Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

מערב פרוע: ביקור ב'זיגל' – מסעדת שף כשרה ברמת הגולן

אחרי נסיעה ארוכה לרמת הגולן, וביקור מתבקש במפל עיט שעל ציר המפלים, בדרום רמת הגולן, בין מאגרי המים המלאכותיים ופרות המרעה המסתובבות בשטח רק מתבקש היה לעשות עצירה קטנה ולהשביע את רעבוננו בבשר איכותי, ומטופל היטב במסעדת-שף "זיגל" (הכשרה!) שבכפר האומנים באניעם

שעת צהרים שקטה, אנחנו פוגשים את רותם צרפתי, הבעלים והשף של "זיגל", מסעדת בשרים חמימה בדרום רמת הגולן. המסעדה, קרויה על שמו של לאופולד זיגל, סב המשפחה שציוריו מעטרים את קירות מבנה העץ השוכן במרכז כפר האומנים בכניסה לאניעם. אחרי סיבוב קצר במקום, ואחרי שרותם סיפר לנו קצת על איך הכל התחיל, הוא מציע שניגש לעניינים. אחרי מעבר על התפריט והתלבטות קצרה, רותם מציע להפתיע אותנו. סמכנו עליו. לא התאכזבנו.

>>רוצים להישאר מעודכנים? עשו עכשיו "לייק" לתרבוש – את התרבות והפנאי לציבור הדתי<<

אווירה של מערב פרוע, במובן המאוד-טוב של המילה. צילום: כתב תרבוש
צילום: כתב תרבוש

"כל ההתחלות טעימות" הם כותבים בתפריט הראשונות שלהם, ובכן, הם צודקים. קיבלנו פלטת סלטים (36 ₪) לפתיחה, שכללה סלק מתובל, פלפלים קלויים, סלסת עגבניות בשמן זית, חצילים מטורפים בצ'ימיצ'ורי וטחינה מצוינת, שהגיעו עם לחם נהדר. אחר כך הגיע השרקוטרייה (54 ₪), צ'וריסוס ביתיות בעישון קל שהוגשו במחבת לוהטת לצד כרוב כבוש וחרדל. היה מצוין. עוד בתפריט הראשונות ניתן למצוא חציל סנייה, מוגש על לאפה עם בשר טחון וסלסת עגבניות (52), "סלט נילס", של עגבניות וחזה אווז (54 ₪), ומרק שעועית עם בשר מעושן (38 ₪).

עד שהמנה העיקרית הגיעה, נהנינו מהבירות של מבשלת פאס המקומית, לקחנו אחת לאגר ואחת חיטה. המעוניינים יוכלו ליהנות גם מקברנה תוצרת יקב היוצר הירושלמי הישר מהחבית. קצת נעלבנו מכך שבניגוד למשפחה בשולחן לצידנו, לנו לא הציעו להעביר את זמן ההמתנה עם טושים ותפריט הילדים המיוחד שאפשר לצבוע (!), אבל שכחנו את זה ברגע שקיבלנו את המנות.

למנה העיקרית רותם הכין לנו מיקס בשרים מיוחד ממיטב המנות שבתפריט. אז מה היה לנו שם? פרוסות של נתח סינטה מיושן (119), שהיו נהדרות. ספירבס טלה (109 ₪), צלעות בזיגוג סיידר תפוחים, שהיו, ללא ספק, המנה הכי טובה על השולחן. קיבלנו גם הצצה למנה מהתפריט החדש – פרוסות חזה בקר בעישון ארוך, שהיו מעט יבשות לטעמנו, אבל טעימות מאוד. עוד הוגשו לנו נתחי פרגית בסילאן שום ושמן זית, "בשביל הצמחונים", כמו שאומר רותם. הבשר הוגש לצד ירקות חרוכים על הגריל, ומנת צ'יפס בחיתוך מגניב לטובת הפריכות.

צילום: כתב תרבוש
תחושה שהגעת למקום הנכון. צילום: כתב תרבוש

התפריט מציע גם מגוון כריכים (52-58 ₪) ואת ה"זיגבורגר" המיוחד (68 ₪). לרציניים יש גם פלטת זיגל מיקס זוגית הכוללת אנטריקוט, אסאדו, פרגית וצ'וריסוס, המגיעה עם סלט ותוספות (229 ₪). לילדים, כאמור, תפריט עשיר נפרד.

יש לציין שהשירות במסעדה נהדר, והעיצוב הכפרי המיוחד המלווה בציוריו של סבא זיגל, לצד משפטי המחץ ההומוריסטים על הקירות, משלים את החווייה. השירותים במקום נקיים ומסודרים, כולל שירותי נכים מרווחים. קבוצות קטנות המעוניינות במעט פרטיות, יוכלו לעלות לגלריה הקטנה שבקומה העליונה.

>>רוצים להישאר מעודכנים? עשו עכשיו "לייק" לתרבוש – את התרבות והפנאי לציבור הדתי<<

קינחנו עם סושי שוקולד (35 ₪), פרוסות גלידת וניל עטופות בטראפלס שוקולד וקוקוס. שכבת הטראפלס הייתה טובה, והלכה מעולה עם הקפה השחור שבושל בפינג'אן במיוחד בשבילנו.

לצערנו הגענו מוקדם מדי, והאסאדו האגדי של זיגל (94 ₪) עוד לא היה מוכן. יודעי דבר אומרים שאסור לפספס. מסתמן כי לא תהיה ברירה, נאלץ לחזור שוב.

צילום: כתב תרבוש
סושי וקפה שחור? הולך! צילום: כתב תרבוש
Exit mobile version