Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

השמות לבנות שהיו הכי פופולאריים בשנת 2018-19

איך בוחרים שם לתינוקת שזה עתה נולדה? האם הולכים על שם מסורתי מקראי או שקוראים לה על שם סבתא אהובה שנפטרה? ואולי בכלל בוחרים בשם אחר ושונה, אחד מהטרנדים החדשים שנולדו בשנים האחרונות? להלן סקירה של השמות הפופולריים ביותר לבנות בשנים האחרונות. הבחירה – בידיכם!

והעיקר – לא לריב

בחירת שמות לבנות היא אירוע משמעותי. יש שבוחרים שם הרבה לפני הולדת הילדה ואחרים מעדיפים לחכות ולראות מה השם שיתאים ביותר לילדה החדשה. בין אם בחרתם באסטרטגיה כזו או אחרת, בחירת שמות לבנות עלולה לגרום למחלוקות בין ההורים לבין עצמם. האחד מעדיף לקרוא על שם בת משפחה שנפטרה, השנייה מעדיפה לבחור בשם מודרני יותר, כזה המייצג את רוח הזמן והתקופה. לידת תינוק חדש מלווה בלא מעט חרדות, לחצים וקשיים, ולא כדאי להעמיס על כל אלו בנוסף סוגיה נוספת של בחירת השם. ניתן להגיע להבנה וגישור בדרכים של פשרה: האם תקרא בשמות הבנות ואילו האב יבחר את שמות הבנים, או שכל אחד מההורים יבחר לסירוגין בשמו של הילד שנולד. כמו כן, תוכלו לתת אחד לשני את זכות הוטו באופן חד פעמי, כאשר אחד מציע שם שלא מקובל על השני.

צילום: PIXABAY

בחירת שמות לבנות – שם פופולארי או שם מקורי וייחודי?

אחד הלבטים המלווים הורים צעירים הוא באיזה שם לבחור, האם באחד השמות לבנות שהוא שם שורשי ופופולרי, כזה שלא יבלוט או ימשוך תשומת לב מיוחדת מצד שאר הילדים או אולי דווקא לבחור בשם ייחודי ומקורי, שם שיפתח את הבת הנולדת את זהותה הייחודית אך עלול להפגישה עם קשיים מצד ילדים אחרים בגן הילדים או אף בבגרותה מול אנשים אחרים. הגישה, היא כמובן אינדיבידואלית, אך מומלץ לבחון את השם מכמה כיוונים – כיצד הוא נשמע לצד שם המשפחה, כיצד הוא ישמע אם יקראו בו במדינה דוברת אנגלית ועוד.

השמות לבנות שהיו נפוצים בשנת 2018

לאחר מספר שנים בהם כיכב השם נעה כשם המוביל לבנות יהודיות בישראל, השם המוביל בשלוש השנים האחרונות הוא השם תמר, ולאחריו השם מאיה, ואילו השם נועה נידחק אל המקום הרביעי, לאחר השם אביגיל. את החמישייה הראשונה של השמות לבנות שהיו פופולאריים בשנת 2018 סוגר השם איילה.

בחמישייה השנייה המובילה בין השמות לבנות שהיו נפוצים בשנה זו ניתן למצוא את השמות יעל, שרה, אדל, שירה ורומי.

שתי מגמות ניכרות במתן שמות לבנות בשנים האחרונות: עלייה במספר השמות המקראיים ולצידה גם עלייה במספר השמות הלועזיים ושמות שניתנו על רקע סדרות או כוכבות. לדוגמה, השם ארייה ניתן בשנת 2018 ל-67 בנות שנולדו, שם שלא ניתן כלל לפני שנת 2011 והתכנית משחקי הכס.

Exit mobile version