Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הרחקת יונים או הדברת יונים? האם אתם חשים גירודים ועקצוצים מכיני היונים? 

צילום: pixabay

 

יש הרבה דברים שקושרים לפשפשים ויתושים וכן לקוטל יתושים, הדברה ליונים נעשית בשיטות רבות. לרוב, היונים אינן מזיקות הן חיות ידידותיות ונעימות, אך כשהן מקימות את הקן בסביבת מגורים, אז מתחילות הבעיות של כיני יונים שמחפשות דם. היונים יחפשו לעקוץ את בני הבית ויגרמו לנזקים בריאותיים קלים וחמורים. הנזק הקל: גירוד, פריחה. הנזק החמור: דלקות שעלולות לגרום לנזקים בריאותיים לא פשוטים.

כיום ישנם סוגים שונים של פתרונות המוצעים בשוק, בהתאם לרצון הלקוח ובהתאם לתנאי השטח של המבנה המדובר. בין אם מדובר ברשתות היקפיות לבניין או רשתות במקומות נקודתיים כגון

צילום: pixabay

מסתור הכביסה ועוד. ישנו גם פתרון של הצבת דוקרנים על אדני החלון או על הגג. הפתרון יותאם לפי המקום ולפי העדפה האישית.

כיום הדברת פשפש המיטה מוצעות ע"י חברות הדברה רבות בישראל. חברות אלו מציעות מענה להרחקת בעלי חיים לא רצויים ומיגורם מציעות שירותי הדברה. חברות ההדברה פועלות תחת הפיקוח של המשרד לאיכות הסביבה וכמובן נמצאות גם במעקב צמוד והדוק של משרדי העבודה ומשרד הבריאות. הדברה  היא תחום עיסוק שלפעמים נראה על פניו קל, זמין ולא מהותי. ואולם, העובדה שיש ללכוד בעלי חיים לא רצויים או להרחיק אותם באמצעות שימוש בחומרים לאו דווקא ידידותיים לסביבת בני אדם היא בעייתית ועלולה להוות סיכון. הבנה מעמיקה ברעיון התחום תעמיד אותנו על טעותם של אלו שסוברים בתמימות, כי מדובר בעיסוק פשטני שלא מחייב בהכרח ניסיון משמעותי או ידע עמוק. להיפך- ההדברה היא אחד התחומים המובהקים שדורש לא רק פיקוח קפדני והדוק, אלא גם ליווי צמוד ומקצועי ומעקב הדוק ומיומן של משרדים ממשלתיים ורשויות האכיפה.

הדברת טרמיטים נעשית בשיטות רבות ובשילובים שונים. כמו כן, הדברת טרמיטים היא תחת פיקוח ממשלתי כמו בכל המדינות המפותחות. בהן- כל תחום ההדברה בפרט וכל הפעולות הקשורות בשימוש בחומרי רעל קטלניים בעלי מרקם מסוכן המהווה גורם משמעותי לחלילה סכנת בריאות מובהקת- חייב להיות תחת מעקב הרשויות. ולכן, רק מדביר מקצועי ובעל ניסיון והבנה בתחום ידע לרסס חומר מתאים כנגד כיני יונים וידע להרחיק יונים. פנו אלינו כדי שנתאם לכם ביקור בית עם מדביר בעל ניסיון ארוך שנים. בביקור יבחן המדביר את כיני היונים ויכוון כנגדם את החומרים המתאימים.

 

המאמר בחסות אתר חדשות bignews

 

Exit mobile version