Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

"זה קורה במשפחות הטובות ביותר". העמותה שנאבקת בנגע הסמים בקרב הנוער הדתי

צילום: תקוות עולם

עמותת "תקוות עולם" הוקמה לפני 4 שנים למען תרומת זוגות תפילין לילדים ממשפחות מצוקה ולמען עזרה לחיילים בודדים, בשנה האחרונה העמותה שמה דגש במלחמה למניעת השימוש בסמים ובחומרים ממכרים, עיקר הפעילות היא בעברת שיחות בקרב בני הנוער הדתיים.

עמותת "תקוות עולם" הוקמה על ידי 2 חברים ושותפים עסקיים, שמוליק מאירוביץ יו"ר סניף הבית היהודי בגבעת שמואל  וראובן גור אריה, לשעבר מ"מ וסגן ראש מועצה אזורית שומרון. בעקבות מקרה שנחשף לפניהם, החליטו מאירוביץ וגור אריה, להיערך למיזם מניעה של שימוש בסמים בקרב בני הנוער מהציונות הדתית.

בשנה החלופת, החלו במסע של סדרת הרצאות בכל הארץ, בנושא ההשפעות של הסם בעזרת אנשי מקצוע וכן הבאת סיפורים אישיים של מכורים שנגמלו. השיחה האחרונה נערכה בישיבת אמי"ת אלירז שבפתח-תקווה, לפני עשרות תלמידים מכיתה י' של הישיבה, והונחתה על ידי עו"ד דוד רוזנבלום, מומחה בתחום, וכן על ידי, ראובן גור אריה ושמוליק מאירוביץ שמובילים את המיזם בעמותה.

השיח שנוצר בעקבות השיחה בין המנחים ובני הנוער, היה מרתק, ובכל השיחה היו בני הנוער קשובים.

עו"ד רוזנבלום, חשף בקרב בני הנוער נתונים וסיפורים בעקבות השפעות הסמים שעוברים על המכורים, בהתייחסו להשפעות אמר כי ישנה ירידה תלולה של גיל בני הנוער שמשתמשים בסמים ממכרים לצד עלייה משמעותית ומדאיגה במספר המשתמשים. בנוסף אמר עו"ד רוזנבלום  כי בעקבות השימוש בחומרים ממכרים, ישנה עלייה בשכיחות של תופעת התמכרות, והיא עיקר הבעיה, שגורמת לפגיעה בנוער. "זאת בעצם רולטה רוסית, כמו שאומרים – 'נגעת נסעת', לאין סוף לנפילה" אמר.

צילום: תקוות עולם

ראובן גור אריה הוסיף ואמר לצעירים כי "הבחירה בנתיב של כל אחד ואחד ממכם, תעשה קלה אם כל אחד ואחד ממכם יקח על עצמו משימה קטנה, ערכית, או אישית, כמו, ללמוד נהיגה, או ללכת להתנדב, הפתרון הוא לא הסם! הסם מגדיל את הנפילה, כי הוא פתרון זמני שגורם לרגע לתחושת היי, ואחר כך ישנה נפילה עצומה לתוך תהום, שרק בעבודה אישית ניתן לשפר, על ידי עשיה ובנית דרך.."

מאירוביץ: "העמותה מעבירה שיחות, במסגרת מלחמתה בשימוש בחומרים ממכרים בקרב מוסדות של החינוך בציונות הדתית לכל רחבי הארץ, והמטרה  לעצור בכל מחיר את הסחף של השימוש ,  בכוונה של העמותה להמשך המיזם והרחבתו לפעילויות נוספות, מאירוביץ מרחיב בעניין "העמותה, שמה לה למטרה להוות כח חלוץ לפני המחנה ולסמן מטרת על, לעצור את התחלת השימוש בקרב בני הנוער שלנו!"

בסיום השיחה, בני הנוער פנו למנחים בשאלות נוספות, והביעו את רצונם להמשך פעילות כזו.

Exit mobile version