Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

השכרת רכב בישראל – מה כדאי לבדוק לפני ששוכרים רכב בארץ

השכרת רכב בישראל הפכה בשנים האחרונות לדבר שבשגרה ,בעיקר בגלל השינויים בשוק הרכב והתחרות הגדולה בין חברות ההשכרה השונות שמציעות כיום חבילות השכרה משתלמות ביותר במחירים נוחים. מה צריך לדעת לפני שמתניעים ומתחילים בנסיעה ברכב שכור? ראשית, כמו לפני כל הוצאה כספית, נמליץ לערוך סקר מחירים קצר,

עדיף בקרב חברות ההשכרה הגדולות והמבוססות וכמובן שמוטב לסקור את אלו המציעות סניף השכרה הקרוב לביתכם, שכן בסניף ההשכרה תקבלו את הרכב וכנראה שכם תחזירו. ישנם שוכרים המחזירים את הרכב בסניף אחר על פי יעד והצורך בנסיעה.

יתרון חשוב של חברות ההשכרה הגדולות הוא ההיצע הגדול של גלי הרכב שהן מציעות, מרכבי יוקרה, דרך רכבים עירוניים קטנטנים ועד רכבים משפחתיים ורכבי שטח. בנוסף לכך חברות אלו נהנות מתשתית רחבה ונהלים שונים המיועדים לתמיכה בחוויית ההשכרה של הלקוח. חשוב לזכור שבמרבית חברות ההשכרה תוכלו לזכות בהנחה לא מבוטלת אם תזמינו את הרכב באתר האינטרנט שלהן.

למרות האפשרות להזמין השכרת רכב בישראל באתרי האינטרנט השונים, מומלץ ליצור קשר ישיר עם סניף ההשכרה בו אתם מעוניינים לשכור את הרכב ולברר מספר פרטים שנשמעים פשוטים אבל עלולים לעלות לכם בתשלום נוסף:
ביטוח רכב – כמה עולה כיסוי ביטוחי? מהם הכיסויים שהוא כולל?
האם חבילת ההשכרה כוללת ערכת GPS מובנית? פחות חשוב היום אבל עשוי לפנות לכם את הטלפון לילדים למשחקים בעת שעמום בנסיעה ארוכה..
למי שצריך – האם גובים תשלום נוסף עבור כיסא תינוק
האם מותר לנהגים נוספים לנהוג ברכב?
האם ישנה הגבלת גיל לנהג?
האם ישנה הגבלת קילומטראז' לנסיעה?
האם המחיר המוצע הוא עבור רכב ספציפי או מאפשר רכב לבחירתכם?
מהן שעות הפתיחה של הסניף על מנת לקבל ולהחזיר את הרכב?

בדיקות בעת קבלת הרכב
בדקו את הרכב מחוץ. האם ישן שריטות או פגיעות שונות? במידה וכן צלמו אותן, הקפידו לוודא שנציג החברה מכיר בהן ושהוא מציין זאת במסמכי ההשכרה שתמלאו יחד. לאחר הסקירה החיצונית היכנסו לרכב ובדקו שהכל עובד: חלונות, מזגן, מערכת השמע וכו'. אם ישנן תקלות בקשו להחליף את הרכב. אם תקלה כזו או אחרת לא מפריעה לכם הקפידו לפרט עליה בטופס ההשכרה על מנת שלא יחייבו אתכם בתום הנסיעה.
מעבר לתקלות ופגמים, כדאי לבקש הדרכה קלה אודות הרכב, במיוחד אם מדובר בדגם שלא נהגתם בו לעולם. רצוי לשאול היכן אביזרי הבטיחות השונים כגון משולש האזהרה, מטף כיבוי, אפוד זוהר ואף ציוד החלפת גלגל במקרה של תקר. ודאו מהו סוג הדלק שהרכב צורך, בקשו טלפון למקרי חירום של תאונה או תקלה. בנוסף, חשוב מאוד שתקבלו עותק של טופס ההשכרה ושמרו אותו אצלכם.
זה הכל! אם המחיר מקובל עליכם וערכתם את כל הבדיקות המקדימות אתם מוזמנים לחתום על חוזה ההשכרה ולצאת לדרך! נסיעה טובה.

יונדאי.צילום באדיבות:pixabay
Exit mobile version