Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חדש על המדף:שיראז דלתון אסטייט

סדרת דלתון אסטייט מציעה מגוון של יינות זניים מתוך בית הגידול של יקב דלתון. גידול ענבי השיראז והעבודה הייננית נעשית על ידי אנשי יקב דלתון.  שיראז אסטייט 2015 יעלה ללקוח 59 ₪.

הענבים מגיעים מכרמים של היקב במרום הגליל – כרם אלקוש וכרם ספסופה, ובשנה זו גם כ 10% גרנאש מאבן מנחם נוספו לבלנד הסופי.

בציר 2015 התאפיין במזג אוויר חם מהממוצע הרב שנתי ועם הבשלה מהירה יחסית שנבעה מכמה גלי חום במהלך עונת הגידול.ענבי השיראז ליין זה נבצרו בין השבוע השני של חודש אוגוסט עד לשבוע השלישי של חודש ספטמבר.

תהליך הכנת היין:

כל חלקה נבצרת בנפרד ועוברת תסיסה אלכוהולית ומלו-לאקטית במכלי נירוסטה. לאחר מכן היין עובר התיישנות בחביות עץ אלון למשך כשנה. לאחר שנה היין מעורבב ועובר התיישנות נוספת במכל נירוסטה לחודשיים.

רשמים:

שיראז דלתון 2015 הינו יין בעל גוף מלא, וטעמו מאוד פירותי ובשל. ניתן לזהות בו ארומות של פלפל שחור, שזיף, פטל בר ובשר מיושן.מתאים מאוד למנות בשריות וכך גם להנאה כיין יום יומי בחברה טובה!

אנליזה:

אלכוהול: 15.5%

3.59 : pH

חומצה כללית: 5.4 גרם לליטר

יינן: גיא אשל

כשר

מחיר לצרכן:

שיראז אסטייט 2015 – 59 ₪

רקע:

יקב דלתון הינו יקב משפחתי בבעלות משפחת הרוני, אשר נוסד בשנת 1995 בהמשך לעליית המשפחה לישראל.יקב ממוקם במרום הגליל, סמוך למושב כרם בן זמרה, ונמנה על היקבים המובילים בישראל.

היקף הייצור של היקב עומד על כ-1,000,000 בקבוקים בשנה.יקב דלתון מנהל כיום כרמים הפרושים על פני 1,200 דונמים, רובם בגליל, ומספק ממיטב הגפנים במדינה.

דלתון מוגדר כיקב אסטייט (Estate Winery), דבר המאפשר לו לשמור על סטנדרטים גבוהים ביותר של איכות ולהקפיד על כל בקבוק.לאחר שבשנים האחרונות השקיע היקב משאבים רבים בטיפוח כרמיו הם כיום מהטובים ביותר בארץ.

שילוב הכרמים והענבים האיכותיים עם הטרוואר, הנמנה על אחד מהאזורים הטובים בישראל לגידול גפנים,
לצד ייצור היין במתקני היקב המודרניים והחדשניים – מוביל לתוצאה של היצע יינות משובחים, אשר זוכים בשנים האחרונות להערכה הולכת וגדלה.

יינן היקב הינו גיא אשל, בוגר יינות באוניברסיטה קליפורניה – דייויס.מרכז המבקרים המשודרג של היקב, פתוח מידי יום (למעט שבתות) לקהל הרחב ומציע סיור, הסברים וטעימות.

Dalton Estate shiraz 2015-צילום אורי גרון
Exit mobile version