Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

'ואשיר לך' סינגל  חדש לזמרת בת אלה

לקראת אלבומה החדש שבדרך, חושפת הזמרת בת אלה את סינגל הביכורים  "ואשיר לך", המלווה בקליפ מעורר השראה. מילות השיר נכתבו ע"י המשורר פרץ-דרור בנאי, הלחן של מירב סימן-טוב ('מלך', מירי מסיקה) והעיבוד של אריאל קשת ('אני אש', 'מכתב לאחי', עילי בוטנר).

לאחר שהופיעה על הבמות החשובות בארץ – מזאפה ועד קיסריה (שם אירחה והופיעה עם רמי קליינשטיין וקובי אפללו) ובקהילות היהודיות בחו"ל, מפגישה בת אלה את הקהל שלה בארץ ובעולם עם סינגל חדש "ואשיר לך", שדרכו, כמו גם בשאר שיריה, היא מבטאת את "האני מאמין" שלה הדוגל ביהדות פלורליסטית-ישראלית והאמונה החזקה שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי.

"ואשיר לך" הוא השיר הפותח את ספרו של המשורר פרץ-דרור בנאי, "אפיקי מים".

בת אלה. צילום סשה פריולוצקי

המון עקבות שראיתי על חוף הים 

ויופי שבו חזו עיניי

תן לי בלילה על מיטתי

כדי שיתעצמו בי חיי. 

ותתעצם בי בריתך

ותתעצם בך בריתי

ואשיר לך בכל הווייתי

ואשיר לך

כפי שלא שרתי מעולם. 

לדבריה של בת אלה, השיר, הוא שיר תפילה והודיה. העובדה שלא מופיעה בשיר כלל המילה ה', מאפשרת לפרש אותו בדרכים שונות. לכל אחד יש את 'השירה המיוחדת שלו' להודות, אם לבורא עולם או לכל כוח וקול פנימי אחר .

כשצופים בקליפ, ניתן להבין את משמעות "הברית" המוזכרת בשיר ממבטה של בת אלה.

ברית שיש בכוחה לפרוץ את גבולות המימד האישי ולהתרחב למימד רחב יותר הכולל את העם היהודי כולו.

"בעיניי, (אומרת בת אלה) השיר הוא שיר הודייה לבורא עולם ולכן ה"ברית" הזו היא איתו. הביטוי המוחשי של הברית זה דרך הארץ שלנו – ארץ ישראל, הארץ של כל היהודים באשר הם, בה צעדנו לפני אלפי שנים ולאורך כל הדורות. ארץ שסוחבת על גבה היסטוריה עצומה ומפוארת והיא הדבק המחבר בין כולנו. עבורי, הארץ הזו היא חלק מהותי מקיומי ומהזהות היהודית-ישראלית שלי. ובנוסף, אם כבר מדברים על תפילה, אז השיר הוא בעיניי כמו נפש תאומה ומקבילה לתפילת "מודה אני" אותה אנו אומרים עם הקימה בבוקר. ב"מודה אני" אנחנו פותחים את היום וב"אשיר לך" אנחנו מסיימים אותו, תוך שאנו משחזרים את כל החוויות, המעמדים והיופי הזה שבו חזו עינינו, המוזכר בשיר".

בת אלה (51) בוגרת להקת פיקוד דרום, גדלה בדימונה להורים ירושלמים עם שורשים מחאלב (סוריה) ופרס, חיה כעשור בארה"ב, שם נחשפה ליהדות צפון אמריקה ואף זכתה לפרסום רב על פעילותה ומופעיה בקהילות היהודיות ברחבי היבשת.

באלבומה החדש שבדרך, בחרה בת אלה להשאר בעולם התפילה הקרוב מאוד אל ליבה, רק שהפעם הטקסטים לשירים לקוחים מתוך השירה העברית החדשה, הלחנים מקוריים והעיבודים ביצירתיות רבה, מבטאים את הפסיפס המוזיקלי העשיר של ישראל בת ה-70 שנה .

 

 

Exit mobile version