Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

השוד הנשי הראשון בתולדות ישראל

בישראל, היחס בין מספר ההרשעות של נשים לעומת הרשעות של גברים הוא 1:10, כלומר – על כל עשרה גברים שעומדים לדין ומורשעים בבתי המשפט בישראל – אישה אחת מורשעת. בבתי הכלא בישראל, פחות מחמישה אחוזים מכלל הכלואים הן נשים.

בעולם המערבי המגמה היא דומה – במדינות השונות שנבדקו, לא יותר מ – 13% מהפושעים הן נשים (ובדרך כלל, הממוצע לא עולה על 9%) – כאשר רוב הפשעים בהן מואשמות נשים הן זנות או מכירת סמים, ולא פשעים אלימים.

אבל לפעמים, נשים דווקא שוברות את הסטיגמה ונעמדות בקדמת הבמה – וזה בדיוק מה שקרה בשנת 2002, כששלוש חברות שדווקא הכירו בכלא, בחרו ביום משעמם אחד בפעילות מלאת אדרנלין – והלכו לשדוד בנק בתל אביב. ללא תכנית פעולה, מבלי נתיב בריחה – ואפילו ללא כלי נשק (פרט למצת שרכשו רגע אחד קודם לכן בקיוסק). הן הצליחו לצאת משם עם עשרות עד מאות אלפי שקלים – ונתפסו לא זמן רב לאחר מכן. עד היום, הן מספרות, הן מתחרטות רק על דבר אחד – שנאלצו להחזיר את הכסף.

על אף שדווקא בסיפור הזה מצאו חלק כי קל להזדהות עם הרשעים, ועל פי תיאורה של אחת הנשים שהיו מעורבות בשוד, אפילו אחד ה – "קורבנות" ששכבו על הרצפה במהלך השוד, סימן לה "בהצלחה" בעזרת היד – חשוב לזכור כי זהו סיפור על ייאוש, ועל הקלות הבלתי נסבלת בה לעתים ניתן לבצע פשעים לא קטנים. בתים ובתי עסק שאינם מאובטחים היטב, עומדים חשופים לסיכונים – מהם כאלה מתוכננים היטב, ומהם קפריזיים – כמו בסיפור אשר מיד נספר.

כתום זה השחור החדש? צילום: שאטרסטוק

אם אתם חוששים להפוך הקורבן הבא של פורצים תל אביביים – התקשרו למנעולן בתל אביב, וודאו כי דלתות הכניסה לבית שלכם בטוחות ותקינות. מנעולן מקצועי, איכותי ואמין הוא איש מקצוע שכדאי לשמור את מספר הטלפון שלו, כמו שאומרים – על כל צרה שלא תבוא…

"כולם לשכב על הרצפה! תנו לי את הכסף!"

שלוש הבנות נפגשו באזור דרום תל אביב, לשלושתן היסטוריה ארוכה של שימוש בסמים ומאסרים רבים. אחת מהן אף סיפרה, זמן לא רב לאחר ביצוע המעשה, כי קיוותה לשוב לכלא – שם הבחירות פשוטות והשגרה ברורה.

הן ישבו ביחד, כאשר לפתע הדומיננטית שבחבורה, הציעה הצעה בלתי צפויה – השלוש קבעו לגשת לסניף בנק אקראי, הראשון שיראו בסביבתן, ולשדוד אותו.

השוד בוצע באופן חלק עד כדי גיחוך. השלוש עברו בחנות קטנה למוצרי הלבשה תחתונה וקנו גרבונים – שתיים משלוש הבנות חבשו גרביון על ראשן להסתרת זהותן, כאשר השלישית, אשר הנהיגה את הפעולה, אף סירבה להסתיר את פניה.

התחנה הבאה הייתה חנות שמכרה מצתים בצורת אקדח – אלו היו "כלי הנשק" בהם השתמשו השודדות עבור השוד. המצתים קטנים משמעותית מאקדחים, ודי היה במבט מקצועי חטוף על מנת להבין כי לא מדובר באקדח אמיתי – ובכל זאת, מאבטח הסניף יצא בריצת אמוק מסניף הבנק, מה שהוביל את אחת השודדות לפרץ צחוק ממושך וארוך.

השלוש נופפו באקדחי המצתים שלהן, ומילאו שק שמצאו בסניף בשטרות כסף שרוקנו ממגירות הפקידות. איש לא התנגד במהלך השוד, כאמור, ואף לא המאבטח. מערכות האבטחה והמיגון בסניף לא הצליחו להציל את הנוכחים מחוויה מאוד לא נעימה.

ביום למחרת, פורסם שבמהלך השוד נגנבו קצת יותר מ – 22,000 ש"ח – אולם במסדרונות המשטרה הסתובבה שמועה על מעל 120,000 ש"ח שנשדדו.

מצחיק, אבל כדאי להימנע

הסוף העצוב של סיפור השוד הוא תפיסתן של שלוש הבנות על ידי כוחות שיטור גדולים באזור, זמן לא רב לאחר ביצוע השוד. על אף שמדובר באירוע שבדיעבד אנחנו יודעים כי לא באמת היה מסוכן עבור המשתתפים – גם פגישה לילית עם פורץ לא חמוש אינה בהכרח מסכנת חיים – ובכל זאת, על מנת להימנע ממקרים כאלו, מומלץ בחום לדאוג למערכות מיגון איכותיות בבית, כמו דלתות איכות בהן תחליפו את מנגנון הנעילה בכל פרק זמן למטרות אבטחה, חלונות ופתחים אחרים ממוגנים, ואולי גם מערכת אזעקה חכמה, אשר תתריע במקרים של נוכחות לא רצויה בבית.

 

Exit mobile version