Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הרחקת מזיקים – הדרך לעשות זאת נכון!

בימי הקיץ ולעיתים גם בימי החורף הקרים ישנם לא מעט מזיקים שפוקדים את האזור, ביניהם: זוחלים, מכרסמים, ג'וקים, זבובים, נמלים ואף יונים אשר מקננות בחללים חיצוניים וגורמות ללכלוך ותחלואה. בשל כך חשוב לדעת מהן השיטות השונות להרחקת מזיקים וכיצד אפשר לחבור אל המדביר הטוב ביותר.

הרחקת יונים, הדברת ג'וקים, איתור קנים, הדברת מזיקים ועוד – כולן פעולות חשובות שיש לבצע מידי שנה בבתים פרטיים, עסקים, מוסדות ציבור ושלל מבנים בהם שוהים בני אדם, בעלי חיים ואף במבנים בהם מאוחסנים חפצים חשובים.

טרמיטים, זבובים, נמלים, מכרסמים, ג'וקים ועוד, כולם יכולים להפריע לנו לאיכות החיים כמו גם ליצור נזקים במבנים, בחפצים ובאלמנטים שונים במבנה. לכן חשוב להכיר את השיטות השונות להרחקת מזיקים:

הרחקה באמצעות תדרים – אחת השיטות לביצוע הרחקת יונים, הרחקת עכברים וחולדות  כמו גם שאר מזיקים, הינה באמצעות מכשיר המשמיע תדרים. מכשירים כאלה משמיעים תדרים לא נעימים או מפחידים לעבר המזיקים ומרחיקים אותם מהמקום מבלי לפגוע בהם פיזית. כיום ישנם מומחים בתחום הרחקת יונים ושאר מזיקים שיכולים לפתור בעיות תברואה בקלות, ללא פגיעה בבעלי החיים.

צילום: pixabay

הנחת מלכודות – שיטה נוספת לבצוע הרחקה של מזיקים, הינה באמצעות פיזור מלכודות. כיום נוקטים רבים בשיטות הומניות של הנחת מלכודות שאינן פוגעות בבעל החיים, אלא לוכדות אותו ולאחר מכן מאפשרות העברתו של המזיק אל מקום מרוחק יותר.

הדברה אורגנית – אם בעבר על מנת להרחיק ג'וקים, נמלים, פרעושים ושאר מזיקים, היה צורך בפיזור רעל שיאנו ידידותי לסביבה במרחב, הרי שכיום ישנן שיטות שונות להדברה כמו הדברה טבעית באמצעות חומרים ידידותיים לסביבה, הדברה ביולוגית על ידי הבאת זן אחר של בעל חיים שמכחיד את המזיקים, כמו גם שימוש בצמחייה ועשבים שונים להרחקת מזיקים מאזור המחייה והמגורים.

כיצד בוחרים את המדביר הנכון?

כיום לא חסרים מדבירים אשר מציעים שירות טוב ומקצועי להרחקת מזיקים. עם זאת כדי לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר – יש לשים לב כי מדובר במדביר שיכול לבצע שלל שיטות הדברה, להתאים את השיטה הנכונה ביותר לכם, כמו גם להעניק אחריות לעבודה.

בחרו מדביר מנוסה, בעל תעודות וכזה שיוכל להגיע למקום במהירות ולהציע לכם שלל פתרונות יעילים למניעת כניסה של מזיקים בעתיד.

Exit mobile version