Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

השפעת נזקי המים על הרכוש

אנחנו לא יכולים לחיות בלי מים – המים הם מקור החיים. אולם לעיתים, המים מביאים עימם גם הרבה הרס. במקרים של רטיבות – כתוצאה מפיצוץ של צינור, דליפה או זליגה של מים לאורך הקירות – וכמובן, במקרים אקוטיים יותר כמו מקרים של הצפה – חשוב להשתמש בשירותיו של שמאי רכוש אובייקטיבי, על מנת לקבוע באופן מהימן את היקף הנזקים וגובה השיפוי שיש לקבל על מנת להשיב את המצב לקדמותו, ו/או לפצות את בעל הנכס, למשל בגין ירידת הערך. כל מה שצריך לדעת על השפעת נזקי המים על הרכוש – במאמר שלפניכם.

נזקי המים הם רחבי היקף

 נזקי מים יכולים, כאמור, להיגרם מסיבות רבות – ביניהן כשלים בבנייה, כשלים בתהליך של שיפוץ, כשלים בניקוז המים כמו מרזבים סתומים או לא תקינים, ועוד. במקרים רבים הכשלים אינם במבנה שלכם אלא במבנה הסמוך לשלכם (זה החולק עימכם קיר). זה יכול להיות בדירה או בבית, בבניין משרדים או בכל מבנה אחר.

המים מופיעים במקומות לא צפויים – הם מתקדמים בחלקים הפנימיים של הקיר עד שהם מזהים אזור בו קל להם להתפרץ, וכך הם מותירים שביל של הרס מאחוריהם. הנה כמה מן הנזקים להם גורמים המים במקרים של חשיפה מתמשכת לנזילת מים:

נזקים למבנה – הקירות מפתחים עובש, נפיחות, וכתמי רטיבות וגם אריחי הריצוף מפתחים כתמי רטיבות. אותם עובש ופטריות המופיעים על הקיר במקרה של רטיבות, הם מזיקים לבריאותם של דיירי הבית

בנוסף לנזקים אלה, חשוב למנות גם נזקים לרכוש – ארונות המוצמדים לקיר, אלמנטים המונחים על הרצפה ואשר נרטבו, תמונות יקרות, וכדומה.

תמונה באדיבות: pixabay

שמאות רכוש מקצועית תיקח בחשבון יותר מאשר את הנזקים הנראים לעין

זרימת המים, בין אם היא קצרה ומתפרצת או בין אם היא איטית אך ממושכת – מזיקה לרכוש רב בסביבתה כמו גם, לעיתים, באזורים מרוחקים לה. חשוב להבין – שמאי רכוש מקצועי יודע לקחת בחשבון גם את הפגיעה בשווי הנכס, אשר אותה לא ניתן להשיב, וגם נזקים עתידיים לרכוש כמו נזקים מתפתחים במערכת החשמל והאינסטלציה, חלודה והתחמצנות – עד כדי פגיעה בשלד המבנה וביציבותו, בעיקר במקרים של חשיפה ממושכת לנזקי מים. על כן, חשוב לפנות לשמאי רכוש מנוסה ומיומן, שיתחייב להערכת שמאות רכוש אובייקטיבית, אמינה ומקיפה, ויספק מסמך שמאות מקובל על חברות הביטוח ובתי המשפט.

אנחנו מזמינים אתכם לפנות לאודי וולנרמן שמאי רכוש פרטי ללא דיחוי, לתהליך שמאות רכוש מקצועי ומהימן.

Exit mobile version