Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

ויזה ליחידים, ויזה למשפחות, לילדים ולקשישים – מה ההבדלים בהליכים ואיך אפשר לייעל את קבלת הויזה?

כולנו יודעים שעבור ישראלים, נסיעה לארה"ב מחייבת טיפול מבעוד מועד בעניין הויזה – הליך לא פשוט, שבדרך כלל כרוך גם בהגעה פיזית לראיון אישי בשגרירות ארה"ב בירושלים או בקונסוליה בתל אביב.

לרשות ישראלים בעלי דרכון נוסף עשויה להיות דרך פשוטה יותר להסדיר כניסה לארה"ב ובלבד שהדרכון הנוסף הוא של מדינה הכלולה בתוכנית פטור מויזה של שלטונות ההגירה האמריקניים. חשוב לדעת שגם מי מאיתנו שברשותם דרכון ישראלי בלבד יכולים לעתים ליהנות מהקלות בהליך הוצאת הויזה. כך למשל מבקשי ויזה שגילם פחות מ – 14 או יותר מ – 80 אינם חייבים להגיע לראיון אישי (בשגרירות או בקונסוליה), משפחות יכולות לתאם מועד לראיון לכולם יחד, יש אפשרות להצטייד מבעוד מועד במסמכים שימנעו תהיות שעלולות להתעורר בשלב הראיון ועוד.

לפניכם סקירה של ההבדלים הקטנים בהליך קבלת ויזה לארה"ב, בין השאר עבור אדם בודד, לבני משפחה המתכננים לבקר יחד בארה"ב, לילדים, לקשישים ועוד.

הליך הוצאת ויזה לארצות הברית הוא דומה עבור כל מבקש ויזה

שלטונות ההגירה האמריקניים מטפלים בכל בקשה לקבלת ויזה לארצות הברית בנפרד, כך יוצא שאין הליך מיוחד עבור בני משפחה אחת הטסים יחד לארה"ב או הקלות אחרות שניתן ליהנות מהן בזכות מאפיינים ייחודיים של מבקש ויזה יחיד או של קבוצת אנשים המתכננים להגיע ולשהות יחד במדינה. למרות שכל אדם המעוניין להיכנס לארה"ב צריך להגיש בקשה נפרדת אותה עשויים שלטונות ההגירה לקבל או לדחות, יש מקום לקחת בחשבון מאפיינים כגון גיל, שותפים לנסיעה, מטרת הביקור, רקע אישי ועוד.

צילום: Shutterstock

בהחלט ניתן להפוך הליך קבלת ויזה לארה"ב לפשוט ומהיר יותר אם יודעים לנצל דברים שבכוחם לפעול לטובתנו; ומה שהכי כדאי לדעת הוא כי נציגי חברות המציעות שירות מקצועי של טיפול בהליך קבלת ויזה לארה"ב ידעו לנצל כל הזדמנות להקל על ההתנהלות מול שלטונות ההגירה האמריקנים כך שתוכלו לקבל את הויזה המבוקשת במהירות וללא כל קושי.

פטור מהגעה פיזית לראיון אישי
הליך רגיל של קבלת ויזה לארצות הברית עבור מי שמתכוונים להיכנס למדינה תוך שימוש בדרכון ישראלי מתחיל במילוי טופס מקוון ארוך באנגלית (טופס DS-160 אותו ניתן למלא ולהגיש רק דרך אתר מחלקת ההגירה האמריקנית). יש לבחור את סוג הויזה הנחוץ (כתלות במטרת הנסיעה ואורכה, ברוב המקרים מדובר בויזת תייר מסוג B1 או B2) ולספק פרטים אישיים רבים, ביניהם רקע תעסוקתי, לימודים, נסיעות קודמות לארה"ב, בני משפחה מצומצמת, בני משפחה החיים בארה"ב ועוד. אמנם, כל מבקש צריך למלא ולהגיש טופס נפרד (אין "טופס משפחתי" למשל), אבל כבר בשלב זה ניתן להתייעל אם מנצלים נתונים שאספנו ומזינים אותם שוב בכל מקום רלוונטי בטפסים של כל בני המשפחה.

לאחר מילוי והגשת טופס DS-160 יש לשלם אגרה ולקבוע מועד לראיון אישי בשגרירות ארה"ב בירושלים או בקונסוליה בתל אביב. אחת ההקלות המשמעותיות ביותר שניתן ליהנות מהן בהליך קבלת ויזה לארה"ב הוא פטור מן הצורך להגיע לראיון האישי, כאשר – כמו שאמרנו – חשוב לדעת שילדים מתחת לגיל 14 ומבוגרים מעל גיל 80 אינם חייבים להגיע לראיון. דרכונים של מבקשים כאלו ניתן לשלוח בדואר רשום אל שגרירות ארה"ב ולקבל אותם חזרה כשהויזה מוטבעת בהם. יש לפעול לפי ההנחיות הרלוונטית של מחלקת ההגירה האמריקנית בנוגע למבקשי ויזה הפטורים מהגעה לראיון אישי.

להגיע מוכנים לראיון
לאחר שצלחנו את שלב מילוי טופס DS-160, בעצמנו או תוך שימוש נוח בשירותי חברה מקצועית המטפלת בהוצאת ויזה לארצות הברית, שילמנו את האגרה וקבענו מועד לראיון (ניתן לקבוע מועד אחד לכל בני המשפחה), נותר רק להגיע מוכנים לראיון האישי. חשוב להגיע בזמן ולא להביא עמנו חפצים שיסבכו את מעבר בדיקות הביטחון (אין להכניס תיקים, טלפונים, מחשבים, ואפילו לא מטריה, קסדת אופנוע וכדומה). עוד חשוב להביא עמנו לראיון מסמכים שעשויים להפיג חששות העלולים להתעורר אצל נציג מחלקת ההגירה – למשל, תלושי שכר ממקום עבודה בו אנו מועסקים זמן רב, אשר מעידים על כך שאין חשש שנפר את התנאי הויזה ונבצע מהלך של הגירה בלתי חוקית.

טיפול מקצועי מטעם חברה המתמחה בהוצאת ויזה לארה"ב יבטיח שתנוצל כל אפשרות להפוך את ההליך לפשוט, יעיל ומהיר יותר.

Exit mobile version