Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חוף דוגה נפתח לציבור לאחר השקעה של 30 מיליון שקלים

חוף דוגה נפתח לציבור בתום פרויקט שדרוג ופיתוח בהשקעה של 30 מיליון שקלים ממשרדי התיירות, האוצר, הפנים ואיגוד ערים כינרת. זהו החוף הראשון שפותח בהתאם לתכנית התמ"א החדשה 13/13/א' לחופי איגוד ערים כינרת.

חוף דוגה. צילום: איגוד ערים כינרת

חוף דוגה של איגוד ערים כינרת, נפתח לציבור בתום פרויקט שדרוג ופיתוח בהשקעה של 30 מיליון שקלים, על ידי משרדי התיירות, האוצר, הפנים ואיגוד ערים כינרת. את החוף יפעילו יזמים פרטיים "קמפינג אי-שם".

חוף דוגה ממוקם בצפון-מזרח הכינרת ומשתרע על שטח של כ- 100 דונם והינו החוף הראשון שתוכנן ובוצע מכוחה של תכנית תמ"א 13/13/א' לחופי איגוד ערים כינרת, שמטרתה פיתוח תיירותי והנגשת החופים לציבור, תוך שמירה על ערכי הטבע, הסביבה והמורשת. התכנית כוללת 15 מחופי איגוד ערים כינרת וקטעים של שביל "סובב כינרת".

אוהלים משודרגים וממוזגים בחוף דוגה. צילום: איגוד ערים כינרת
מזרקת מים. צילום: איגוד ערים כינרת

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות אמר בטקס חנוכת חוף דוגה, כי במשרד התיירות נערכים להשקעה מאסיבית, בפעולת מיתוג אזור הגליל, על פי אסטרטגיה תיירותית המתוכננת לשנים הבאות, כאשר המטרה הינה לחבר את החוזקה של התיירות הצליינית עם פעילות רחבה באזור. "גייסנו באגף התקציבים באוצר, סכום משמעותי, כך שיהיה תעדוף לצפון בשנה הבאה". הלוי ציין, כי פרויקט פיתוח חוף דוגה הוא דוגמה לסוג התכניות המתבצעות היטב והוסיף: "חוף דוגה נותן מענה ל- 1,600 תיירים שיכולים לבלות בו, כמו בחמישה בתי מלון וזו תוספת אדירה לאזור הכינרת, אותו נשווק תיירותית גם בעונת החורף, כדי להביא לכאן תיירים מאירופה שהחורף הישראלי הוא קיץ במושגים שלהם, וייתן גם מענה לעם ישראל בטווח של בין פסח לסוכות "אנחנו צריכים עוד פרויקטים כאלה, אותם נקדם במשרד התיירות, במטרה להביא גם תיירים. רק בואו נשמור על זה ונמשיך לעשות הכי טוב. שנעבור את הקורונה ונחזור לשבור שיאים" אמר הלוי.

יו"ר איגוד ערים כינרת, עידן גרינבאום: "אנו שמחים על פתיחתו של חוף דוגה, בו הושקעו משאבים רבים לשדרוגו ופיתוחו התיירותי ברמה גבוהה למוצר תיירותי וייחודי בכינרת, בדומה לפארקי נופש באירופה. אני מודה למשרדי האוצר, התיירות והפנים, על תקציבי הפיתוח שהעניקו היצע חדש לנופשים, במגוון רמות קמפינג, כולל לקרוואנים ומתקני חוף ברמה גבוהה ולמנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, על הליווי המקצועי והסרת חסמים לטובת קידום הפרויקט, ותודה לרשות כינרת השותפים לפרויקט".

חוף דוגה. צילום: איגוד ערים כינרת
 מזרקות מים בחוף דוגה. צילום: איגוד ערים כינרת

'דוגה פארק נופש חופי' כולל חוף רחצה מוכרז, מבני שירותים ומלתחות, הנגשה מלאה, מתקני ספורט ומשחק כולל מגרש כדורסל, וחניון כלי רכב רחב. כמו כן, מציע חוף דוגה אפשרויות קמפינג מגוונות, בתמהיל ראשון מסוגו בכינרת, קמפינג ללינת שטח בסיסית בשטח הפתוח, חניון לילה משולב לכ-40 אוהלים במתחמים מוסדרים עם תשתיות נלוות, חניון לילה לאוהלים משודרגים מרווחים, וממוזגים, ול-37 קרוואנים כולל חיבורי חשמל, מים וביוב לכל קרוואן, כולל שולחן עץ מחוצה לו ועוד. עוד בחוף מבנה מסעדה מרווח לישיבה מקורה, חנות נוחות ומזנון, פינות ישיבה ו מדשאות בחוף גם הוקמה מזרקת מים צבעונית הפועלת בשעות הערב.

איגוד ערים כינרת מפעיל כיום 17 חופים, הכניסה אליהם ללא תשלום, החניה בחניוני הרכב בתשלום. בחופשת הקיץ מפעיל איגוד ערים כינרת "שאטל" קו סובב כינרת ללא תשלום, לטובת הנופשים בחופי הכינרת.

 חוף דוגה. צילום: איגוד ערים כינרת
Exit mobile version