Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

זה הזמן להתייעץ עם רופא שיניים על טיפולי הלבנה

הטכנולוגיה המתפתחת נכנסה בכל כוחה לביתנו ולחיינו הפרטיים. לאחרונה השימוש באמצעים הדיגיטליים לעריכת מפגשים חברתיים הולך וגובר. אנו יכולים לדבר בטלפון עם האנשים האהובים עלינו לא רק עם קול אלא עם גם תמונה חיה.

אנו יכולים לערוך פגישות עסקיות, משפחתיות ואפילו ליל סדר ב-zoom וכעת גם להתייעץ עם רופא על הלבנה לשיניים. כל אלה מסייעים לנו לעבור בשלום את הבידוד החברתי שנכפה עלינו עקב משבר הקורונה וכל אלה פותחים אפשרויות שונות ורחבות יותר גם בתחומים אחרים.

התייעצות מרחוק עם רופא השיניים

תחום נוסף היוצא נשכר מהאמצעים הדיגיטליים העומדים לרשותנו הוא תחום רפואת השיניים. בזמן ההתמודדות עם משבר הקורונה, מטפלים רופאי השיניים רק במקרים דחופים תחת כללי מניעת מחלות זיהומיות, עם אמצעי מיגון נאותים ולאחר התייעצות מרחוק. אמנם לא ניתן להתחיל טיפולים חדשים של הלבנה לשיניים ויישור שיניים או טיפולים אחרים השייכים לתחום האסתטיקה והאורתודנטיה. אך יחד עם זאת, זה הזמן המתאים לעשות את הצעד הראשון ולהתייעץ עם רופא השיניים שלכם על הטיפול המתאים, ולקבל תמונת מצב לקראת העומד לבוא.

ציפוי חרסינה לשיניים. צילום: יח"צ

כדי לתת לכם את הדגשים והטיפים הטובים ביותר, הרופא חייב לבחון את מראה השיניים לעומק. כדי לעשות את זה מרחוק, יתכן שתתבקשו לצלם את השיניים בסטילס ובווידאו ולהציג צילומי מנשך או צילומים פנורמיים. הצילומים יסייעו לרופא השיניים להבין טוב יותר את מצב חלל הפה ולגבש איזושהי הערכת מצב ראשונית, כך שביום שיחזור המשק לשגרה תוכלו כבר להגיע למרפאה להתחיל בתוכנית הטיפולים.

הכירו את השיטות המתקדמות בתחום הלבנה לשיניים

לאחר שהרופא יאבחן את מצב השיניים הוא יציע לכם אחת מהשיטות הבאות להלבנת השיניים בהתאם לצבע השיניים ולמצבן:

●       הבהרת שיניים במרפאה

החומר המשמש להבהרה מונח על גבי השיניים. הרופא מפעיל תאורה כחולה או משתמש במקור חום, ממרחק קצר כדי להאיץ את התהליך ולזרז את פעולת החומר. שיטה זו נקראת גם kor. לעיתים יש צורך לחזור מספר פעמים על הפעולה.

קיימת גם אפשרות נוספת והיא קבלת תבניות ג'ל מותאמות לשיניים לשימוש ביתי וביצוע התהליך בבית.

●       הלבנה לשיניים בלייזר

זוהי שיטה חדשנית בה נעשה שימוש במכשיר לייזר. הרופא משתמש בג'ל הלבנה שיש בו ריכוז גבוה של חמצן ובעזרת תאורת לד של מכשיר הלייזר משודרים 2 גלים באורכים שונים אל השיניים. התאורה של מכשיר הלייזר גורמת לפעולת הג'ל להיות עוצמתית יותר. הטיפול בלייזר מוביל להבהרה משמעותית מהמצב הקודם לטיפול.

ניתן להשלים את פעולת ההלבנה על ידי סד ביתי אשר מולבש על השיניים לתקופת זמן על פי הנחיות הרופא. בנוסף, חייבים לשמור על היגיינת הפה על ידי צחצוח שיניים וניקוי השיניים בחוט דנטלי. זוהי שיטה יעילה שתוצאותיה נשמרות כ-3 שנים לאחר הטיפול. החיסרון של השיטה הוא בעלותה הגבוהה.

●       ציפוי שיניים מחרסינה

אחת השיטות היקרות לקבלת שיניים מבהיקות ולבנות הוא לצפות את השיניים בציפויי חרסינה, כמו זו המשמשת לייצור כתרים. זוהי שיטה המתאימה למצבים בהם אחת משיטות ההלבנה אינן מתאימות. בשיטה זו מספר שלבים. השיניים המיועדות לציפוי עוברות שיוף בהרדמה מקומית למניעת תחושת כאב בעת הטיפול. לאחר מכן, יכין הרופא תבניות של השיניים, כדי שהמעבדה תכין את הציפויים. ציפויי החרסינה המוכנים יוצמדו לשיניים בעזרת דבק דנטלי והרופא יבצע התאמות דרושות אחרונות. גם כאן, ישנה חשיבות לשמירה על היגיינת הפה ויש צורך בבדיקה שגרתית מדי חצי שנה למצב השיניים.

לסיכום, לפני הלבנה לשיניים מתייעצים עם רופא השיניים, מרחוק, מבלי להגיע פיזית אל המרפאה. על פי שיקול דעתו ובהתאם למצב השיניים שלכם הוא יציע לכם אחת משיטות הטיפול המתאימות ביותר.

Exit mobile version