Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הפירות שכדאי לכם להכיר

שיזף סיני, ג'ק פרוט ופיטאיה הם פירות שבהחלט שווה להכיר כדי לגוון את התזונה היומית. אבל איפה משיגים כל פרי כזה ולאיזה טעמים צריך לצפות? הנה המדריך שירענן את השייק הבא שלכם

ישראלים אוהבים לאכול פירות וירקות ולפי סקר של מכוון ולקני מ-2015, 80% מאתנו צורכים אותם על בסיס יום יומי. עוד עולה מהסקר שקבוצת הפירות הפופולארית ביותר במדינה היא פירות הדר, וזאת בין היתר בגלל שישראל היא אחת היצרניות והמייצאות המובילות בעולם בתחום הזה.

לשם השוואה, במקום השני ברשימת הפירות המועדפים נמצא האבטיח ובמקום השלישי ענבים, בעוד בגזרת הירקות זו העגבנייה ששומרת על מקומה בראש הטבלה ואחריה חסה ומלפפון.

אבל האמת היא שיש עוד הרבה פירות שכדאי להכיר ולהוסיף לתפריט היומי. הנגישות של פירות אקזוטיים גבוהה מאי פעם, ניתן לבצע הזמנת פירות וירקות באינטרנט בלי להתאמץ ואפשר להפתיע את המשפחה אחת לכמה שבועות עם שייק מרענן. הנה כמה אופציות:

פיטאיה: לשתות את פרי הדרקון

פיטאיה הוא למעשה שם כולל לשני סוגים של צמחים ממשפחת הקקטוסים שמקורם ביבשת דרום אמריקה. המין המוכר יותר מכונה "פרי הדרקון" ובישראל הוא זוכה בשנים האחרונות להצלחה מפתיעה וזמין לרכישה ברוב רשתות השיווק.

פיטאיה מתאימה לגידול טבעי באקלים יבש, טרופי או סאב-טרופי ובישראל מגדלים 3 זנים באזור מישור החוף, הנגב והערבה. הפרי מתאים לחובבי הטעם המתוק אך הוא מעט חמצמץ. בנוסף, כדאי להכיר את הפיטאיה כי הוא מכיל מיץ רב ויכול לשמש כבסיס למגוון משקאות קיץ קרירים.

תמונה באדיבות: pixabay

ג'ק פרוט: פרי בניחוח טרופי

ג'ק פרוט הוא עץ טרופי שפרחיו גדלים על הגזע. גודל הפרי נע בין 2-50 ק"ג אך בישראל הם קטנים בגלל תנאי גידול לא אופטימאליים. בגידול אורגני מקפידים לספק לפרי אדמה אוורירית וההשקיה שלו סדירה כי הוא זקוק להרבה מים. מצד שני, החלק האכיל מזכיר בטעמו בננה וקל להתרגל אליו.

התקופה שבו תוכלו למצוא ג'ק פרוט ברשתות השיווק היא בין אפריל ליוני. מומלץ לאכול אותו לבד או עם פירות אקזוטיים אחרים, וניתן גם לייבש, להשיג אותו בצורה של אבקה וכמובן להכין ממנו מיץ.

שיזף סיני: לא רק לחובבי המזרח הרחוק

שיזף סיני הוא פרי שנראה כמו תפוח עץ קטן, עגול או מוארך ובצבע חום כהה או צהוב. ניתן לאכול אותו כפרי יבש שדומה לתמר ומכאן גם מגיע הכינוי "תמר סיני", אך האמת היא שטעמו דומה יותר לתפוח עץ ארומטי והרבה ישראלים מתחברים אליו בגלל החמיצות העדינה.

בסין מאמינים שיש לפרי הזה סגולות רפואיות ושהוא יכול לעזור נגד מועקה, לחץ, חרדות, צהבת יילודים והורדת לחץ דם. בין אם אתם מאמינים ובין אם לא, בהחלט שווה לטעום אותו כדי לחוות דעה אישית.

 

Exit mobile version