Site icon תרבוש אתר תרבות ופנאי לציבור הדתי

חופשת הקיץ – לתכנן מראש ולחסוך

טרם התפניתם לחשוב ולטפל בחופשת הקיץ? אף פעם לא מאוחר מדי והיום הוא יום מצויין לכך. מה חשוב לקחת בחשבון ואיך אפשר לחסוך במהלך החופשה? קבלו מדריך קצר ומועיל

נכתב ע"י לירון לבנת

אחרי שנסיים לספור את העומר וקצת לאחר שנתאושש מקריאת מגילת רות תחל חופשת הקיץ. החודשים החמים הם הזדמנות מצויינת לארוז את המשפחה ולשנות אווירה לכמה ימים, להניח לשגרת היום יום מאחור ועימה את מטלות הבית. הזמן הטוב ביותר לעשות זאת הוא ממש עכשיו, לפני שכל עם ישראל וגויי העולם תופסים את כל חדרי המלון מדן ועד אילת, מפריז ועד פארגוואיי.

חופשה בארץ היא תמיד רעיון מצויין, ואם נודה על האמת – אילת היא סוג של חוץ לארץ, בעיקר אם מגיעים לשם בטיסה. מזג האוויר הייחודי באילת אידיאלי לחופשה – חם, יבש והרבה ים. בנוסף יש בה אינספור אטרקציות לילדים ומבוגרים,  מסלולי טיול משגעים בטבע במרחק נסיעה קצר כמו פארק תמנע, הקניון האדום והמסלול העובר בנחל שלמה, בכל הנוגע לחופשה שכזו בארצנו הקטנטונת, הדילים לאילת מפנקים במיוחד ובתכנון מספיק מוקדם מראש (או בהחלטה בדקה התשעים) גם במחירים אטרקטיביים.

כל המקדים הרי זה משובח

מחירם של כרטיסי הטיסה עולה ככל שמועדה מתקרב, וככל שתקדימו להזמין תהנו מהמחירים היותר נמוכים. ומהו הזמן הטוב ביותר להזמין כרטיסים? ככל הנראה עכשיו, אלא אם אתם מתכננים את חופשת הקיץ הבאה. מהרגע שחברות התעופה (והרכבות במדינות מסויימות) ״משחררות״ את מועדי ומחירי הטיסות העתידיים, מתחיל מירוץ סמוי בין הצרכנים. קצב המירוץ ועליית המחירים תלויים בקצב הביקוש, וכדי לדחוף אותנו לקנות מציג האתר בפנינו את מספר האנשים המתעניינים באותו כרטיס הטיסה שאנחנו. את מחיר הטיסה כדאי להשוות בשני אתרים לפחות (אני ב- kayak וב-Skyscanner), כמו גם בחברת התעופה עצמה.

טיפ של אלופה – הירשמו לניוזלטר של חברת (או חברות) התעופה שאתם טסים/שוקלים/לא פוסלים לטוס איתן, וכשייפתחו הזמנות העונה הבאה תהיו בין הראשונים לדעת זאת.

הקיץ מגיע כבר כאן. צילום: שאטרסטוק

חצי פנסיון או חצי מחיר

כל הנכון לגבי טיסות נכון בכללותו גם לגבי בתי מלון, גם אם לפעמים אפשר למצוא מחירים זולים במיוחד דווקא ברגע האחרון. כל עוד לא מדובר בדילים לאילת או בחופשה בגליל, את המלונות שלי אני תמיד מחפשת באתר booking.com שם קיימת אפשרות להזמנה עם ביטול מספר ימים קבוע מראש, למי שמעדיף ״תעודת ביטוח״ על מימון החופשה. ככל שמזמינים מוקדם יותר, אפשר למצוא מחירים נמוכים יותר, וגם דירות או בתי הארחה מוצעים למי שמעדיף נופש מסוג אחר . אל תשכחו לעיין בביקורות של נופשים אחרים, לטוב ולרע תמיד מגלים שם דברים חשובים.

אם בטן גב ושמישהו יעסיק את הילדים זו התוכנית שלכם, חפשו אחר חבילות הכל כלול במלונות שמספקים גם אטרקציות לקטנטנים ובוגרים. אם אתם מתכננים להעסיק את עצמכם, אולי שווה לבחור בדירה, שהשהות בה תאפשר לכם להכין כריכים לדרך ולאכול ארוחת ערב לפעמים ״בבית״, זה גם משנה את התחושה הכללית וגם חוסך הרבה בהוצאות.

טיפ של אלופה – השוו את התנאים של בוקינג לאלו שמציע המלון שבחרתם באתר הרשמי שלו, לפעמים תמצאו שם חבילות ייחודיות שאינן מוצעות דרך אתרים מתווכים.

דעו לשאול את מנוע החיפוש

להזמין טיסה ולמצוא מלון, אלו משימות שכדאי להקדיש להן זמן מוגדר, בכל הנוגע להכרת הארץ האחרת, האפשרויות בלתי מוגבלות. אלא אם כן התוכנית היא בטן-גב מבוקר עד ערב, מומלץ לקרוא על אודות היעד המבוקש, גם כדי קצת לדעת למה להתכונן וגם כדי לבנות תוכנית לימי החופשה. האם דרוש לכם רכב, והאם הדרכים נוחות ובטוחות לנהיגה? האם יש הנחות למשפחות במוזיאון המדע? מומלץ לשתות מים מהברז? לכל יעד ולכל משפחה רשימת שאלות ומשאלות משלה, וכמעט לכל קושיה תמצאו מענה במנוע החיפוש החביב עליכם.

טיפ של אלופה – אל תסתפקו במידע בעברית או אנגלית, חפשו גם בלוגים של מקומיים והיעזרו בתוספי-דפדפן או אפליקציות לתרגום.

כשר ככל הניתן

מציאת אוכל כשר היא אתגר לא קטן בחוץ לארץ, אבל בזכות המרשתת גם לשאלות בנושא הזה יש תשובות. לבד מפירות, ירקות, פירות יבשים וביצים, תוכלו להיעזר ברשימת הכשרות של הקהילה היהודית האזורית. בתוך ה״ליסט״ תמצאו את כל המוצרים המקומיים שנבדקו על ידי משגיחים מטעם הקהילה. במקומות מסויימים בעולם תמצאו גם קייטרינג כשר עם משלוחים עד בית הנופש והיד עוד נטויה, כל אחד לפי טעמו וכיסו.

טיפ אחרון של האלופה – השקיעו במחקר הקולינרי ואל, אל, אל תטוסו עם מזוודות מפוצצות במזון ליתר ביטחון.

Exit mobile version