Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הפקת בר מצווה בכותל – כל מה שצריך לדעת

בר המצווה הוא גיל ה- 13 אצל בנים, ואצל בנות גיל ה- 12. ביום זה, הילד שלנו חוגג את הגעתו לגיל המצוות. גיל המצוות מסמל את חופשיות הילד לשלל הטבות של בורא העולם, וכאשר מגיע הגיל המיוחל, אנחנו צריכים להפיק לו אירוע שהוא לא ישכח אותו. אז למה להפיק בר מצווה בכותל? האם זה מרגש? האם לעשות את זה לבד או עם חברת הפקה? ומהם היתרונות לכך.

למה להפיק בר מצווה בכותל

בר מצווה בכותל יכולה להיות פשוטה, ויכולה להיות מסובכת. הכל תלוי באיזה רוח היא נעשית, ואיך היא מתבצעת ברמה המקצועית והאישית. הפקת בר מצווה בכותל מרגשת לא פחות מהפקה באולם אירועים, או באירוע פתוח במקומות אחרים. לאנשים שמגיעים מהדת היהודית, רק להיות נוכחים באירוע כזה או אחר, זה לא פחות ממרגש. מדובר על אירוע שנעשה לצד אוזניו ועיניו של בורא עולם, מדובר בהתחזקות אמיתית וקירבה לה'. האירוע חייב לכלול סדר בענייני התפילות, שתייה ואוכל בזמנים מסוימים, והחגיגה חייבת להיות לא פחות ממושלמת עבור האורחים, ועבור ההורים של חתן הבר מצווה. אז למה להפיק בר מצווה בכותל? הנה כמה סיבות:

  1. מצווה והתקרבות לבורא עולם – הפקת אירוע בירושלים, בכותל הקדוש, הוא אירוע שמקרב אותנו לבורא עולם, והופך את הילד שלנו לזכאי במצוות. האירוע חייב להתקיים בתנאים הנכונים, בהתאם לדת ולחינוך, וחייב להתבצע בצורה המושלמת ביותר.
  2. טקסים מרגשים לא פחות – איך אומרים? "האוכל טעים יותר בשבת". בזמן האירוע, אנו חווים דברים נפלאים ומרגשים – ברכות נהדרות, הנחות תפילין, קריאת שמע מרגשת ומופלאה ביותר, והכי חשוב – העלייה לתורה.
  3. מדור לדור – יש אנשים שיהיו חייבים לחגוג לבן שלהם את גיל ה- 13 בכותל. מדובר על סיבות שונות ואישיות, וחלקם גם קשורות למשפחה. הסיבה העיקרית, שזה פשוט עבר במשפחה מדור לדור. הרבה מאוד אנשים חוגגים את העלייה לתורה בכותל, והם מיישמים זאת לכל אורך הדורות. לפעמים, זה פשוט נדרש וחובה.
  4. מקום קדוש – הכותל בירושלים המערבית, הוא מקום קדוש לכל עם ישראל: לצדיקים שמבנינו, וגם לחילוניים ולאנשים שלא שומרים אף את השבת. חגיגת בר מצווה בכותל היא הזדמנות מצוינת לילד לפרוח, להגשים חלומות, ובינינו? מדובר במקום מאוד קדוש שרק להיות שם זה כבר דבר מבורך.

אלה הם ארבעת הסיבות העיקריות שיעניקו לכם סיבה מספיק טובה לקום, להתארגן, ולהקים את אירוע הבר מצווה תחת הכותל המהמם שלנו בירושלים. וכעת, נעבור לבשר האמיתי.

צילום: יח"צ
האם כדאי להפיק לבד או להזמין חברת הפקות?

לעיתים, זה נראה כל כך פשוט להפיק אירוע בכותל או במקום אחר, אבל כאשר תיגשו לעניין תבינו שמדובר על הפקה שלמה ומסובכת. באופן הגיוני, צריך לדאוג לשלל דברים – לסגור עם האחראים, לדאוג שהאורחים יגיעו בזמן הנכון, להודיע לכולם, לדאוג לקייטרינג או אוכל מסוים, ולדאוג שהעלייה לתורה תתבצע בצורה המרגשת והמושלמת ביותר. ברגע שתנסו להיכנס לזה, תבינו שזה מצריך זמן פנוי רב, ידע בתכנון וסידור אירועים, ועוד המון חסרונות. ולעיתים, יותר משתלם שחברת הפקות תדאג לתכנון וסידור האירוע בתמורה לכמה מאות שקלים – זה פשוט מתבקש, וחוסך לנו הרבה מאוד כאבי ראש ודאגות מיותרות. הרי תבינו, ביום הזה אנחנו לחוצים ומתרגשים יותר מתמיד, לא כל יום הילד שלנו עולה לתורה.

שכירתה של חברת הפקות תהפוך את האירוע למעניין יותר, מרגש ומושלם הרבה יותר. מלבד זאת, חברות הפקות רבות מבינות מה מרגש אנשים, ויש להם את הידע ואת הניסיון בניהול אירועים בתחומי הדת השונים. חברה שתכננה הרבה אירועים בכותל, תדע איך לגשת לאירוע, כיצד לתכנן אותו, ועל מה לשים לב. בקיצור, הפקת אירוע בצורה עצמאית היא לא משתלמת בכלל, והזמנת חברת הפקות תעשה לכם קצת שקט.

מה היתרונות של חברת הפקות על פני הפקה עצמית

בעולם האירועים המודרני, לא קל להפיק אירוע מושלם. למעשה, ישנה מתודולוגיה שכתובה מראש, ובה יש כמה עקרונות לגבי הכנת אירועים בכותל. אז מה היתרונות של חברת הפקות על פני הפקה עצמית? הנה 3 יתרונות בולטים במיוחד:

  1. זה חוסך לנו זמן מטורף – הפקת אירועים בכותל יכולה להיות משימה כמעט בלתי אפשרית. צריך לדאוג לכל הרבה דברים, וביום הזה אנחנו עשויים להיות עסוקים יותר ממה שההינו בכל השנה. ביום הזה, אנחנו חייבים להיות משוחררים, וחברת הפקת דואגת לסגור לנו את כל הפינות. במילים אחרות, היא חוסכת לנו זמן מטורף בתכנון וניהול האירוע.
  2. ידע וניהול בהפקה – הרבה מאוד אנשים לא יודעים, אבל המחיר שאנחנו משלמים לחברת הפקות, לאנשי מקצוע, ולבעלי מקצוע אחרים הוא בעיקר על הידע והניסיון שהם מביאים עימם. חברת הפקות כזו או אחרת, מסוגלת להקפיץ את האירוע לכמה רמות חדשות. וזאת, בזכות הידע והניסיון שהיא צברה בהקמת אירועים.
  3. חוסכת לנו כסף – חוסכת כסף מה?! כן. אם נתכנן את האירוע לבד, נשכור את שירותיהם של הספקים, נוכל ליפול בגדול. ובסופו של דבר, נצטרך לשלם פי 2 לספקים הנכונים והמתאימים ביותר. לדוגמא: אם טעינו ושילמנו לחאפרים כ- 3,000 ₪, במוקדם או במאוחר נצטרך להביא ספקים חדשים ולשלם פי 2, לפחות בסביבות 4,000 ₪ נוספים. כלומר, אירוע שהיה אמור לעלות עד 3,000-4,000 ₪ יכול לעלות לנו כ- 7,000 ₪. לעומת זאת, אם נשכור חברת הפקות, נדע מהו המחיר הכולל שנצטרך לשלם מראש. את הספקים, את ענייני ההפקה והניהול, חברת ההפקות תדע בדיוק איך לבחור אותם.

ובשורה התחתונה – האם חברת הפקות עדיפה על פני הפקה עצמית? התשובה היא ללא התלבטות, כן. במאמר זה, כפי שראיתם במו עיניכם, פירטנו לפרטי פרטים את התועלת והכדאיות בשירותיה של חברת הפקות. אתם תחליטו האם וכמה זה ישתלם לכם, מכאן הכדור בידיים שלכם – בחרו חכם.

Exit mobile version