Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

זה בשבילך!

בדיקה אחת שפשוט מצילה חיים! אל תחכי שיהיה מאוחר מידי! 

"הטלפון צלצל.
בקו השני בחורה עם עברית משובשת. אני משערת שהיא מאיזה עמותה. אני מתאמצת לנתק בנימוס. בחצי אוזן אני מקשיבה ובוהה בסרטון מצחיק שמצאתי הרגע במחשב. פתאום נופל לי האסימון שההיא שאיתי על הקו זאת הגניקולוגית שהייתי אצלה לפני חודש ימים זאת ששמתי אצלה את ההתקן .
"אז הפאפ יצא לא תקין "

כבר הפעם השלישית שאנחנו נפגשים בלי שאיש יודע, בדיקה ועוד בדיקה והתוצאות לא טובות.. כבר הסתרתי מכולם כל כך המון זמן את הרומן שלי עם הסרטן. כבר בכיתי כל כך הרבה דמעות לבדי, כבר טיילתי אלפי "טיולים אחרונים" לאורך הים. ועכשיו, אחרי שהגנתי על כולם שלא ידעו אני מחכה לרגע, למומנט ומתקשה למצוא אחד כזה. כי איך מבשרים……"

צילום באדיבות pixabay

אז גם אם זה לא  היה "שבוע המודעות לסרטן צוואר הרחם" חשוב שכל אחת מכן תתעקש לקבוע תור לגניקולוג/ית שלה עוד היום . נכון  לכולנו יש מאה ואחד דברים חשובים להספיק לעשות לפני כן כמו עבודה,  להספיק לקחת את הילדים מהגן, לעשות כביסה, קניות , בישולים, לראות את הסדרה האהובה וכו וכו…. תירוצים יש לנו באלפים .. .אז תעשי את זה ,בשבילך ובשביל כל בני משפחתך. בדיקה אחת (שתוצאותיה לרוב לוקחות חודש ימים) היא בדיקה שיכולה להציל חיים.

האמצעי היעיל ביותר היום נגד סרטן צוואר הרחם הינו גילוי מוקדם. בדיקה פאפ שגרתית של צוואר הרחם נועדה לאבחן שינויים ברקמת צוואר הרחם. גילוי מוקדם וטיפול בזמן עשויים למנוע התפתחות גידול סרטני.

"יומיים אחרי הניתוח כבר החלטתי לשתף. הניתוח היה פשוט  – מתברר שאותה בדיקת פאפ פשוטה היא שהצילה אותי ואת אוהבי מסוף אחר."…..

 

Exit mobile version