Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

"השנאה והנקמה הן מחלות" (אלי ויזל) / טור דעה

בשבוע שעבר התכנסה מועצת העיר מודיעין לאישור תבר"ים (תקציבים בלתי רגילים וביניהם תב"ר 724 הנושא את הכותרת "תכנון והנגשה במוסדות חינוך וציבור" ועוסק רחמנא לצלן בהנגשת מקווה ובתי כנסת.

18 חברי מועצה מתוך 19 תמכו בבקשה החברתית להנגיש שירותים שרלוונטיים לכל אשה עם מוגבלות המבקשת לטבול במקווה ולכל אדם דתי או חילוני הסובל מנכות חולי או מריתוק לכסא גלגלים ומבקש להגיע לבית הכנסת.

אדם אחד התנגד בקול. הבקשה להנגשת מקום בו משתמשים גם אנשים דתיים עוררה את זעמו של דמוי בן אדם שמונע משנאה ולא ראוי אפילו לאזכור שמו אבל הוא מכהן כחבר מועצת העיר מטעם סיעה שקרובה ויש הטוענים כי אף נתמכה ע"י קרן החדשה והובילה קמפיין עירוני שכל כולו שנאת דתיים ותו לא. מסתבר כי השנאה מעוורת עיני פיקחים וקל וחומר אם הם לא פיקחים.

2009-2019
הטרנד החדש שכבש השבוע את הרשת הינו להעלות תמונות השוואתיות בין שנת 2019 לשנת 2019 מכיוון שעבדכם הנאמן אינו בקבוק יין המשתבח עם השנים אשמור את התמונות לנכדים ואעסוק בנתונים מעניינים.

שנאה עיוורת. צילום: pixabay

בשנת 2009 עמדה קצבת הזקנה על סך של 1680 ש"ח תוחלת החיים של הגברים עמדה על 78.7 שנים וההוצאה הממוצעת לבריאות לנפש עמדה על סך של 5105 ש"ח

בשנת 2019 עומדת קצבת הזקנה על סכום של 1686 ש"ח תוחלת החיים עומדת על 80.7 (הנשים עדיין מגדילות את הפער) וההוצעה הממוצעת לבריאות לנפש עומדת על 6,773 ש"ח מה שמסביר את מיקומנו בתחתית המדינות המתפתחות בהוצאה לנפש.מצד שני שכר החכי"ם יותר מהכפיל את עצמו ואף מילה על עליית מחירי הדיור במדינת הרווחה שלנו.

על שנאה ונקמה
לבתו של אחד מבכירי גרושי ישראל מלאו 18 והוא שחרר אנחת רווחה והכין את ההמחאה ובה התשלום האחרון של דמי המזונות לגרושתו. קרא מיועדנו לבתו ברך אותה ליום ההולדת וביקש: "ילדתי האהובה, מסרי את ההמחאה לאמך ותגידי לה שזו ההמחאה הארורה האחרונה שהיא תקבל עד סוף ימיה האומללים. חשוב לי שתתארי איזו הבעת פנים הייתה למכשפה".

הגרוש המתין בכליון עיניים לבתו שחזרה ושאל: "נו מה אמרה אמא שלך?", "היא אמרה שגם היא המתינה תשע שנים בכליון עיניים ליום הזה, והיא מבקשת למסור לך שאתה לא אבא שלי…"

Exit mobile version