למה הבחור המאוייר שעל הכריכה נראה כל כך מאושר עם סרטנו.

"כולה סרטן מה יש לו להיות מאושר" חשבתי . ואז תוך כדי רפרוף ודפדוף בספר הבנתי. הבחור המוכשר שכתב את הספר הבריא לחלוטין מהמחלה.
אייל אלטויל, כותב הספר הוא  תסרטאי וקומיקאי קורע ומצחיק ומתברר שהיום , כשהוא ממחלימי המחלה הפך לד"ר החדש או לפחות ל"מסביר הלאומי החדש" של איך לעצור, להעביר בכיף ולהתגבר על כל מחלה ובפרט מחלת הסרטן. ובמילים פשוטות כתב ספר מסע לריפוי באמצעות הומור.

אייל לא נגד הטיפולים הקונבציונאלים אבל כקומקאי  הוא שילב ים של אופטימיות והומור לתהליך הריפוי שלו וזה מה שהביא אותו ממצב של עוד מעט אתה ז"ל למצב של אתה תהנה מהחיים אתה בריא כמו שור.

בעודי ממתינה בסבלנות בתור הארוך שנוצר, התקשר אליי חבר אהוב וסיפר שחבר משותף בדכאון נוראי בעקבות מחלת אשתו. הבנתי מיד שזה כנראה משמיים כמו שאומרים "הכל מלמעלה" . וניגשתי לשלם על המתנה הכי חשובה שקניתי אי פעם למשהו אחר.
את המשך הסיפור הטוב שלהם אדע ותדעו גם אתם רק עוד כמה חודשים.
מאחלת בשורות טובות למשפחה , בריאות ואריכות ימים לכל מי שחולה בכל מחלה.
תחייכו, תשמחו , קחו הכל בקלות. תאכלו בריא והלוואי שבעזרת השם הספר יביא אור גם ליקירכם ולכם.

"יש סיבות לכל דבר
יש חלום שלא נגמר
בסוף הדרך עוד תהיה מאושר" קובי אפללו

Exit mobile version