Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

הרמוניה חברתית בתנועה – בקניון עזריאלי ת"א

Social harmony in motion – הרמוניה חברתית בתנועה – הוא שמו של מיזם במרכזו, באמצעות אומנויות לחימה מתחברים ילדים ובני נוער מרקעים חברתיים, דתיים, אתניים, כלכליים ותרבותיים שונים. ב-3 ליולי הגופים "בודו למען השלום", "חרדים לקצב" ו"אבאדה" יפגשו על גג קניון עזריאלי תל אביב וישיקו תערוכת צילומים ייחודית המתעדת את הפעילות בקרב ילדים ובני נוער מכל קצוות הקשת החברתית בישראל. בנוסף יופיעו באירוע גם מתאמני אומנויות לחימה בסגנונות שונים מהקהילה הבדואית והחרדית – מצפון, דרום ומרכז הארץ

קפוארה ברזילאית בשירות השלום הדו-קיום במידל איסט צילום: שלמה גלבר

הגופים "בודו למען השלום", "חרדים לקצב" ו"אבאדה" סובבות סביב החיבור האנושי לספורט אשר חולקים ערכים משותפים של קבלת האחר, שלום ורעות ומקדמות דו קיום, העצמה ומצוינות אישית, אי אלימות ואחריות חברתית של הפרט בקהילה:

בודו למען השלום הינה עמותה חינוכית ישראלית רשומה, ללא כוונת רווח, אשר עושה שימוש ביסודות האתיקה שבבסיס אומנויות הלחימה המסורתיות בכדי לחבר ולהפגיש ילדים ובני נוער מרקעים חברתיים, דתיים, אתניים, כלכליים ותרבותיים מגוונים. העמותה מדמה ערכים חשובים ביותר כמו דו-קיום, קבלת האחר, העצמה ומצוינות אישית, אי-אלימות, ואחריות חברתית של הפרט בקהילה. כמו כן, העמותה בונה ומחזקת גשרים מארצות וקהילות שכנות – מהרשות הפלשתינאית, ירדן, טורקיה, מצרים, מרוקו ועוד – על ידי שילוב של נציגי קהילות אלו.

ABADA – CAPOEIRA הינה קבוצת קפוארה הגדולה ובמקצועית בעולם, הוקמה על ידי מאסטרה קמיזה בברזיל וקיימת בישראל משנת 1989. הארגון פעיל עם כל שכבות האוכלוסייה במסגרת חוגים, פרויקטים סוציאליים, עבודה בתוך הגנים ובתי הספר והכנת ספורטאים לתחרויות בארץ ובעולם. כיום, מאמני הארגון פועלים בעשרות ערים ברחבי הארץ במטרה להנגיש את הקפוארה ואת כל תועלותיה הרבות לכל שכבות האוכלוסייה.

חיבור טבעי ועוצמתי. צילום: שלמה גלבר

חרדים לקצב הינה עמותה לקידום ספורט במגזר החרדי אשר הוקמה לשם קידום הספורט במגזר החרדי ופעיל חוגי ספורט לכל שכבות האוכלוסייה: ילדים, נשים וגברים. אחת המטרות של העמותה היא לפתח את הספורט החרדי ולהנחיל באמצעותו ערכים ואורח חיים בריא יחד עם הקפדה מלאה על כללי ההלכה. העמותה מפעילה קבוצות לקידום נוער בסיכון באמצעות אומנויות לחימה, ריקוד וספורט.

קניון עזריאלי תל אביב אשר משמש כמוקד אייקוני לכלל האוכלוסייה, איגד את שלושת הגופים למען הגברת המודעות ולגישור בין אנשים באמצעות אומנויות לחימה. בספורט כולם שווים, ללא הבדלי גזע, דת ומין, הספורט שייך לכולם ולכן מאגד בתוכו מתאמנים ערבים לצד יהודים, חרדים לצד חילוניים אשר חולקים תשוקה משותפת לספורט.

אופיר אורן, מנכ"ל קניון עזריאלי תל אביב: "החיבור היה טבעי ועוצמתי. מעבר לחוויית השופינג ומגוון העסקים שמציע קניון עזריאלי תל אביב, אנו פועלים ויוזמים כל העת בכדי להעיק גם חוויות מרגשות ותרבותיות לקהל הרחב. אנו גאים על הזכות לערוך תערוכה שכזו בעלת מסר וערך משמעותי שמתאים לכולם".

*התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במשך שבועיים על גג עזריאלי 3.7-17.7

בודו למען השלום. צילום: Jorden Polevoy
Exit mobile version