Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

העצמה נשית בשבילי ישראל

צילום: רות עופרי טאוב

רגע  לאחר שסיימה לפתוח את המתנות ולחזור לשגרה לאחר מסיבת בת המצווה של הבת, לקחה כתבת תרבוש את הילדה שהפכה לנערה למסע העצמה נשית של אמא ובת בשבילי ישראל. על ארוחה דרוזית כשרה למהדרין ולצד חנה סנש, דבורה הנביאה ושאר גיבורות האומה הן חוו יחדיו 'בת מצווש' של ערכים בשבילי ישראל.

צילום: רות עופרי טאוב.העצמה נשית בשבילי הארץ.

המילה בת מצווש כבר מזמן נכנסה לפנתיאון כסמל לאירוע מושקע בסגנון הוליוודי, אבל אנחנו רצינו משהו קצת אחר וערכי גם אם המונח "ערכי" הפך בשנים האחרונות לפחות רלוונטי על רקע נשפי בת המצווה המפוארים. כמעט התייאשנו מלחפש ולפתע קיבלנו הזמנה להתלוות למסע אינטימי קבוצתי של העצמה נשית, המיועד לבנות המצווה ואמהותיהן תחת הכותרת: "מסע גיבורות" בישראל אותה מארגנת חברת "בשביל החוויה".

המסע שילב ידיעת הארץ, ערכי הטבע, חברות ושיתוף פעולה תוך הפעלות חוויתיות מיוחדת שכללו בין היתר:כתבי חידה שהותאמו אישית למשתתפות ושלל משימות מאתגרות פיזית ושכלית. ההדרכה בוצעה על ידי מדריכות מוסמכות ומיומנות שריתקו אותנו בסיפוריהן על כל אחת מגיבורות העם היהודי שליוו אותנו במהלך המסע במהלך המסע הזה.

הבוקר נפתח במפגש הכרות ראשוני "גשר הצבים" בנחל אלכסנדר שם התפנקנו בארוחת בוקר איכותית שהייתה יריית פתיחה טעימה במיוחד ליום המיוחד הזה. לאחר ארוחת הבוקר המשכנו לתחנות שונות בצפון הארץ.השילוב בין הטיול המודרך באופן מקצועי לבין הלימוד המרגש על חייהן של חלק מגיבורות האומה כגון חנה סנש שרה אהרונסון ודבורה הנביאה היה שילוב מושלם לכניסתה של ה"קטנה" שלי אל עולם הבגרות היהודי.

עצרנו לארוחת צהריים עשירה באחד היערות ולאחר מכן המשכנו לסדנת ריקודי בטן מעצימה ומשחררת שהפילה את כל המחסומים, משם המשכנו למפגש עם נשים מהעדה הדרוזית ולארוחת ערב דרוזית מסורתית חמה וכשרה.

בכל עצירה קיבלנו צ'ופרים שמתאימים למקום בו שהינו וניכרה חשיבה מעמיקה והשקעה בכל פרט. את היום הנפלא סיימנו בטקס סיום חגיגי ומרגש ואף קיבלנו מזכרת מצולמת מהמסע.

המסע כולל כאמור כלכלה מלאה כולל נישנושים ופינוקים לאורך כל היום. למדריכות מתלווה גם צלמת שמתעדת את כל החוויות כך שאפשר ורצוי בהחלט להניח את הטלפון הנייד והמצלמה בצד ופשוט ליהנות ביחד בפשטות ובלי לחפש זוויות צילום מחמיאות. המסלולים מתאימים למשפחות וקלים עד קלים מאוד.

המסעות הבאים יתקיימו ביום 31.10.15 ובחנוכה 09.12.15.

"בשביל החוויה"  אורית 052-3576545 שבית 054-9982258

Exit mobile version